Vw Golf 3 jyrisee käännettäessä.
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Golf 3 jyrisee käännettäessä.
Sanokaapa te järkevämpinä, että mistä on kyse. Elikkä auto pitää miltei sietämätöntä mekkalaa käännettäessä vasemmalle. Kun taas kääntää oikealle niin "jyrinä' loppuu. Ääni kuulostaa aivan rengasmelulta. Käytin auton nelipyöräsuuntauksessa vasta mutta sekään ei auttanut asiaan. Jyrinä eikun jatkuu. Mistä lähteä etsimään syytä moiseen? Ilmeisesti moottorin puolelta ääni ei tule, koska ääni kuuluu vaikka laskettelisi vapaalla ja kääntää rattia vasempaan. Miten siis saan auton hiljaiseksi?
-
- -
-
- -
Samanlainen ongelma Passatin kanssa. Korjaamolla sanoivat rengasmeluksi, mutta ite en siihen usko. Minulla ääntää suoraan ajaessa, mutta ääni voimistuu kun kaartaa oikealle. Välillä ääni on sellaista "vouvouvou" ja välillä muistuttaa metallista laahausääntä. Ääni tulee vänkärin puolen renkaan tienoilta. Molemmat etupyörän laakerit vaihdettu.
Itse ajattelisin ja toivoisin että vika voisi olla jarrulevyssä, koska jarrutuksen loppuvaiheessa tuntuu pientä nykytystä. Ja tuo "vouvou"-ääni viittaisi myös kieroon jarrulevyyn. Jä sitten pohdiskelin että kun kaartaa oikealle niin vänkärin puolen ulommainen jarrupala jotenkin pääsee pahentamaan tuota ääntä.
Voihan se tietenkin olla laakerikin joka ääntää. Tieten sattunut maanantaikappale. Tätäkin sanoin korjaamolla, mutta eiväthän he sitä ennen myönnä kun on pakko...
Itse ajattelisin ja toivoisin että vika voisi olla jarrulevyssä, koska jarrutuksen loppuvaiheessa tuntuu pientä nykytystä. Ja tuo "vouvou"-ääni viittaisi myös kieroon jarrulevyyn. Jä sitten pohdiskelin että kun kaartaa oikealle niin vänkärin puolen ulommainen jarrupala jotenkin pääsee pahentamaan tuota ääntä.
Voihan se tietenkin olla laakerikin joka ääntää. Tieten sattunut maanantaikappale. Tätäkin sanoin korjaamolla, mutta eiväthän he sitä ennen myönnä kun on pakko...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”