AFN ään väljämpi pakopesästä TBOA

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

AFN ään väljämpi pakopesästä TBOA

ViestiKirjoittaja make72 » 21.10.2007 6:09

Eli saako tuohon AFN ään mitään suurempi pakopesäista turboa bolt-on periaatteella?
Tällä hetkellä on pp502 suuttimet ja 130heppasen turbo, tuntuu menevän vikatilaan vaikka säätötangon jatkaa ihan kierteiden loppuun asti.
Johtuneeko liian pienestä pakopesästä että tuo passatti polonen ahtaa ittensä hengiltä.
Viimeksi muokannut make72, 23.10.2007 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.10.2007 9:52

Ootko jo puhdistanut ahtimen? Voi olla vnt:n siivet jumissa.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 21.10.2007 17:08

En ole puhistanu, tanko liikku keveästi/herkästi kun kello ei ole paikallaan.
Tuskimpa se kovin paskanen on, ennemmin jotain mappi anturia/onnetonta turboa epäilen.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 24.10.2007 7:14

Kyllä sen tuolla ahtimella pitäis toimia. Ittellä sama kompinaatio ja lisänä 3bar mappi, hienosti pelaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.10.2007 8:02

Toi turbo toimii myös isommilla suuttimilla, joten ei oo nyt liian pienestä pakopesästä kyse. Joko oot tarkistanut ahtopaineen säätöventtiilin toiminnan (n75)?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.10.2007 9:24

Juju onkin siinä että VA ahtaa helposti väkisin toista baaria eli vaatii joko 3 bar MAPin tai vastusbleediä ettei mene vikatilaan.

E: ja kun kokeilee ilman alipaineletkua ja jos menee edelleen kierroksilla vikatilaan tai ahtaa yli niin syynä on todellakin tuo ahtimen ominaisuus.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 24.10.2007 11:47

Ittelläni ranskan racet ja tommoinen 130pd:n ahdin. Ei ongelmaa itselläni, iq-jossain n.1.5 ja polttaa kaiken mitä saa tuolla vakiolla nestepäällä näin kelien liilettyä, ei jätä minkään laista voimasavua 1.3bar paineilla.
Tosin olen itse aika paljon perehtynyt tuon säätämiseen, nytten ei esim ahdot piikitä ollenkaan ja herää kuitenkin vielä alhaalta. Tuon ahtojen nostamisen 1bar-->1.3bar olen toteuttanut bleed-ventiilillä.

Epäilisin että sulla on jossain n75:ssa ongelmaa tai sitten on vnt:n johdesiivet on liian supussa oletus asetuksena(herää aikaisin, mutta piikittää paineet taivaisiin sitten)

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 26.10.2007 6:00

En ole ilman letkua kokeillut, mutta vaikka ahtimen tangon ruuvvas niin pitkäksi ku sai, meni silti vika tilaan.
Pykältäessä oli helkkarinmoinen viive ku tanko oli jatkettuna, ärsyttävä ajaa ja silti tilat päälle.
Mikähän mappi tuohon passais ja minkä arvosia ne suunnalleen on?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 26.10.2007 9:14

Mulla kans 130pd ahdin + racet + 3bar map, hyvin pelittäny tähän mennessä. Tällä viikolla 2 kertaa vetänyt vikatilaan kylmällä koneella. Autossa vielä alkuperäinen n75 joten sitä vähän epäilen. Vikakoodit luen vloppuna. Sirinää kuuluu putkesta joten voi olla että katin sisukset lähteneet liikkeelle.

^3map maksaa n.40€

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.10.2007 14:44

about 40€ seatilta... volkkarilla sama anturi on melkein puolet kalliimpi....

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 26.10.2007 19:06

3bar mapilla toimii. jos letkun ahtimesta ottaa irti ja käy huudattamassa niin noin 3500rpm eteenpäin ahtoja on noin 1.3 bar luokkaa ainakin itsellä.

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 27.10.2007 8:16

^^vai tarkoititko Skoda tistkiä?

Kannattanee lukaista läpi tää topikki mappia etsiessä.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... light=3bar

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.12.2008 3:51

Nostellaan vanhaa topiccia, onko tuohon afn:ään mitään isompaa hybridi bolt-on turboa?
Tämä hetkinen on suht bolt-on, ahtoputkelle vaati pienen adapterin.
Nyt on uusi N75 venttiili ja kaikki ok, mutta jos vielä vikatilat paukkuu, pitänee harkita erillaista turboa.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 11.12.2008 15:06

Onhan siihen, miten isoa kaipaat? Riittääkö jos vakiokuoriin tekee?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.12.2008 17:13

Nyt on väläytelty sellasta vaihtoehtoa, että putki olis tukossa jonka vuoksi ahdot karkaa kierroksilla.
Pitänee tutkiskella tuo vielä.
Juu vakio kuoriin olis ihanne tapaus.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 11.10.2009 18:23

Olis tommonen -99 afn passatti, josta on turbo totaalisen väljä, päittävälystä toista senttiä.

Nyt tarvis turboa, vakiokin käy mutta mikä se 130pd:n turbo on tarkalta tyypiltä ja onko se kuinka bolt-on tuohon pasunaan?


Jos jollain on turboa kaupan niin voi rohkeesti tarjota.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 11.10.2009 22:22

mulla olis ylimääräsenä 130 turbo mutta on kiinteällä pakosarjalla, en sitte tiiä sopiiko tuohon?

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 22.10.2009 2:41

Noniin nyt 1749va paikollansa.

oireet, täyskaasu kiihdytyksessä ei mitn häikkää, isoimmalla vaihteella(on automaatti) lähtee hissukseen kiihiyttään niin pomppa ahdot pois pelistä. Onko säätö pielessä? vai N75 venttiili?

3bar mappi ollu jo kesästä, ja nyt laitoin boschin(on bossi mutta ei lue) MAFfin,

Eli paineet karkaa, teki vakio VNT15:sella muutamia kertoja talvella varsinkin.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.10.2009 12:21

3 bar MAP anturin kanssa ECU saa väärää tietoa ahtopaineesta (liian pientä). Voi olla että menee tuolleen rauhallisesti kiihdyttäessä vikatilaan liian pienestä paineesta juuri tuon takia.
Parempi olisi ohjelmalla nostella paineet ja syötöt kohdilleen kuin vain map-anturia vaihtamalla.
Ja jos MAF-anturissa ei lue 'Bosch' niin taitaa sittenkin olla kiinan poikien kopio? Millaisia lukemia näyttää tyhjäkäynnillä EGR kiinni ja täydellä kaasulla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa