Eli kyseessä siis sinkitty kori josta on massat vuosien saatossa esim. helmoista lähteneet kävelemään ja sinkkikin siinä samassa sitten pikkuhiljaa kulunut pois ja pelti on alkanut ruostumaan. Ruoste on vasta pinnassa joten suhteellisen helposti pitäs lähteä pois. Millä tapaa tuo olisi järkevintä käsitellä sitten jotta kestäisi jatkossa? Jotain sinkkimaalia ensin ja sitten varsinainen maali ja massa?
Olisiko esim. tuollaisesta johonkin: http://www.tyokalutekniikka.fi/product. ... uct_id=572
Vinkkejä otetaan vastaan...
Sinkkikorin ruostekohtien korjaus?
Valvoja: ffp jäsenet
Tollaiset jälkeenpäin laitetut aineet eivät vastaa sitten millään tavalla tehtaan alunperin tehtyä kuumagalvanointia.
Mutta toki tuollainen on melkeinpä ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa, itse olen käyttänyt honkkarista ostamaani Zinc *** (joku numerosarja, purkkitavaraa, joka on melko kallista ja levitetään joko ruiskulla tai pensselillä.
Tarkkaa nimeä en muista mutta purkki on keltainen.
Sitten noista spraytuotteista parhaimpia taitaa olla tosiaan CRC ja Wurth, biltemassa myytäväkin on pysynyt oikein hyvin.
Kannattaa maalata niin että ensin pelti aivan puhtaaksi liasta, ruosteesta ja rasvasta, tämän jälkeen sinkkimaali, reilu kuivuminen ja tähän päälle vielä joku maali, esim. epoksimaali.
Tällöin ei ruoste aivan heti tuohon pure ja kestää vähän kulumistakin.
Tietenkin päälle vielä ne perinteiset massat.
Mutta toki tuollainen on melkeinpä ainoa vaihtoehto tässä tapauksessa, itse olen käyttänyt honkkarista ostamaani Zinc *** (joku numerosarja, purkkitavaraa, joka on melko kallista ja levitetään joko ruiskulla tai pensselillä.
Sitten noista spraytuotteista parhaimpia taitaa olla tosiaan CRC ja Wurth, biltemassa myytäväkin on pysynyt oikein hyvin.
Kannattaa maalata niin että ensin pelti aivan puhtaaksi liasta, ruosteesta ja rasvasta, tämän jälkeen sinkkimaali, reilu kuivuminen ja tähän päälle vielä joku maali, esim. epoksimaali.
Tällöin ei ruoste aivan heti tuohon pure ja kestää vähän kulumistakin.
Tietenkin päälle vielä ne perinteiset massat.
Mä olen käytellyt eri sinkki-spreita tässä jo useiden vuosien aikana monenlaisiin kohteisiin, vanhoista "ruostekasoista" - ihan uusiinkin autoihin. Eikä ole mitään ongelmia ollut.
Luonnollisesti kaikki pohjatyöt on tullut aina tehtyä huolella,
sellainen mielikuva on jäänyt että ei noista sinkki-paikkauksista ainakaan haittaa ole ollut.
Kumpaako menetelmää nyt sitten tavataan autoissa käyttää?
Olen ollut luulossa, että sähköllä...
Luonnollisesti kaikki pohjatyöt on tullut aina tehtyä huolella,
sellainen mielikuva on jäänyt että ei noista sinkki-paikkauksista ainakaan haittaa ole ollut.
tehtaan alunperin tehtyä kuumagalvanointia.
Kumpaako menetelmää nyt sitten tavataan autoissa käyttää?
Olen ollut luulossa, että sähköllä...
Ainakin kaikki pintapellit sähkösinkitään, korkeintaan yksittäisiä alustan osia saatetaan kuumasinkitä. Kuumasinkitys kun on niin karkeaa, ettei sitä voi näkyviin osiin käyttää.
Zinc182 lienee kyseessä.Zinc *** (joku numerosarja, purkkitavaraa, joka on melko kallista ja levitetään joko ruiskulla tai pensselillä.
Joo mistäs tollasia happomaaleja sitten kannattaa kysellä? Ja minkä merkkisiä eli löytyykö ihan rautakaupan hyllystä vai jostain erikoispuljusta? Toi Zinc *** taitaa olla sellanen keltamusta purkki... oli vissiin motonetissäkin sitä kun pari päivää sitten katselin... tässä nyt on kantaa puolelle ja toiselle... tietenkään ei sinkkimaali sitä alkuperäistä sinkitystä vastaa mutta pääasia on että saataisiin pinnasta kestävä ettei tarvi taas vuoden päästä olla hinkkaamassa ruosteita pois ja maalaamassa uudelleen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”