Golf2 GTI 16v Kansi?? APUJA NOPEESTI
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 GTI 16v Kansi?? APUJA NOPEESTI
Joo eli siis omistan -91 16v GTI Golffin, ihmettelin tossa käynnistäessäni savun määrää mikä tuli putkesta, no minä sitten ottamaan tulppia poies, ja totesin että kolmosen pytty täynnä vettä!! :( Eli siis nyt tarvis kakki mahdolliset avut tuohon tiivisteen vaihtoon!! Eli oon moneen autoon vaihtanut kannentiivisteet ymym.. Mutta tarvis tietoo että missä on siivassa 0-merkit ym... Ja onko kenelläkään tietoa että onko nuo 16v kannet herkkiä meneen halki? Onko tiivisteen vaihdossa jotain erityistä muistettavaa? Kun ei ole ennen tullut tälläisen kantta nostettua?? :D:D Ja käykö tuohon GTI koneeseen sama kannentiiviste kun normaaliin golfin koneeseen? Pistäkää tänne viestiä tai s.postiin: [email protected]
Kiitos etukäteen!
PS. Projektin tulisi alkaa tänään, eli neuvoja kiitos!! :D
Kiitos etukäteen!
PS. Projektin tulisi alkaa tänään, eli neuvoja kiitos!! :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kampiakselilla hihnapyörässä on yläkuolokohdan merkki ja vastake sille hihnan kotelossa.
Nokissa kehällä pisteet jotka pitää osoittaa toisiinsa.
Ny en muista miten halkes mutta neljästä tulpan reijästä yksi oli ehjä eikä ponnistuksssa vaikuttanut mitenkään.
Muuten ei näkynyt halkeamia.
Kannattanee kumminkin koeponnistaa jos vähänkään epäilee.
Ite vaihdoin samalla ohjurit ja kumit, tasohiottiin, ponnistettiin ja venttiilinistukat hiottiin. Tiivisteen vaihto olis riittäny mut halusin että tehään hyvä.
Ja jos vaihdat ohjurin kumit niin älä missään nimessä osta mitään nimettömiä/espanjalaisia/italialaisia. Saksalaiset laadukkaat kumit löydät samaan hintaan kun kyselet eri varaosaputkat läpi. Mulla kesti Motonetin nimettömät vihreät jotain 10 tkm... Saman firman myymät Topranin kumit kestäny jo parisen vuotta / 30 tkm eikä näy öljyä kuluttavan.
Nokissa kehällä pisteet jotka pitää osoittaa toisiinsa.
Ny en muista miten halkes mutta neljästä tulpan reijästä yksi oli ehjä eikä ponnistuksssa vaikuttanut mitenkään.
Muuten ei näkynyt halkeamia.
Kannattanee kumminkin koeponnistaa jos vähänkään epäilee.
Ite vaihdoin samalla ohjurit ja kumit, tasohiottiin, ponnistettiin ja venttiilinistukat hiottiin. Tiivisteen vaihto olis riittäny mut halusin että tehään hyvä.
Ja jos vaihdat ohjurin kumit niin älä missään nimessä osta mitään nimettömiä/espanjalaisia/italialaisia. Saksalaiset laadukkaat kumit löydät samaan hintaan kun kyselet eri varaosaputkat läpi. Mulla kesti Motonetin nimettömät vihreät jotain 10 tkm... Saman firman myymät Topranin kumit kestäny jo parisen vuotta / 30 tkm eikä näy öljyä kuluttavan.
Jees!!
Kiitksia poijjaat oikeen paljon! otan neuvosta vaarin enkä tee euron säästöllä 100€ menetystä. :) Kaikki ymmärtää vissiin!!
Kun ei tee tosiaan mieli alkaa säästää tossa koneessa, kun on kumminkin ammattilaisilla teetetetty kone ym... On muutes oikeesti pirtee 1.8 gti, kun ei oo 328 bemarilla mitään asiaa samalle viivalle!! :D Oikeen kiva kiusata bemareita!
Kertokaas mulle jotain auton arvosta kun heitän hieman tietoja:
KONE:
1.8 GTI 16v, Nokat vaihdettu, kansi avarettu, venttiilit muotoiltu, palotilat muotoiltu, seetit ajettu kilpahenkiseksi, kantta laskettu(en muista määrää) ja v.pyörää kevennetty.
LAATIKKO:
välitetty 5vaihteinen jollain lukolla? Laatikosta ei tarkempaa tietoa kuin se, että pitkä 1,lyhyt 2 ja lyhyt 3 ja loput norm. Lukko on varmaa joku kitka lukko. (Lähdössä molemmat pyörät lyö tasaisesti tyhjää kokoajan mutta ajossa ei erikoisen raskas)
ALUSTA:
Konin alusta, -45mm.
kertokaa tosta jotain arvoa autolle?
Kiitksia poijjaat oikeen paljon! otan neuvosta vaarin enkä tee euron säästöllä 100€ menetystä. :) Kaikki ymmärtää vissiin!!
Kun ei tee tosiaan mieli alkaa säästää tossa koneessa, kun on kumminkin ammattilaisilla teetetetty kone ym... On muutes oikeesti pirtee 1.8 gti, kun ei oo 328 bemarilla mitään asiaa samalle viivalle!! :D Oikeen kiva kiusata bemareita!
Kertokaas mulle jotain auton arvosta kun heitän hieman tietoja:
KONE:
1.8 GTI 16v, Nokat vaihdettu, kansi avarettu, venttiilit muotoiltu, palotilat muotoiltu, seetit ajettu kilpahenkiseksi, kantta laskettu(en muista määrää) ja v.pyörää kevennetty.
LAATIKKO:
välitetty 5vaihteinen jollain lukolla? Laatikosta ei tarkempaa tietoa kuin se, että pitkä 1,lyhyt 2 ja lyhyt 3 ja loput norm. Lukko on varmaa joku kitka lukko. (Lähdössä molemmat pyörät lyö tasaisesti tyhjää kokoajan mutta ajossa ei erikoisen raskas)
ALUSTA:
Konin alusta, -45mm.
kertokaa tosta jotain arvoa autolle?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tiivisteen vaihto olis riittäny
Kylläpä nuo alumiinikannet kannattaa aina oikasta ku on irti otettu.
Kertokaas samalla artemikselle, voiko KR:n kantta millään käyttää PL:ssä??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 24.10.2007 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jees... No mut tänään aukee golffista kansi ylös, ja seetit ajetaan ja venat vaihdetaan ja muotoillaan uudestaan.. Kannen oikaisen ite koulussa, ja koe ponnistetaan Tammerdieselissä., Sitten vaan toivomaan että ei puhalla.. :)) Mutta voin ottaa vaikka kansiremontista vähän kuvia, niin näkee millainen kansi sielä sit on.. :)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mun KR:ssä oli kansi halki tulpan rei'ästä imuventtiilin istukkaan asti...ajossa eri huomannut mitään, eikä minkäänlaisia oireita ilmaantunut...ei ollut lähtenyt halkeilemaan ylöspäin tulpan reikää pitkin...jäähdytinnestettäkin kului tosi vähän (kerran kuussa n. 0,5L)...Mutta kun avasin koneen, niin olihan tämän halkeilleen palotilan mäntä aivan pesty...Varmuuden varalta heivasin kuitenkin kannen verkonpainoksi ja uutta tilalle:)...ihmetyttää kyllä tuo, että VW:n huolto-opus sallii pienet halkeemat kannessa...nopeesti vain isontuvat ja sitten palotila tulviikin jo jäähdytinnestettä:)...kyselin myös kannen hitsausta, mutta ei tuntunut Oulun seudulta löytyvän firmaa, joka nuita korjailisi, vaan olisi pitänyt lähettää etelään...Ja toisaalta; kuinka kestäviä nuo korjatut kannet sitten ovat...?
Audin 20v vitosissa mikä on oikeastaan sama kansi viidelle pytyllä.
Halkeamia voi olla seetistä tulpanreikään ja kuten jormis sanoi kolmanteen kierteeseen asti.
Mutta jos halkeamia on seetistä seetiin niin silloin voi olla ongelmia.
Kansia voi hitsata mutta tällöin joutunee seetirenkaat uusimaan ja viimeksi kun kysyin oli 70e zipale.
Painetestiin vaan niin tietää vuotaako
Halkeamia voi olla seetistä tulpanreikään ja kuten jormis sanoi kolmanteen kierteeseen asti.
Mutta jos halkeamia on seetistä seetiin niin silloin voi olla ongelmia.
Kansia voi hitsata mutta tällöin joutunee seetirenkaat uusimaan ja viimeksi kun kysyin oli 70e zipale.
Painetestiin vaan niin tietää vuotaako
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä käytin tämän oman "uuden kannen" koeponnistuksella ennen kun sitä alettiin työstään, niin 55e Oulun moottorikoneistamolla (kuuluu Moottori Expertti-ketjuun) siittä velottivat....vaan tasohionta oli normaalia nelisylinteristä kantta 10e kalliimpi, koska sanoivat, että toi kansi on kuulemma vaikeempi työstää kun muut yleensä....makso 65e...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No tammer dieselissä tuntiveloituksena noin 70€ tunti.. Mutta kaverilla on kaikki vehkeet mitä tarvitaan että kansi on kunnossa, niin 40€ riittää.. :D Että sinänsä ei niin kallis hommeli! :D Mutta harmittaa vaan tollasen ylimääräset hommat.. Mutta kyllä se keskiviikkoon on valmis niin pääsee sit ABC:lle miittinkiin ensinmäistä kertaa! :D
No tammer dieselissä tuntiveloituksena noin 70€ tunti.. Mutta kaverilla on kaikki vehkeet mitä tarvitaan että kansi on kunnossa, niin 40€ riittää.. :D Että sinänsä ei niin kallis hommeli! :D Mutta harmittaa vaan tollasen ylimääräset hommat.. Mutta kyllä se keskiviikkoon on valmis niin pääsee sit ABC:lle miittinkiin ensinmäistä kertaa! :D
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Missä niitä alukansia vois hitsauttaa? Kellä on uunit sun muut että homma kans onnistuis ja kokemusta korjauksesta. Omassa kannessa on pikkuhalkeemia kolmessa pytyssä, yhdessä niistä syvempi ja ulottuu kait 4-5 kierteeseen asti mutta alle puol millii leveenä. Mikään palotila ei ollu "pestyn" näkönen kuitenkaan, kaikki yhtä nokisia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa