audiojärjestelmä
Valvoja: ffp jäsenet
audiojärjestelmä
Suositelkaa edullista settiä mihin tulisi soitin,erillissarja,subi ja 4 kanavainen lankku.
-
- -
Ilmeisesti siis oot siltaamassa kolmikanavaiseksi? Jos näin, niin sitten ehdotan seuraavanlaista settiä.
SPL Dynamics S4006, sillattuna 3-kanavaiseksi 2*160w + 320w eli erillissarjalle tuo 160w per puoli ja subille 320w.
Erkkasarja Rainbow SAX 265.20
Subi Rainbow Hammer 12"
Soitin vaikka Alpinelta joku edullinen
Nämä kaikki löytyy esim. www.powerset.fi
Ovh. hinnat vahvi 295, subi 169, erkka 179.
Kuusikanavainen siksi, että tulee suht hyvät tehot kolmikanavaiseksi sillattuna ja toisaalta, jos joskus haluat päivittää aktiivista etusettiä, niin tuolla saa tehtyä kolmitien. Tuossa perus hyviä laitteita, eikä edes pahan hintaisia.
SPL Dynamics S4006, sillattuna 3-kanavaiseksi 2*160w + 320w eli erillissarjalle tuo 160w per puoli ja subille 320w.
Erkkasarja Rainbow SAX 265.20
Subi Rainbow Hammer 12"
Soitin vaikka Alpinelta joku edullinen
Nämä kaikki löytyy esim. www.powerset.fi
Ovh. hinnat vahvi 295, subi 169, erkka 179.
Kuusikanavainen siksi, että tulee suht hyvät tehot kolmikanavaiseksi sillattuna ja toisaalta, jos joskus haluat päivittää aktiivista etusettiä, niin tuolla saa tehtyä kolmitien. Tuossa perus hyviä laitteita, eikä edes pahan hintaisia.
Soitin vaihtoehdot budjetin mukaan Pioneer DEH-P4900IB 230 € / Alpine CDA-9887R 550 €
Vaffi: SPL Dynamics S-2604 ... 215 € /Rainbow iPaul 4.300 ... 339 €
Subi: GZRW 12"XS-AL 189e,Rainbow Hammer 12" 169e,Jbl p1022 10" 190e,Hertz HX 300D 259 €
Erkkasarja:Dls ms6/5 279e/239e,Rainbow SAX 265.20 179 €,
Vaihtoehtoja monia mutta itse lähtisin noista rakentelemaan jotain.. ja sitten vaimennusta oviin ja vähän luukkuun niin se on siinä.
Sama mitä noista valitset niin hyvää saundia saat.
Vaffi: SPL Dynamics S-2604 ... 215 € /Rainbow iPaul 4.300 ... 339 €
Subi: GZRW 12"XS-AL 189e,Rainbow Hammer 12" 169e,Jbl p1022 10" 190e,Hertz HX 300D 259 €
Erkkasarja:Dls ms6/5 279e/239e,Rainbow SAX 265.20 179 €,
Vaihtoehtoja monia mutta itse lähtisin noista rakentelemaan jotain.. ja sitten vaimennusta oviin ja vähän luukkuun niin se on siinä.
Sama mitä noista valitset niin hyvää saundia saat.
-
- -
Audiojärjestelmä
Laitan tänne samaan niin ei tarvii tehä uutta.
Mä tarttisin kanssa vähän neuvoja noitten soitin juttujen kanssa kun ostin ton autostudion paketin (joka oli virhe). Ja sit mulla on lisäks tollanen SPL dynamics S-2604 "mk1" eli se vanhempi malli ja siitä lähtee jotain 2 x 180W tehot. Ja kysymys kuuluuki että miten mun kannattas päivittää tota settiä kun budjetti noin 200€?
Itse oon miettiny jotain subia ja erillissarjaa tai sit vaan pelkkää subia.
Mut laittakaa ehdotuksia.
Ja jos joku osais sanoa että toimiiko toi vahvistin kolmekanavaisena sillattuna?
Mä tarttisin kanssa vähän neuvoja noitten soitin juttujen kanssa kun ostin ton autostudion paketin (joka oli virhe). Ja sit mulla on lisäks tollanen SPL dynamics S-2604 "mk1" eli se vanhempi malli ja siitä lähtee jotain 2 x 180W tehot. Ja kysymys kuuluuki että miten mun kannattas päivittää tota settiä kun budjetti noin 200€?
Itse oon miettiny jotain subia ja erillissarjaa tai sit vaan pelkkää subia.
Mut laittakaa ehdotuksia.
Ja jos joku osais sanoa että toimiiko toi vahvistin kolmekanavaisena sillattuna?
Audiojärjestelmä
Kuinka paljon sitä penniä sitte tarvis venyttää että sais noille tehoille sellasen kohtalaisen 10" subin kaveriks? kun tossa näytti olevan tarjous tosta erkka sarjasta 150€?
Audiojärjestelmä
Olisiko esimerkiksi tuosta mihinkään? Sekin näyttäisi olevan tarjouksessa.
Audiojärjestelmä
Joo näin tarvii toimia. Kaverin kanssa aletaan tilailee niin saa varmaan jonkun alennuksen kun ottaa viel jonku subin kaverillekki.
Kiitoksia vaan neuvoista ja tarvii kirjotella kun saa ovet vaimennettua ja muuta et miten noi soittimet toimii.
Kiitoksia vaan neuvoista ja tarvii kirjotella kun saa ovet vaimennettua ja muuta et miten noi soittimet toimii.
-
- -
asd
Joo no tuli jo toi rainbow ostettua ja laitettua kiinni ja ihan hyvin se tuntu soivan kauhean säätämisen jälkee kun ensin ei meinannu millään saada mitään muuta niistä ulos kun rätisi vaan. En tiedä sitte että mistä johtu mut sitten se yhtäkkiä vaan lakkas kun jotain säätelin.
Mut seuraavaks tuli sellain et siitä mun erillissarjasta tuli jenkakello :D
Eli kun laittaa moottoriin virrat niin koneen kierrokset kuuluu diskanteista sellasena vinkumisena;S Eli jostain ottaa jotain häiriötä. Tarvii huomena katella et mistä mahtaa johtua.
Tein oviin kanssa ne sellaset puiset renkaat jotka tuli oven runkoon kiinni, ei pahvit enää pärise :) Viel en oo tota hertzii päässy testailee kun kuidutellu viel sitä laatikkoa sille. Jahka sekin huomenna valmistuu.
Eli kun laittaa moottoriin virrat niin koneen kierrokset kuuluu diskanteista sellasena vinkumisena;S Eli jostain ottaa jotain häiriötä. Tarvii huomena katella et mistä mahtaa johtua.
Tein oviin kanssa ne sellaset puiset renkaat jotka tuli oven runkoon kiinni, ei pahvit enää pärise :) Viel en oo tota hertzii päässy testailee kun kuidutellu viel sitä laatikkoa sille. Jahka sekin huomenna valmistuu.
-
- -
- Viesti:
Maalenkki on todennäköisin vika.
Vahvistin on eri maapotentiaalissa kun soitin ja signaalijohtimen vaippaa pitkin menee virtaa ja se kuuluu läpi.
Vahvistin on eri maapotentiaalissa kun soitin ja signaalijohtimen vaippaa pitkin menee virtaa ja se kuuluu läpi.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 31.10.2007 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Joo no tuli jo toi rainbow ostettua ja laitettua kiinni ja ihan hyvin se tuntu soivan kauhean säätämisen jälkee kun ensin ei meinannu millään saada mitään muuta niistä ulos kun rätisi vaan. En tiedä sitte että mistä johtu mut sitten se yhtäkkiä vaan lakkas kun jotain säätelin.
Onko gain säätö miten säädetty? Vai onko tuo erkkasarja vahvistimen perässä vai pelkän soittimen? Virtajärjestelmä kunnossa? Liitokset kunnossa?
Mitä luultavimmin huono maadoitus aiheuttaa tuo laturin vinkumisen. Eli tsekkaa maadoitukset läpi ja parantele niitä.
Eli on vahvarin perässä ja gain taitaa olla aikas pienellä tällä hetkellä. Ja tosta vinkumisesta en löydä kyl syytä kun yhtäkkiä vaan alko ja jos auto ei oo käynnissä niin ei kuulu sitä vinkumista. Maadotukset pitäs olla kunnossa kun ei niihin ole koskettu ja vanhat kaiuttimet eivät vinkuneet. Ja nytkin 6x9 on hiljaa mut erillissarja vinkuu :/
-
- -
Huono maadoitus vaffilla,laturilla,lohkosta runkoon? meneekö kaapelit samaa reunaa?
Laturi kulunu.. Soitin maadoitettu samasta pisteestä vaffien kanssa?
Kokeile soittimen maadoitusta samasta paikasta vaffien kanssa, akun maadoitusta/lohkon ja rungon maadotusta parantaa.. ja rca kaapeleita vaihtaa/heilutella..
Eihän vaffi ole kiinni sellaisessa paikassa että sen kiinnitys ruuvit ottais runkoon?
Laturi kulunu.. Soitin maadoitettu samasta pisteestä vaffien kanssa?
Kokeile soittimen maadoitusta samasta paikasta vaffien kanssa, akun maadoitusta/lohkon ja rungon maadotusta parantaa.. ja rca kaapeleita vaihtaa/heilutella..
Eihän vaffi ole kiinni sellaisessa paikassa että sen kiinnitys ruuvit ottais runkoon?
Joo eli vahvari on maadotettu siihen g3 takapenkin alla olevaan valmiisee maadotuspisteesee. Soittimen maadotus on alkuperänen ja laturin en tiiä mut ennen on toiminu ihan hyvin sama soitin kuitenki ja se vahvistinki. Mutta 1 joka tuli mieleen niin on se että vedin vahvistimen siihen takapenkin selkänojaan kiinni joka on peltiä niin voisko se jotenki häiritä? se on oikeestaa ainut mikä on eritavalla.
Joo eli vahvari on maadotettu siihen g3 takapenkin alla olevaan valmiisee maadotuspisteesee. Soittimen maadotus on alkuperänen ja laturin en tiiä mut ennen on toiminu ihan hyvin sama soitin kuitenki ja se vahvistinki. Mutta 1 joka tuli mieleen niin on se että vedin vahvistimen siihen takapenkin selkänojaan kiinni joka on peltiä niin voisko se jotenki häiritä? se on oikeestaa ainut mikä on eritavalla.
Joo eli otin pois siitä selkänojasta mutta ongelma ei hävinnyt ja maadotuspiuha ei oo mikään vanha ja en usko laturinkaan olevan kulunut kun vanhoilla kaiuttimilla ei kuulunut sitä sirinää :/ Kaikki maadotuksetkin on katottu eikä niissäkään oo mitään poikkeavaa :/ Jotenki sain RCA-piuhojavaihtelemalla toisinpäin sen jotenki vähemmän sirisemään. Oisko viel mitään ideoita?
Minkäslaiset nämä rca kaapelit ovat? Menevätkö kaikki kaapelit samalta puolelta?
Mahollista kokeilla toisella maadotuskaapelilla?
kokeile maadoittaa akku uudella kaapelilla..
nämä häiriöt ovat vittumaisia mutta kyllä niille yleensä syy löytyy..
Itse kävin kaikki läpi monta kertaa ja vaihdoin kaapeleita mutta konkan maadotus kaapelin kuntoa en sen ihmeemmin aluksi tajunnut tarkistaa kunnes muita vaihtoehtoja ei enää ollut ja se syy oli siinä..
Mahollista kokeilla toisella maadotuskaapelilla?
kokeile maadoittaa akku uudella kaapelilla..
nämä häiriöt ovat vittumaisia mutta kyllä niille yleensä syy löytyy..
Itse kävin kaikki läpi monta kertaa ja vaihdoin kaapeleita mutta konkan maadotus kaapelin kuntoa en sen ihmeemmin aluksi tajunnut tarkistaa kunnes muita vaihtoehtoja ei enää ollut ja se syy oli siinä..
-
- -
Juu on kunnon maadotus kun se on se valmis maadotuspaikka golf kolmosen takapenkin alla. Piuhatkaan ei oo mitkään vanhat ja neki on kaikki kunnolla kiinni. Eniten ihmetyttää se että miks vanhoista kaiuttimista ei kuulunu se laturin ääni läpi vaikka on samat vahvarin piuhat ja sama vahvari ja mikään ei oo oikeestaa muuttunu. Eikä se erillissarjakaa voi rikki olla kun toimii ihan hyvin jos ei oo moottori käynnissä. :/ Onko se erillissarja sitte sen verran herkempi sellaselle vai? Tarvii sit vissii vaan alkaa vaihtelee niitä johtoja ja maadotuspaikkoja vaikka en millään uskois niissä olevan:/
-
- -
Tuota miten en itse koskaan ole nähnyt valmista maadoituspaikkaa Golf III takapenkin alla? Eli tarkkaan ottaen missä se maadoitus nyt on? Penkin kiinnikkeen alla? Oletko itse laittanut?
Tämä kommentti vaan kuulostaa siltä, että jotain oot voinut sitten rikkoa, jos ei kerta maadoituksessa ole vikaa. Esimerkiksi soittimen maafolio tai jotain vastaavaa. Jos rätinä lakkaa, kun jotain sääteli, niin tuo kuulostaa vähän siltä, että kannattais jättää se säätäminen jollekin ammattilaiselle.
Tämä kommentti vaan kuulostaa siltä, että jotain oot voinut sitten rikkoa, jos ei kerta maadoituksessa ole vikaa. Esimerkiksi soittimen maafolio tai jotain vastaavaa. Jos rätinä lakkaa, kun jotain sääteli, niin tuo kuulostaa vähän siltä, että kannattais jättää se säätäminen jollekin ammattilaiselle.
Joo se rätinä loppu siiihen kun laitoin 6x9 kaiuttimet hetkeksi kiinni jotka tulee suoraan soittimelta ja kun otin pois niin ei rätissy enää :/ Gain oli kyllä säädetty oikein ja siinä kävi 1 kaverikin niitä ihmettelemässä joka noista vähän enemmän tietää. Se maattopiste joka siel on niin on siihen peltiin hitsattu pultti jossa on sellanen "mutteri" siellä pohjalla jossa ei ole maalia. Ja siitä oli sellanen kumipäinen mutteri sen pultin päässä. Toi on on -95 CL et onko niissä sit jotain eroja noitten maattojenki osalta. Akkuu menee 2 piuhaa ja sitten se musta paksumpi. Ne on kyllä tukevasti kiinni. Missäs se laturin maatto sitten mahtaa sijaita? Enkä usko erillissarjan olevan rikki koska toimii moitteettomasti jos auto ei ole käynnissä. Voisko olla että RCA-johdot on niin huonot että sen takia vinkuu? Tai eihän konkan puuttumisella oo tähän mitään virkaa?
No nyt loppu arvuuttelu. Vika löyty ja se oli tuo pioneerin perus vika et sielt menee se joku sulake tms. ja sen takia ei toiminu mut koitin isän sonylla niin ei kuulunu mitään vaikka oli käynnissä. Loppu myös kaikki yliämääränen kolahtelu kun laittaa virrat päälle ja kaikki muu ihme humina. Tarvii vaan koittaa saada soitinta takuuseen. Onko kellään kokemuksia autostudion takuu hommista? et mitenkä on toiminu palvelu?
-
- -
Luultavasti tuollainen sulakkeen kärtsääminen ei ole takuunalainen vika, vaan se on mitä luultavimmin itse aiheutettu. Ainakaan Pioneerin P88rs:ssä jos polttaa tuon sulakkeen, niin oma moka. Mutta kannattaa kuitenkin tarkistaa asia. Takuuhan selviää parhaiten soittamalla tuonne Autostudiolle.
Tuossa P88rs pitää olla tarkka, kun sitä kytkee. Esim. powersetin sivulla löytyy tarkka järjestys miten se pitää kytkeä. Tällöin ei pitäisi tapahtua tuollaista sulakkeen palamista.
Näin lukee powersetin sivuilla:
Eli aika lähelle meni arvio siitä maafoliosta..
Tuossa P88rs pitää olla tarkka, kun sitä kytkee. Esim. powersetin sivulla löytyy tarkka järjestys miten se pitää kytkeä. Tällöin ei pitäisi tapahtua tuollaista sulakkeen palamista.
Näin lukee powersetin sivuilla:
Alla oikeaoppiset kytkemisohjeet Pioneerin autosoittimen asennukseen jotta vältytään soittimen
RCA linjamaadoituksen 3A suojasulakkeen polttamiselta. Suojasulake on soittimen maafolioiden
suojana jotta ne eivät pala poikki siinä tapauksessa että johdotuksen aikana on tehty jotain
väärin ja vahvistimet yrittävät ottaa maansa RCA-johtojen välityksellä soittimen kautta.
Soittimen suojasulakkeen polttaminen ei ole koskaan takuunalainen vika koska
se johtuu soitinta asentaneen tekemästä asennusvirheestä.
Eli aika lähelle meni arvio siitä maafoliosta..
Joo he ilmottelivatkin jo että ei mene takuuseen.
Lueskelin tuolta foorumeilta että monet on vaan korvannu ton sulakkeen kolvaamalla itse hyppylangan sen sulakkeen tilalle ja hyvin on toiminu eikä oo enää kärähdelly.
Ja eihän noita tollasia sulakkeita taida missään muissa soittimissa edes olla jotenki miksi minunkaan soittimessa tarvitsisi ;)
Katsotaan mitä tulee kun laitan ton langan tonne et toimiiko koko soitin enää sen jälkee.
Lueskelin tuolta foorumeilta että monet on vaan korvannu ton sulakkeen kolvaamalla itse hyppylangan sen sulakkeen tilalle ja hyvin on toiminu eikä oo enää kärähdelly.
Ja eihän noita tollasia sulakkeita taida missään muissa soittimissa edes olla jotenki miksi minunkaan soittimessa tarvitsisi ;)
Katsotaan mitä tulee kun laitan ton langan tonne et toimiiko koko soitin enää sen jälkee.
-
- -
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”