Seat Toledo TDI -97

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

Seat Toledo TDI -97

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.10.2007 22:15

Työmatkakulkineeksi tuli hommattua tällainen -97 Toledo 1.9TDI AHU koneella. Mittarissa kilometrejä 295tkm. Se hyvä puoli tän auton hankinnassa oli et käy jonkin verran osia ristiin tuon projektiauton kanssa. Eli jetan korkeussäädettävä FK:n alusta meni uusine kääntölaakereinene paikoilleen. Jetan penkkejäkin kerkesin kokeilla paikoilleen, mut niihin pitää muuttaa matalemmat rungot jos niitä mielii käyttää kun muuten osuu pää kattoon. Autossa on jonkin verran perus huoltotoimenpiteitä vaativia kohteita eikä ihan ilman ruostepeikkoakaan ole matkanvarrelta selvitty. Pikku hiljaa korjaillen mennään eteenpäin ja keskitytään ulkokuoren viimeistelyyn ja paranteluun hifejä ja kulkupuolta unohtamatta.

Kuva

Kuva

http://i139.photobucket.com/albums/q302/jedi8986/seat/seat8.jpg
http://i139.photobucket.com/albums/q302/jedi8986/seat/seat5.jpg

speedster
-
Viestit: 506
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja speedster » 31.10.2007 9:51

Varsin hyvä peltinen yksilö näyttää olevan! Oma käyttikseni on vuoden vanhempi ja huomattavasti rujompi, ruostepilkkua pukkaa oviin ja muovihelman alle.

Sivuvilkut voisi vaihtaa kirkkaisiin, löytyy edullisesti vaikkapa Motonetistä. Omasta mielestäni Toledo on paljon sulavampi ilman takaspoileria, tehdasvarusteinen siipi lisää kontin massiivisuutta entisestään puhumattakaan alumiinihärpäkkeistä...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 31.10.2007 10:39

Tuo suora takakaaren laita tekee vähän oudon näköisen tuosta toledosta. Minkähän takia tuohon on menty sotkemaan ooppelia =)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 31.10.2007 19:52

juu sivuvilkut on vaihtumassa piakkoin. marmoritiskin hintakin oli vain n. 13€ kpl muistaakseni mut pitää käydä kattoo motonetin hinnat. etuvilkut vaihdan myös, koska nuo ovat jo jonkin verran säröillä. Takakaaren muotoa olen itsekin ihmetellyt. :D Tässäkin on ollut muovihelmat mut nyt on vain nastat paikoillaan ja kävinkin kysymässä helmojen hintaa. Tarjolla on "tavalliset" ja jotkut sport helmat joilla on kiinnikkeineen hintaa 300 eugenia ja ne ajattelinkin hommata.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 10.12.2007 0:09

Vein auton sunnuntai iltana 18.11. Lahdessa Aukeankadulle Bosch Car Servicen pihaan kun maanantaina oli tarkoitus korjata autosta ruiskutuspumpun ajoitus. Noh maanantai aamuna soitin heti liikkeen avaamisaikaan varmistaakseni pari asiaa koskien korjausta, niin toisesta päästä ilmoitettiin et autosta on yön aikana viety vanteet renkaineen alta. Ei muuta kuin itse paikalle ja ihmettelemään. Vitutus oli aika korkealla siinä vaiheessa. Alta hävisi noin 500km ajetut rialin alumiinivanteet ja hakkis neloset. Sisälle ei ollut yritetty mennä. Saa nähdä meneekö jopa lunastukseen kun on varkaat kolhinu etuhelman, etu- ja takapuskurin, kummatkin helmapellit, kaikki pyöränkaaret ja vasemman takaoven korjauskuntoon. Auton kulkukin parani hieman kun keulan purun yhteudessä tuli pestyä kuuleri perusteellisesti. Kennolle johtava "tunneli/torvi" oli puoliväliin täunnä mutaa ja paskaa. Kennosta ei nähnyt mistään kohtaa läpi. Tunnin pesun jälkeen rupesi olemaan kanavat ja rivoitukset jälleen virtaavassa kunnossa. Löyty selitys niille koville imulämmöille joita tuli mittailtua kun auton itselleni sain. lämmöt olivat aina välillä 35-75 astretta.

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
-----

Onneksi auto ei mennyt sittenkään lunastukseen. Teen itse paikkamaalaukset ja vaihdan lokasuojat. Muuten saa olla nuo vauriot ainkin jonkin aikaa kun ne ei itseä niin paljoa haittaa kun kyse on kuitenkin käyttöautosta.

Kaikenlaista remonttia olen kuitenkin kerennyt/joutunut tekemään, nimittäin jäähdyttäjän kenno hajosi ja vaihdoin tilalle uuden ja samalla flekti vaihtui unipointin matalaan malliin niin enää ei ole niin ahdsasta konehuoneessa. En tosin ole ikinä kuullut tässä autossa flektin edes käyvän eikä tuo kone nosta talvella lämpöjä edes 90asteeseen. EGR:n otin myös kokonaan pois käytöstä eli laipat imusarjaan ja pakosarjaan. Voi sitä paskan määrää mikä oli imusarjassa. LT volkkarista peräisin olevan imusarjan laitoin myös kolmeen osaan ja se meenee lähiaikoina hitsarille. Myös valopäivityksiä tuli tehtyä. Eli uudet kirkkaat sivuvilkut ja etuvilkut(toinen etuvilkku vielä tilauksessa), uusi kuskin puolen etu-umpio(toinen vaihdettu muutama kuukausi sitten. Umpiota vaihdettaessa oli ihmetys suuri kun valot rupesivat elämään ihan omaa elämäänsä. Tutkinnassa paljastui, että motonetin umpiossa oli valon liitimen nastajärjestys erilainen kuin orkkiksessa. Samalla tuli sitten releytettyä valot. Edessä ja takana on lediparkit/jarruvalot(kaksoiskantapolttimot takana). Ledipolttimot löytyy myös sivuvilkuista, takaata rekisterikilven valoista, peräkontista ja sisävalosta.

ja nyt asioita valaisemaan kuvia. (pahoittelen kuvien huonoa laatua joka johtuu huonosta kamerasta, uuden ostan jouluna)

umpion liittimen nastajärjestys oli väärä
johtosarjan siistimistä ja uudet johdot releeltä valolle
lisää johdotuksia

releet 1
releet 2
takavalot
sisävalo
etuvalot

uusi syyläri ja flekti
toisesta suunnasta
lukkopellistä hävisi vähän peltiä tulevan kuulerin paikalta
ahtopainemittari, viereen tulee vielä voltti ja öljynlämpömittarit

egr:n laipat 1
kuva 2
LT:n imusarja
kuva 2
moottorinohjaus ei tykännyt kun napparin egr:n ja ahtopaineen säätimet mäelle eli meni varaohjelmalle, noh piti lyöä ne kiinni takaisin tuonne rintapeltiin ilman letkuja tosin fiksattuun kiinnitysrautaan

sellasta tällä kertaa


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa