Lasi halki pyyhkijänvarresta...
Valvoja: ffp jäsenet
Lasi halki pyyhkijänvarresta...
Tilitystopic, mutta onko kenellekkään muulle käynyt ikinä?
Vaihdoin tossa golffiin pyyhkijänsulkia. Siinä sitten hantinpuolta vaihtaessa ja kiinnitystä ihmetellessä lipsahti varsi sormien välistä. Oli ehkä noin 25cm korkeudella lasista ja NAPS! Eiköhän tullu kunnon tähtihalkeama. Lähtee n. 10 eri mittaista halkeamaa nyt siitä joka suuntaan. Pisimmät lähes 30cm varmaan. Siinä Kontumarketin parkkihallissa kajahti sitten kovaääninen voimasana ;)
Vaihtoonhan toi menee, ei siinä mitään. Tai sitten korjataan väliaikasesti pikaelvytykseks kun vakuutuksen puolesta se ei mulle maksa mitään.
Lähinnä kiinnostaa että onko kellään muulla vastaavalla tavalla lasi hajonnut? Itse en ole ikinä nähnyt että olisi. Meneehän ne toki kivistä ja nastoistakin mutta jotenkin outoa.
Vaihdoin tossa golffiin pyyhkijänsulkia. Siinä sitten hantinpuolta vaihtaessa ja kiinnitystä ihmetellessä lipsahti varsi sormien välistä. Oli ehkä noin 25cm korkeudella lasista ja NAPS! Eiköhän tullu kunnon tähtihalkeama. Lähtee n. 10 eri mittaista halkeamaa nyt siitä joka suuntaan. Pisimmät lähes 30cm varmaan. Siinä Kontumarketin parkkihallissa kajahti sitten kovaääninen voimasana ;)
Vaihtoonhan toi menee, ei siinä mitään. Tai sitten korjataan väliaikasesti pikaelvytykseks kun vakuutuksen puolesta se ei mulle maksa mitään.
Lähinnä kiinnostaa että onko kellään muulla vastaavalla tavalla lasi hajonnut? Itse en ole ikinä nähnyt että olisi. Meneehän ne toki kivistä ja nastoistakin mutta jotenkin outoa.
Ei ole itselle juuri noin sattunut, mutta vierestä olen päässy vastaavaa tapahtumaa todistamaan :) Ihan vinkkinä ja lohdutuksena voin kertoa seuraavaa: Jouduin irroittamaan Oulussa tuulilasin II Golfista kesäaikaan, tietysti se päätti haljeta vanhasta kiveniskemästä ja halkesi komeasti. No sitten Lipposen Lasiliikkeestä tilailemaan uutta pronssin sävyistä lasia ja se paikoillaan sitten Helsinkiin, jossa Pitäjänmäen Essolla hieron linnunpaskaa uudesta (630km ajetusta) tuulilasista, niin eiköhän se lastan ollut rikki ja siihen lasiin tuli helvetillinen naarmusökkerö!
menee helpommallakin ku on huono tuuri. Kaveri kerran varovasti laitto pienen jakarin pyyhkijän päälle lasia vasten ku remppas konehuonetta, No, sehän siitä säröyty heti ja sitä porukalla ihmeteltiin, ku ei mitään kopinaa ees tullu tuosta jakarista. Sitte se herpaantu, otti helvetin ison massavasaran ja meni hajareisin istumaan katolle, mäiski useita kertoja keskelle lasia tuolla parikiloisella möntillä, eikä mitään jälkeä saanut...
Mulla on menny trailerikyydissä autosta lasi noin, ku ei ollu pyyhkijänsulkia ja varsista jouset veks. Pääsi montussa pomppaamaan, ja lasi vaihtoon...
Mulla on menny trailerikyydissä autosta lasi noin, ku ei ollu pyyhkijänsulkia ja varsista jouset veks. Pääsi montussa pomppaamaan, ja lasi vaihtoon...
Autoksekuksella on joku tarjous tuulilaseista, luin hesarista..
Ei ehkä halvin, mutta sisältää sijaisauton, tietty konala ja kontula sattuu olemaan eri puolilla kaupunkia, mutta eiköhän tuo 100km riitä..
Ei ehkä halvin, mutta sisältää sijaisauton, tietty konala ja kontula sattuu olemaan eri puolilla kaupunkia, mutta eiköhän tuo 100km riitä..
Audiin tuli särkö pesuvaiheessa. Oli sulat ylhäällä sojottamassa kun nyyhtäsin tuulilasia puhtaaksi, sitten kun alko huuhtelun vuoro niin aloin laskemaan molempia sulkia ja vänkärin puolen sulkaa laskiessa tekikin kuskin puolen sulka omatoimisen liikkeen ylpeänä ja lopsahti paikoilleen, mutta tietenkin perkele selkä puoli edellä ja naps lasi halki. Kivasti kaiku perrrkeleet täällä ruotsin TI hallissa ja ruotsalais raukat taas pakenivat autoihinsa ja ajoivat autonsa pois ilman huuhtelua.
raukat pelkää.. :(
raukat pelkää.. :(
Tai sitten korjataan väliaikasesti pikaelvytykseks kun vakuutuksen puolesta se ei mulle maksa mitään.
Riippuen lasivakuutuksen sopimusehdoista ;) Osa firmoista korvaa a) kiveniskemästä ja nastasta aiheutuneen vaurion, toiset taas b) ulkopuolisesta iskusta aiheutuneen.
Eli jos vakuutusyhtiösi edustaa vaihtoehtoa a niin vahinkosi lukeutuu luokkaan kaskovahinko jolloin menee bonm + ov.
Ihme homma, Autokeskuksesta kyselin kakkosgolfiin lasia kesällä ja hinta oli asennettuna pitkälti yli 200e!Autoksekuksella on joku tarjous tuulilaseista, luin hesarista..
Muitten vahinko lievittää aina omaa tuskaa, tässäpä oma lasinrikkomiseni:
Joskus viime vuosituhannella random jaappanilaisesta käyttökinneristä otin talvisaikaan defan sisätilanlämmitintä toiseen autoon. Avasin kuskinoven, lämmitin toisella penkillä, kurotin lämmittimen käteen, johto oli penkin takana jumissa. Napakka nykäisy "kyllä se sieltä tulee" ja töpseli keskelle tuulilasia voimalla X, hämähäkki oli valmis. Voittajafiilis oli mahtava.
A
Joskus viime vuosituhannella random jaappanilaisesta käyttökinneristä otin talvisaikaan defan sisätilanlämmitintä toiseen autoon. Avasin kuskinoven, lämmitin toisella penkillä, kurotin lämmittimen käteen, johto oli penkin takana jumissa. Napakka nykäisy "kyllä se sieltä tulee" ja töpseli keskelle tuulilasia voimalla X, hämähäkki oli valmis. Voittajafiilis oli mahtava.
A
Mullakin on just oikealla puolella sellanen halkeama, alku ikkunan reunasta ja kaartu siitä alas ja vähän takaisinpäin, eli ei haittaa yhtään kun on siellä pelkääjänpuolella. Ei ainakaan katsastuksessa mitään sanonut, eipä tuo vissiin haittaa kun ei haitannut edessä vanhassa sunnyssani ollut pitkä halkeama siinä tuulilasin alareunassa koko matkan.
Samaa vikaa täällä, lasi halki oikealta alhaalta pyyhkijän varren livettyä kadestä ja osuttua lasiin= 5 säröä eri suuntiin. Ei kuiten vituttanu kovin paljoa, koska lasi on muutenkin kuin haulikolla ammuttu. Jossain vaiheessa voisi vaihdattaa, vaikkasta vaikka sitten ku pulkka lähtee ylimaalaukseen. Ehkä siten parin vuoden päästä...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”