vw 97 golf 2,0 gti.. Releet

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mustanaamio
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.6.2007 10:31

vw 97 golf 2,0 gti.. Releet

ViestiKirjoittaja Mustanaamio » 23.10.2007 11:43

Onkos jollain tietoa, mikä rele on mikäkin..? Itse olen paikallistanut auton sammuilun ja nykimisen jalkatilojen vieressä sijaitseviin releisiin, mutten tiedä vielä mikä niistä vittuilee?!
Benspumpun rele on 167 ja sen olen jo vaihtanut, mutta muista ei ole tietoa.
Auto sammuilee ja nykii silloin tällöin ja tuolloin joku noista releistä tsätsättää hetken aikaa. Jos joku tietää mikä rele on kyseessä nin kaipaisin pikaisia neuvoja.

Mustanaamio
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.6.2007 10:31

ViestiKirjoittaja Mustanaamio » 24.10.2007 20:20

Rele on temppuillut jo hyvän aikaa. Olisi hienoa jos joku voisi auttaa paikantamaan oikean releen. Autohan oli vw 97 golf 2,0 8v gti
Auto voi toimia vikon tai tunnin. Kesken ajon tai parkissa olessa, joku releistä räpsäyttää ja auto sammuu. Lähtee kyllä taas hetken päästä käyntiin.. Jos joku tietää mikä releistä (numero) ohjaa auton virtoja tms. niin keroppa mulle et saisin ton vehkeen ennen lumen tuloa kuntoon.
...auttakee!!

nnko
-
Viestit: 58
Liittynyt: 20.10.2006 17:08

ViestiKirjoittaja nnko » 25.10.2007 11:52

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=81231&highlight=

Mulla on/oli aivan samaa vikaa omassa kipottimessa joten ymmärrän tuskasi :D Vian takia on kanssa vaihdettu virtalukon pohja, b-pumpun rele, halki ollut huohotusletku ja kaasuläppä herkistetty. Mikään näistä ei ollut syypää koska viat jatkuivat. Ainut tapa millä sitä voi "rajata" on se että vika ilmenee vaan lämpimällä moottorilla. Siitäkin on paha päätellä mitään :(

Nyt kone on kuitenkin toiminut moitteetta n. viimeisen kuukauden :o Eli vika on todellakin satunnainen. Ei uskalla kovin kauas lähteä kun tietää että se ei kunnossa ole... Tsemppiä vianmääritykseen, olen erittäin kiitollinen jos ongelmakohta löytyy :) Jopa Tampereen Laakkonen oli vian suhteen aivan neuvoton (ihme sinänsä)...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 26.10.2007 15:48

Varsin yleinen syy sammumisiin näissä koneissa on ohjainlaitteen virtarele, relepaikka 3 (ylärivi, kolmas vasemmalta).
Releen sisältä repeää tinaukset, jolloin lämmettyään alkaa pätkimään.

Mustanaamio
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.6.2007 10:31

ViestiKirjoittaja Mustanaamio » 27.10.2007 9:56

Vaihdettu on Moottorin ohjainlaitteenrele/virtarele. Vanha oli numerolla 18 ja uusi oli numerolla 100.. Ei auttanut.
Nyt kun on bensapumpunrele, virtarele, puola+moduli,virtalukonpohja,tulpat,virranjakajan kansi+pyörijä ja bensasuodatin vaihdettuna....!VITTUU!...Nii mitäs nyt..
Alkaa olee semmonen kutina et se lyö jostain relepohjan takaata maihin tai jotain muuta mukavaa. Vai onkos siellä vielä jotain sellaista relettä joka saattaa sammuttaa auton milloin vain ja mihin vain? huumori on loppunu jo ajat sitten ja nyt alkaa käymään jo vaihtoehdotkin aika vähiin...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 29.10.2007 10:26

Kannattaa tarkistaa myös pyörimisnopeustunnistin G28 kampiakselilta, sieltä öljynsuodattimen takaa.

Mustanaamio
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.6.2007 10:31

ViestiKirjoittaja Mustanaamio » 29.10.2007 10:54

Pystytkö antamaan tarkempia ohjeita sen tarkistamiseen..?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 30.10.2007 8:25

No ihan visuaalisesti silmällä ettei johto ole rapistunut, mikä on varsin yleistä. Melkein joutuu ottamaan sen irti sieltä ennenkuin näkee kunnolla. Öljyä siellä pyörii aina senverran että se pikkuhiljaa nakertaa eristeen murusiksi.

Tarkempi sähköinen tarkastelu vaatii melkeinpä oskilloskoopin.

nnko
-
Viestit: 58
Liittynyt: 20.10.2006 17:08

ViestiKirjoittaja nnko » 1.11.2007 0:28

Ohjainlaitteen rele vaihdettu ja toimii, toistaseks (200km ajettu). Vanha oli numeroa 30 niinkuin uusikin :o Saa nähdä kauan pelittää. Toivossa on kuulemma hyvä elää ;D

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.11.2007 16:27

Niin siis toi releen päällä oleva numero 18 on kylläkin x-koskettimen kevennysrele, eikä ohjainlaitteen virtarele.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa