PD moottorin (AJM) bleedaus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

PD moottorin (AJM) bleedaus?

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 28.6.2007 21:19

Onkos kellään pd koneessa bleedausta? Ohjeen löysin täältä palstalta, mutta kun tossa pd:ssä on eriväriset piuhat... Niin minkä värisiin piuhoihin olette sen kytkeneet??? ja toimiiko sama noin 23 KOhmin vastus että päästään noin 1,2 ahtoihin??

Tremos
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.1.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Tremos » 29.6.2007 13:59

Mulla on itellä amj golffi ja siinä ainaki mittarin mukaan ahdot 1.1-1.3 olen saanut käsityksen että ne on normaalit ajm moottorissa

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 29.6.2007 14:16

Niin kyllä mullakin piikittää isommille ahdoille, mutta tarkotuksena ois että kun evry on päällä niin ahdotkin ois tasasesti 1.2 nurkilla...

Tossa on mun ahdot.. en muista onko logitettu evryn kanssa vai ilman... luultavasti ilman... mutta kuka kertoo ne piuhan värit mulle?

/min mbar mbar
1281 1693 1193
1344 1754 1275
1428 1826 1357
1491 1907 1469
1554 1948 1612
1659 1999 1775
1764 2050 1979
1869 2050 2193
1974 2050 2244
2079 2050 1826
2163 2050 1836
2268 2050 1928
2352 2060 2060
2457 2050 2173
2562 2060 2132
2646 2060 1979
2730 2060 1897
2793 2060 1907
2856 2060 1958
2940 2060 2020
3024 2060 2091
3087 2060 2162
3171 2060 2193
3234 2060 2142
3276 2060 2071
3318 2071 1999
3360 2071 1958
3402 2071 1989
3444 2071 2030
3486 2071 2050
3528 2071 2081
3570 2071 2101
3612 2071 2111
3633 2081 2111
3675 2081 2091
3717 2081 2071
3759 2081 2020
3780 2081 1989
3822 2081 2009
3864 2081 2030
3906 2091 2040
3948 2091 2040
3990 2091 2050
4032 2091 2050
4074 2081 2060
4116 2081 2060
4158 2081 2040
4200 2071 2020
4221 2071 2009
4284 1265 2020

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 29.6.2007 14:24

Edellinen oli tosiaan ilman evryä... ja tässä evryn kanssa...

/min mbar mbar
1218 1591 1142
1554 1918 2040
1974 2040 1969
2415 2040 2040
2793 2050 2060
3129 2050 2081
3444 2050 2081
3717 2050 2050
2919 1204 1805
2037 1163 1357

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 29.6.2007 17:06


Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 2.7.2007 9:08

^^ joo ihan hienot kuvat ja selitykset, MUTTA kun tossa AJM moottorissa ei ole samanväriset piuhat... No kai se tarvii sitten mitata mikä niistä on mikä jos kellään ei oo parempaa tietoa väreistä...

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 19.7.2007 22:12

tulipa laiteltua bleedaus... mutta ei toimi :( ilmeisesti väärät piuhat tuli reijitettyä... Voisko joku katsoa omastaan missä on nuo oikeat värit niin ne numerot siitä liittimen juuresta että mikä väri on mikäkin numero... Oisin hyvin kiitollinen... :)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 19.7.2007 22:53

Se tulee yhteen piuhaan tuo mapin viilaus, ei kahden väliin.

Voin tarkistaa huomenna väritkin tuommosesta -00 ajm:stä

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 28.7.2007 18:58

No niin nyt vihdoin sain bleedauksen toimimaan kaiken näköisten murheiden jälkeen. Toimii tällä hetkellä ilman 120kohmin kiinteää vastusta, mutta sekin on vielä tulossa kunhan ehdin kaupustelemaan. Sinänsä mielenkiintoinen seikka oli se että yleisesti puhutulla 23kohm vastuksella siinä säädettävässä piti saada aikaiseksi 1,2bar ahdot, MUTTA mulla tuolla vastuksella tärähti mittari pohjaan eli ahtoi 2,0bar!!! No onneksi se auton yletön sysäys säikytti ja en ehtiny pitkään ajella tuolla ahdolla... ;) Ruuvia noin 3½ kierrosta auki päin ja nyt sitten piikittää 1,5bar ja tasaantuu 1,2bar ahtoihin... Mukavasti tuntui tulevan lisää voimaa ihan persdynollakin... ja hetkittäin olin jopa haistavinani että 4. vaihteella 80km/h vauhdista saatoin saada kytkimenkin pyörähtämään tyhjää... Ja nyt eikun odottelemaan vapaata penkki aikaa... =)

Pasaati
-
Viestit: 15
Liittynyt: 30.3.2007 9:48

ViestiKirjoittaja Pasaati » 29.7.2007 21:40

Saisko kytkennöistä kuvia ? ja mitkä ne oikeat johdot sitten olivatkaan?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.7.2007 23:01

Liittimessä piuha nro 4. Muihin johtoihin ei tarvii koskea ellei halua jotain useamman vastuksen hässäköitä tehdä.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 30.7.2007 9:49

No kuvat ois kyllä sen verran epäselviä ettei niistä mitään selvää saisi :) mutta tosiaan liittimessä piuha numero 4. mihin kytketään säätövastus ja jos haluaa sitä kiinteää laittaa niin piuhojen 4 ja 1 väliin. Voin toki kertoilla piuhojen väritkin jos ei tunnu muuten löytyvän...

Niin joo ja mulla sen noin 1,2bar paineen tuotti 10,7Kohm:n vastus arvo...

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 6.8.2007 9:42

Nyt on myös tuo 120kohmin kiinteä vastus kiinni... ja jälleen joutui pienentämään säätövastuksen arvoa hiukan... en ole vielä mitannut että mitä se nyt mahtaa olla mutta veikkaus on että aika lähelle 10kohmia... Sen verran huomasin tosta kiinteästä vastuksesta olevan apua että ahtojen piikitys rauhoittui hieman... piikki tippui ihan vähän ja nyt aika jonka mittarin viisari viettää siellä piikissä puoliintui.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 20.10.2007 10:10

Mihin olette laittaneet AJM mottiin ahtopainemittarin? siis ahtoputken päähän?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 24.10.2007 21:09

Kertokaa joku mihin sorvaan sen mittarin letkun kiinni.. ahtoletkun väliin metalliputkenpätkä johon kemppi-liimalla nippa kiinni?? ahtoputkeen reikä ja kierteet, johon nippa kiinni??? niin eihän vag-commi näytä painetta oikein bleedauksen jälkeen?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.10.2007 22:08

Ei näytä.

Sen voi laittaa ihan mihin vaan ahtoputkeen tai imusarjaan, mielellään välijäähyn jälkeen.
Siihen siis mihin maestro sen näppärimmin saa.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 28.10.2007 21:41

nyt on mittari kiinni ja bleedaus onnistunut. mittarin letkulle hitsasin muhvin kiinni putkenpätkään ja putki ahtoletkun väliin. laitoin vastuksen kytkimen kautta toimimaan ettei ole koko ajan (veren)paineet koholla. 1,5bar...

Pasaati
-
Viestit: 15
Liittynyt: 30.3.2007 9:48

ViestiKirjoittaja Pasaati » 14.12.2007 20:21

http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... C05456.jpg
Siinä kuva yhdestä toteutuksesta PD koneeseen öljynvaihron yhteydessä
Sinkitty 50mm putki ja paineilmanippa kierteellä ja Locticellä (lokinpaskalla)
kuristin letkun jatkoliittimeen kiinni ja avot!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa