Golf MK 2 Käyntihäiriöt yhtäkkiä "apuva"

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Cronic
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.9.2006 10:17

Golf MK 2 Käyntihäiriöt yhtäkkiä "apuva"

ViestiKirjoittaja Cronic » 31.10.2007 10:15

Eli meikäläisen kakkakoppanen golf (VM. 88 1.3voimanpesä) alkaa yhtäkkiä ajosta käymään aluksi kolmella ja sitten lopuksi kahdella ja sitten puutuu niin että joutuu ajaa tien sivuun. Tämä on tapahtunu muutaman kerran ja uskon että kostea sää vaikuttaa siihen. tämä on erittäin ärsyttävä vaiva.. ja myös aika ihmeellinen, koska auto tekee tätä hetken ajon jälkeen. Eikä esim kun ensimmäisen kerran aamulla käynnistää auton ei voi tietää että mitä tapahtuu, eli jokainen ajokerta lupaa pienen seikailun. Jos jollain olisi jotain kokemusta tälläsestä vaivasta, niin ottaisin ilolla kaikki vinkit vastaan.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 31.10.2007 10:48

Jos kostea ilma vaikuttaa, niin sytkäosat vaihtoon. Virranjakajan kansi+pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat.

Cronic
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.9.2006 10:17

ViestiKirjoittaja Cronic » 31.10.2007 10:51

virranjakajan kansi on vaihdettu ja pyöriä myös. myös tulpanjohdot on vaihdettu. tulppia en oo vaihtanu mut katoin ne eikä ne ollu mitenkään ihmeellisen hapettuneet.

wvsampsa
-
Viestit: 25
Liittynyt: 13.1.2007 16:10

ViestiKirjoittaja wvsampsa » 31.10.2007 19:48

kannattaa tarkastaa onko polttoaieen esilämmitys letku kiinni, tulee pakosarjan päältä ilmanotto letkuun. näillä keleillä jäätää bensa jos ei oo sitä letkua... ja tekee juuri tota, kun sammuttaa auton hetkeksi niin taas toimii vähän aikaa normaalisti.

Cronic
-
Viestit: 10
Liittynyt: 2.9.2006 10:17

ViestiKirjoittaja Cronic » 31.10.2007 21:41

siis se metallinen putki on kiinni ja pitäs olla ok. vois ehkä auttaa jos tukkis normaalin ilmanoton ?

Mika-75
-
Viestit: 13
Liittynyt: 28.1.2007 23:16

ViestiKirjoittaja Mika-75 » 2.11.2007 23:51

Käy Läpi jollain kosteuden poistaja sprayllä johdot ja virran jakajankansi, vaihda pa-suodatin, käännä ilman putsari talviasentoon, katsele johtojen liitokset kaasarilta, virranjakajalta... täs listaa ens alkuun...

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.11.2007 10:31

siis se metallinen putki on kiinni ja pitäs olla ok. vois ehkä auttaa jos tukkis normaalin ilmanoton ?
Onko siinä välissä joku läppä joka kääntää ilmanoton pakosarjan päälle? Jos on, niin läpän toiminta kannattaa tarkistaa. Oireet kovasti kuulostavat kaasarin jäätymiseltä.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.11.2007 17:19

noi 1.3 jäätää kaasaria pahiten juuri lähellä nollaa keleillä...kun ilmankosteus on vielä korkea..sen kaasuttimen venturi laskee muistaakseni muutamalla asteella imuilman lämpöä juuri kriitisellä kohdalla,siis missä työnnetään bensaa imusarjaan...ensin vetää laihalle ja sit meno tyssää kokonaan...toi ett se ensin käy kolmella/ kahdella johtuu sylinterien välisistä seossuhde eroista joita tuosta konetyypistä löytyy riittävästi...
Eli,korjaus toimenpiteeksi uusit sen alumiiniputken joka menee pakosarjan päälle ja tarkistat ett ilmanputsarin koteloon menevä ohut alipaine letku on ehjä...se säätää sitä läppää joka aukeaa pakkasilla ja siirtää imun tuonne pakosarjan päällä olevalle letkulle
tulikohan tarpeeksi selväksi...toivottovasti = ))


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa