Tuossa 1.8 ilmeisesti yksipisteruiskussa on hieman tehot kateissa.
En tiedä konetyyppiä, mutta vm. on 96.
Ei oikein kunnolla ota kierroksia kuormalla. Siis vapaalla kaasutellessa tuntuu ihan normaalilta, mutta ajaessa on semmoinen nuutunut.
Muistuttaa vahvasti mondeota, kun siitä oli ilmamassamittari likaantunut.
Vikakoodeja ei ole muistissa.
Katseltu on jo virranjakaja, jonka puhdistin. --> ei apuja.
Tulpat on ok.
Muilla on ollut jotain vikaa kaasuläppäkotelossa, mitähän se meinaa?
Vissiin se kumituttelon päällä oleva loota, jossa kaasuläppä siis on?
Onkos tuossa edes ilmamäärälle mittaria?
Omia veikkauksia on, että jako ei ole kohdallaan, tai lambada-anturi on entinen.
Lueskellut jo täältä apuja, mutta en oikein vastaavaa löytänyt, niin aloitin uuden.
Vento 1.8 puutunut (Vedot hukassa).
Valvoja: ffp jäsenet
Moottorin on joko AAM (55kW) tai ADZ (66kW). Molemmat ovat Mono-Motronic yksipisteruiskulla. (Moottoreilla on 11kW tehoero mutta muuten ne ovat täysin identtisiä - vaihtamalla AAM:ään ADZ:an ECU:n saisi luultavasti lisätehoa? ;) ) Olet aivan oikeassa, tuossa ei ole ollenkaan ilmamassa/määrämittaria. Kaasuläppä sijaitsee suihkutusyksikössä, eli siinä moottorin takapuolella imusarjan päällä. Sen päälle pitäisi tulla vasemmalta puolelta se musta muovinen ilmaputki ja suihkutusyksikön päällä on siinä putkessa VW-logo.
Jako saattaa olla kohdallaan nokka-akseleilta mutta jos se on pielessä esim. apuakselilta niin sytytys saattaa olla pielessä, tarkista molemmat joka tapauksessa. Sitten vasta siirtyisin esim. lambda-anturin vaihtoon jne., ellei joku muu tunnista vikaa suoralta kädeltä.
Jako saattaa olla kohdallaan nokka-akseleilta mutta jos se on pielessä esim. apuakselilta niin sytytys saattaa olla pielessä, tarkista molemmat joka tapauksessa. Sitten vasta siirtyisin esim. lambda-anturin vaihtoon jne., ellei joku muu tunnista vikaa suoralta kädeltä.
Imuvuodot kattelin jo aikaisemmin humppaavan tyhjäkäynnin takia. Silloin se parani ns. valohoidolla.
Otin sen paketin siitä kumilutteron päältä pöydälle ja aikani sitä ihmettelin. Löin takasin kiinni ja sen jälkeen on pyörinyt ihan ok. Vedot on vaan ollu karkuteillä jo varmaan vuoden. Appiukko ei ole siitä niin nuuka, mutta itse sillä ajeltuani aloin ihmettelemään, kun hieman tehoja voisi olla enemmänkin. Heh... S kuski puhuu..
Vahvasti veikkailisin, että nyt on jotain joko sytyssä pielessä tai sit se jako on pompannu.
Mites tossa vehjeksessä sytytyksen ajoitus on hoidettu? Onko vanha perinteinen kääntele jakajaa tyylinen vai löytyykö joku muu anturi?
Toi on se 90hp malli eli ilmeisesti sit adz. Hitto, kun en tajunnu ottaa siitä vag-comista sitä ylös.
Otin sen paketin siitä kumilutteron päältä pöydälle ja aikani sitä ihmettelin. Löin takasin kiinni ja sen jälkeen on pyörinyt ihan ok. Vedot on vaan ollu karkuteillä jo varmaan vuoden. Appiukko ei ole siitä niin nuuka, mutta itse sillä ajeltuani aloin ihmettelemään, kun hieman tehoja voisi olla enemmänkin. Heh... S kuski puhuu..
Vahvasti veikkailisin, että nyt on jotain joko sytyssä pielessä tai sit se jako on pompannu.
Mites tossa vehjeksessä sytytyksen ajoitus on hoidettu? Onko vanha perinteinen kääntele jakajaa tyylinen vai löytyykö joku muu anturi?
Toi on se 90hp malli eli ilmeisesti sit adz. Hitto, kun en tajunnu ottaa siitä vag-comista sitä ylös.
Nyt alkoi tyhjäkäynti humppaamaan, niin sit älysin tutkia sen jarrutehostimelta tulevan letkun. ( http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=75689 ) Rikkihän se oli. Nyt tuntuis taas vetävän.
Mites toisytytyksen säätö? Lamppua kun ei ole, niin pitänee viedä johonkin.
Mites toisytytyksen säätö? Lamppua kun ei ole, niin pitänee viedä johonkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa