G60 ahtimen stefojen + tiivisteiden vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
G60 ahtimen stefojen + tiivisteiden vaihto
Teinpä tuossa männäviikonloppuna pienimuotoisen huoltotoimenpiteen naisen Corron G-laderille kun ei tahtonut ahtaa kuin 0.5 - 0.6bar vaikka kuinka kierrätti. ;)
Ahdot tutkailin sekä asennetusta ahtomittarista että siitä auton omasta ATK:sta kun sitä vinkkarin viiksee näppäilee ja vatvoo virtoja ees taas. :P
Ajattelinpa samalla remontin edetessä napsia muiden iloksi pari kuvaa operaatiosta kun siitä tuntuu niin vähän olevan juttua tarjolla näillä suomen voorumeilla tai sitten en vain ole hoksinu. :I
http://ter0.1g.fi/kuvat/works/g60+huolto/
Sielläpä on kuvitettu ja hatara tarina itse ahtimen purkamisesta ja kasaamisesta.. Irroittaminen oli sen verta nopee etten tajunnu edes kameroida tapahtumaa. ;) Eli aika simppeli. Muuan pultti ja pari öljyletkua.
Kasatessa tuli tosin hieman oiottua muutamissa kohti - ei ollu oikeaa "tiivisterasvaa" apexinauhojen ja ahtimen kopan väliin eikä eräiden tahojen suosittelemaa kotelotiivistettä niin käytin mitä tallista löytyi. HHS 2000 lubettamaan ne apexinauhat ja paineen/bensankestävää tasotiivistettä kopan väliin.
Noh koppa kiinni ja ahdin paikalleen -> testiä:
Ahdot nousi 0.9 - 1.0 bar 68mm hihnapyörällä.. Tiedä sitten mitä ahtoja tuolla rattaalla pitäisi saavuttaa, mutta ahdin vaikutti aika huonosti pidetyltä ja hiekkaisella ilmalla ajetulta kun sitä katseli. Mutta kummasti piristy pirssi! Kyllä nyt kelpaa neitosen ryllätä.
Eikä ollu todellakaan vaikea homma, vielä kun ois tajunnu nuo tiivistelinimentit hankkia etukäteen niin ois neki samalla turauttanu, mut nyt ei ollu aikaa hakkee niitä kaupastakaan.
Aikaa tähän kaikkeen meni 2 päivää kahestaan naisen kanssa joista tehokasta työaikaa sellaset 4h ;D
Ahdot tutkailin sekä asennetusta ahtomittarista että siitä auton omasta ATK:sta kun sitä vinkkarin viiksee näppäilee ja vatvoo virtoja ees taas. :P
Ajattelinpa samalla remontin edetessä napsia muiden iloksi pari kuvaa operaatiosta kun siitä tuntuu niin vähän olevan juttua tarjolla näillä suomen voorumeilla tai sitten en vain ole hoksinu. :I
http://ter0.1g.fi/kuvat/works/g60+huolto/
Sielläpä on kuvitettu ja hatara tarina itse ahtimen purkamisesta ja kasaamisesta.. Irroittaminen oli sen verta nopee etten tajunnu edes kameroida tapahtumaa. ;) Eli aika simppeli. Muuan pultti ja pari öljyletkua.
Kasatessa tuli tosin hieman oiottua muutamissa kohti - ei ollu oikeaa "tiivisterasvaa" apexinauhojen ja ahtimen kopan väliin eikä eräiden tahojen suosittelemaa kotelotiivistettä niin käytin mitä tallista löytyi. HHS 2000 lubettamaan ne apexinauhat ja paineen/bensankestävää tasotiivistettä kopan väliin.
Noh koppa kiinni ja ahdin paikalleen -> testiä:
Ahdot nousi 0.9 - 1.0 bar 68mm hihnapyörällä.. Tiedä sitten mitä ahtoja tuolla rattaalla pitäisi saavuttaa, mutta ahdin vaikutti aika huonosti pidetyltä ja hiekkaisella ilmalla ajetulta kun sitä katseli. Mutta kummasti piristy pirssi! Kyllä nyt kelpaa neitosen ryllätä.
Eikä ollu todellakaan vaikea homma, vielä kun ois tajunnu nuo tiivistelinimentit hankkia etukäteen niin ois neki samalla turauttanu, mut nyt ei ollu aikaa hakkee niitä kaupastakaan.
Aikaa tähän kaikkeen meni 2 päivää kahestaan naisen kanssa joista tehokasta työaikaa sellaset 4h ;D
ite purin just oman ahtimen, kun oli kyseinen laakeri menny.
http://s85.photobucket.com/albums/k73/Pekkaa_/?action=view¤t=ympyr.jpg
http://s85.photobucket.com/albums/k73/Pekkaa_/?action=view¤t=Kuva002.jpg
http://ter0.1g.fi/kuvat/works/g60+huolto/displacer.jpg
Onko tietoa miten toi laakeri irroitetaan?
ja mistä niitä saa tilattua? että oisko kellään osanumeroa tiedossa. :)
http://s85.photobucket.com/albums/k73/Pekkaa_/?action=view¤t=ympyr.jpg
http://s85.photobucket.com/albums/k73/Pekkaa_/?action=view¤t=Kuva002.jpg
http://ter0.1g.fi/kuvat/works/g60+huolto/displacer.jpg
Onko tietoa miten toi laakeri irroitetaan?
ja mistä niitä saa tilattua? että oisko kellään osanumeroa tiedossa. :)
G-lader osia
http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/g60-parts.htm
tuola löytyy - ajattelin koittaa tilata jossain vaiheessa ja kattoa että mitä tulee vai tuleeko mitn :D
tuola löytyy - ajattelin koittaa tilata jossain vaiheessa ja kattoa että mitä tulee vai tuleeko mitn :D
itellä todennäköisesti vuotaa hihnapyörän akselin stefa, kertokaapa viisaammat onko kuinka iso homma vaihtaa? entä onko ks. stefa ihan perus stefa vai joku "erikois stefa"?
E: otin ahtimen pöydälle ja näämä saa vaihettua purkamatta ahdinta. =)
E: otin ahtimen pöydälle ja näämä saa vaihettua purkamatta ahdinta. =)
Viimeksi muokannut kalevi, 28.10.2007 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saakos näitä tiivisteitä ihan paikallisesta varaosaliikkeistä tms. vai onko pakko ostaa esim. mdcomprexilta sellainen huoltosarja?
Ja voisiko Ter0 ottaa kuvan mihin ahtopainemittarin letku on konehuoneessa asennettu? Itsellä hieman vielä hakusessa ja ei tohdi mennä vääriä letkua silpomaan, kun itselläkin tuollainen g60 corrado löytyisi.
Saapa nähdä vieläkö topicia kukaan seuraa :}
Ja voisiko Ter0 ottaa kuvan mihin ahtopainemittarin letku on konehuoneessa asennettu? Itsellä hieman vielä hakusessa ja ei tohdi mennä vääriä letkua silpomaan, kun itselläkin tuollainen g60 corrado löytyisi.
Saapa nähdä vieläkö topicia kukaan seuraa :}
Ei näemmä toimi defaulttina tämä "reply-notification" niin ei hoksi että joku on tähänki vastaillu..
Kimmoje:
Joo koitanpa napsaista kuvan jahka sen lähdön löydän.. ei tosiaan kannata siitä digifantille menevästä letkusta haaroitella.
Corro menee vaihteeks työn alle, pikkuvikaa sen verran et rassuuta kaipaa. Lisäksi digifant lähtee lepikkoon ja tilalle tulee Tatech.
Kimmoje:
Joo koitanpa napsaista kuvan jahka sen lähdön löydän.. ei tosiaan kannata siitä digifantille menevästä letkusta haaroitella.
Corro menee vaihteeks työn alle, pikkuvikaa sen verran et rassuuta kaipaa. Lisäksi digifant lähtee lepikkoon ja tilalle tulee Tatech.
halvalla uuden G60-ahtimen
Toihan menee olemassa olonsa suhteen samaan kategoriaan yksisarvisten ja ufojen kanssa :D
Nimittäin alta tonnin et kyllä mistään uutta saa. Eikös tuo maksa marmoritiskillä melkeen 3 k€. Jostain moinen hinta on jäänyt päähän...Kannattaa varmaan MDComprexin suuntaan kääntyä tuossa G-ahdin asiassa.
Lysholmeista en tiedä yhtikäs mitään.
http://www.dli-teknik.se/motor/kompressorsats/kompg60.htm
Mitähän sillä neljäl huntil oikeesti saa... Itse ostin joskus mdcomprexista huolletun g-laderin 900e. Tosin ei ollu ihan priimas kunnos mutta toimii.
Mitähän sillä neljäl huntil oikeesti saa... Itse ostin joskus mdcomprexista huolletun g-laderin 900e. Tosin ei ollu ihan priimas kunnos mutta toimii.
Kappas enpä huomannut, että tuossa toisessa joka siis sisältää mielestäni kaiken tarvittavan on tarjoukset vasta menossa... ei se taidakkaan olla ihan niin halpa :D
Tuo toinen sen sijaan on ihan suoraan ostettavissa tuosta vielä halvemmalla...
klik
klak
Yksityisiähän nuo on tuolla joten saksan kielen kun saa taipumaan niin saa varmasti kumman tahansa lähettämään tavaran suomeen vaikka tuossa sanotaankin, että lähettää vain saksaan...
Tuo toinen sen sijaan on ihan suoraan ostettavissa tuosta vielä halvemmalla...
klik
klak
Yksityisiähän nuo on tuolla joten saksan kielen kun saa taipumaan niin saa varmasti kumman tahansa lähettämään tavaran suomeen vaikka tuossa sanotaankin, että lähettää vain saksaan...
Joo tiedän, että se menee aika harvinaiseks yhdistelmäks. Meni oma Corrado seisontaan ja projektiks ku ahdin laukes. Soitin pari kuukautta sitten MD:hen ja sanoi hinnaksi suunilleen 2000e.
Bahn Brenneriltä saisi Gt70, RSR IV- poratun g60:sen (uuden) ja siihen vielä leveemmän hihnan, hintaan 2000e (inc. alv, postit). Mitäs mieltä kannattaako säästää tuollaiseen vai hankkia suoraan Lysholm?
Bahn Brenneriltä saisi Gt70, RSR IV- poratun g60:sen (uuden) ja siihen vielä leveemmän hihnan, hintaan 2000e (inc. alv, postit). Mitäs mieltä kannattaako säästää tuollaiseen vai hankkia suoraan Lysholm?
Viimeksi muokannut Oka, 27.6.2008 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa