Ollaan tuossa ihmetelty, miksi myynnissä on erittäin monta 4-koppasta variant golffia vuosimallia 2004. Näitä on niin yksityisillä kuin autokauppiailla.
Yhteinen tekijä näille on se, että niillä on ajettu alle 80tkm. Useimmiten 40-60tkm. Lähes kaikki ovat 1.6l koneella.
Ilmeneekö näissä malleissa jotain radikaaleja vikoja, koska niitä on ilmaantunut nyt todella paljon myyntiin? Levahtaako jokin osa juuri tuossa 60tkm kulmilla?
Kokemuksia, uskomuksia ja myyttejä. Kaikki tänne vain.
Areena on teidän.
4 koppasen variant golffin mahdolliset ongelmat?
Valvoja: ffp jäsenet
Pomminvarmoja vehkeitähän noi taitaa olla, siis mikäli autosta voi näin sanoa..;)
Onhan noita myytykkin ihan sikana suomessa, että ei ihmekkään jos niitä on myynnissä.
Aikapaljon on varmasti vaihtunut isompaan (vanhempaan passattiin), golfin plussaan ja touraniin noita.
Ja nyt uuden golffi farkun myötä myös tulee vaihdokkeja paljon myyntiin.
Onhan noita myytykkin ihan sikana suomessa, että ei ihmekkään jos niitä on myynnissä.
Aikapaljon on varmasti vaihtunut isompaan (vanhempaan passattiin), golfin plussaan ja touraniin noita.
Ja nyt uuden golffi farkun myötä myös tulee vaihdokkeja paljon myyntiin.
Onkos uudehkossa autossa joku isompi(kalliimpi) huolto tuossa 60 000km kohdilla? Tämmöistä mutuilua vaan, että jos porukka vaihtaa pois isompaan tuossa välissä, kun auton arvo ei ole ihan pohjalukemiin laskenut ja ei tavitsisi tuota isoa huoltoa sitten maksella, ku vaihtelee vähän ennen kuin huolto tulisi ajankohtaiseksi.
Eiköhän se suurin syy tuohon vaihdokkien suureen määrään juuri nyt ole tuon uuden variant golffin saapuminen. Päinvastoin nyt jos tuollaista farkkua etsii niin on kyllä reilusti valinnan varaa ja mallisarjan loppupään autoissa on jo kaikki lastentaudit korjattu lisäksi hyvillä varusteilla. Noilla km määrillä auto on käytännössä sisäänajettu, mutta käytetyn ostossa kannattaa muistaa ne perusasiat, eli yleiskunto/km, huollot ok. Liikkeestä tuollaisen hankinta on sinänsä turvallista ku niitä sitoo tuo jonkinlainen ostoturvatakuu ennalta arvaamattoman vian esiintymisestä. (näissäkin erikäytäntöjä varsinkin pienillä liikkeillä ei oo välttämättä halukkuutta olla maksumiehenä)
Ovienlukkojen mikrokytkimet on rasittava ja kallis pikkuvika. Varianteissa näyttää monesti kuluvan ovien yläreunassa kulkeva ulkotiiviste puhki. Ilmeisesti kori ja ovet elävät niin että hinkkaa tiivistettä. Jakoremmin kireys ja kunto kannattaa tarkistaa 30tkm välein kuten huolto-ohjelmaan kuluu. Työkaverilla hyppäs remmi 60tkm vaihdon jälkeen ja tuli koneesta kerralla valmis.
Yksi syy n.kolme vuotta vanhojen varianttien yleisyyteen voisi olla myös se, että niitä on ollut paljon yrityskäytössä. Autothan vaihdetaan usein juuri tuon ikäisinä uudempaan leasing autoon. Lisäksi vm.04-06 farkuissa oli verotusarvoon nähden mukavasti varusteita ja kohtuullisesti tavaratilaa luokassaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa