Mk2 Gti Vihdelaatikko asiaa...
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 Gti Vihdelaatikko asiaa...
Eli Laatikko sanoi sopimuksensa irti viime viikonloppuna...Ei vissii tykänny kovasta vauhdista...+200km/h
Kyselisin olisiko jollain ihan oikeasti asiallista tietämys, että mikä 5v. laatikko sopii kyseiseen vehkeeseen( g2 gti kr ´87) ? Ei mitään arvailuja(luulisin...) Vaan todellista tietoa.
Olis myös tarvetta laatikolle joka tohon kävis....psst...saa tarjota jos lyötyy ylimääräisenä...:D
Eli kaikki tieto on tervetullutta. Kiitos jo etukäteen!
Kyselisin olisiko jollain ihan oikeasti asiallista tietämys, että mikä 5v. laatikko sopii kyseiseen vehkeeseen( g2 gti kr ´87) ? Ei mitään arvailuja(luulisin...) Vaan todellista tietoa.
Olis myös tarvetta laatikolle joka tohon kävis....psst...saa tarjota jos lyötyy ylimääräisenä...:D
Eli kaikki tieto on tervetullutta. Kiitos jo etukäteen!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaikki 020 laatikot sopii, välitykset tietysti vaihtelee, kytkinakselia on kahta eri kokoa, jos akselin koko muuttuu, uudella kytkinpaketilla selviää. Vetarin laippoja on 90mm ja 100mm halkaisijalla. nekin pystyy vaihtamaan keskenään.
Minulta löytyy ylimääräsenä kaksi kappaletta ( 2kpl ) 020 -laatikoita, toisessa laakerit erittäin huonossa kunnossa, ja toisessa putos nelosvaihde pelistä ja 1-3 vaihteet alko pitämään hetken kuluttua pientä ääntä. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä. :)
Minulta löytyy ylimääräsenä kaksi kappaletta ( 2kpl ) 020 -laatikoita, toisessa laakerit erittäin huonossa kunnossa, ja toisessa putos nelosvaihde pelistä ja 1-3 vaihteet alko pitämään hetken kuluttua pientä ääntä. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä. :)
Kyllä sitä on monenlaista lootaa kokeiltu tuohon omaankin kakkikseen (KR)....viimeisin oli TD golffin loota...vetarin laipat joutui vaihtamaan alkuperäisestä 2Y laatikosta (isommat)...helppo homma ne on vaihtaa...ja tietenkin kytkinlevy...vanha astetelma passaa kyllä, mutta 2Y laatikon pääakseli on paksumpi ja täten levy menee vaihtoon...multa muuten löytyy ylimääräisiä levyjä iso nippu jos tarvii;)...Ainut huono puoli tuossa kiisselin laatikossa on, että se ei kestänyt kuin vuoden:)...jo tuli öljyt pihalle ja metallia sorvautu...Nyt oottaa sitten taas orkkis Gti:n 2Y loota nurkissa:)...
Tuun tästä lainaan topikkia myös. Eli kakkiksen vaihdehommassa semmonen ongelma että vaihdekeppi on kokoajan ns. ala-asennossa, eli voi heittää vahingossa pakinsilmään vaikka ykkösen haluaisi. Siis normaalistihan se tosiaan pitäis keppiä painaa ja pistää pakille mutta nyt toi painaminen on turhaa koska menee sinne muovinalle muutenkin. Missähän mahtaa olla vika ja miten korjataan?
Volkkarin lootista.
Volkkareissa, varsinkin Golf/Jetta sun muut 020 laatikkoiset pitäs kiertää kaukaa, jos niissä yli 100Hv. tai omapaino yli 1000kg. laatikko on suunniteltu alunperin alle 900kg omapainoille ja alle 120hv.n tehoille. Useinmiten laatikon palasia saa kerätä sokeripihdeillä pitkin konehuonetta, kun revittää tehokkaammilla myllyillä. Vaihteiston öljyjenvaihto pitäs huolehtia myös 60-75000km. välein ja mieluiten synteettisillä öljyillä, jotka eivät mene "voiksi" suomen pakkasissa. Huom. Koskee kaikkia vaihdelaatikoita, vaikka huolto-ohje ei asiasta mainitsekkaan.
1.8 koneille on useinmiten ensiasennuslaatikkona 02A, paitsi suomeen tuoduissa, jotka halpuuden tavoittelussa on varustettu usein 020 laatikolla. Molemmat laatikot sopivat moottorin päähän Bolt.on, Kytkin vain erilainen 020 ja 02A laatikkoa varten.
02A on nelivaihteisenakin kestävämpi, sopii suoraan suoraan pulteille, mutta pitää ottaa mukaan vaijerisiirtäjät, vaihdekeppi ja vaihtaa vauhtipyörä, starttimoottori ja kytkimen sosimet. Laatikon tunnistaa helposti juuri siirtomekanismistaan joka toimii vaijereilla ja siirtovivut ovat päällekkäin, Kytkinlevyä hankkiessa pitää ottaa huomioon poorituksen ja akselin paksuuden erilaisuudet. Vaihteen siirtoakseli on pystyssä. 02A laatikko löytyy Passatissa alkaen 1988 alustan numerosta 31-J- 000 001 eteenpäin, ja on joko neli-tai viisivaihteinen. Myös Golf/jetta/Vento 1.8T ja -Gti malleista ainakin -88 alkaen.
020 laatikossa on kytkinvipu pitkä ja laatikon ja syylärin välissä. vaihteen siirto vaaka-akselilla laatikon päältä. 020 laatikko on myös pitempi, kuin 02A, johtuen akselijärjestelyistä.
Lähde: Online Spareparts catalogue for Audi/VolksWagen/Skoda/Seat, sisältää räjäytyskuvia ym. http://www.vagcat.com/ (Vaatii rekisteröitymisen) Firmasta voi suoraan tilata merkkiosia kys autoihin. Monta muutakin paikkaa on tarjolla. Myös Parts Place.inc USA.ssa tarjoaa alkuperäisiä varaosia VW/Audi etc. autoihin mielenkiintoisen sopiviin hintoihin, löyty myös värilasit takavaloihin ja ovat Hellan valmistamia, joten EU koodit löyty, lisäksi, kun ottaa huomioon Dollarin kurssin. http://www.partsplaceinc.com/ on osoite.[/b][/u]
1.8 koneille on useinmiten ensiasennuslaatikkona 02A, paitsi suomeen tuoduissa, jotka halpuuden tavoittelussa on varustettu usein 020 laatikolla. Molemmat laatikot sopivat moottorin päähän Bolt.on, Kytkin vain erilainen 020 ja 02A laatikkoa varten.
02A on nelivaihteisenakin kestävämpi, sopii suoraan suoraan pulteille, mutta pitää ottaa mukaan vaijerisiirtäjät, vaihdekeppi ja vaihtaa vauhtipyörä, starttimoottori ja kytkimen sosimet. Laatikon tunnistaa helposti juuri siirtomekanismistaan joka toimii vaijereilla ja siirtovivut ovat päällekkäin, Kytkinlevyä hankkiessa pitää ottaa huomioon poorituksen ja akselin paksuuden erilaisuudet. Vaihteen siirtoakseli on pystyssä. 02A laatikko löytyy Passatissa alkaen 1988 alustan numerosta 31-J- 000 001 eteenpäin, ja on joko neli-tai viisivaihteinen. Myös Golf/jetta/Vento 1.8T ja -Gti malleista ainakin -88 alkaen.
020 laatikossa on kytkinvipu pitkä ja laatikon ja syylärin välissä. vaihteen siirto vaaka-akselilla laatikon päältä. 020 laatikko on myös pitempi, kuin 02A, johtuen akselijärjestelyistä.
Lähde: Online Spareparts catalogue for Audi/VolksWagen/Skoda/Seat, sisältää räjäytyskuvia ym. http://www.vagcat.com/ (Vaatii rekisteröitymisen) Firmasta voi suoraan tilata merkkiosia kys autoihin. Monta muutakin paikkaa on tarjolla. Myös Parts Place.inc USA.ssa tarjoaa alkuperäisiä varaosia VW/Audi etc. autoihin mielenkiintoisen sopiviin hintoihin, löyty myös värilasit takavaloihin ja ovat Hellan valmistamia, joten EU koodit löyty, lisäksi, kun ottaa huomioon Dollarin kurssin. http://www.partsplaceinc.com/ on osoite.[/b][/u]
Vaihelaatikko asiaa...
Niija jatkoa äskeiseen että käyhän 8 venaisen gti:n loota myös 16veehen..?
020 Laatikosta vielä
Pitää hiukan ottaa tuosta aiemmasta pakkia, siinämielessä, että -80 luvun 1. ja 2. Golfin ja Jetan kevyissä (omapaino alle 950kg) .kopissa kestää yllättävänkin tehokkaita myllyjä pitkään.
Mut, kun muistaa, että painon, tai tehon noustessa, laatikon kestettäväksi tulee neliössä nouseva rasitus. Jossakin 80- luvun 1.6 bensa ja diesel koneissa se on alkuperäistehoilla lähes ikuinen, kunhan öljyhuollosta huolehditaan, sekä - määrän, että 60-70 000km. vaihtovälin suhteen, lisäksi, että käytetään korkealaatuisia öljyjä. Parinkymmenen asteen pakkasessa voiksi menevät öljyt pitäs vaihtaa heti uutena kunnollisiin synteettisiin öljyihin. Jos auto pyrkii pakkaskäynnistyksen jälkeen liikenteeseen ilman vaihteen kytkemistä, kun kytkimen vapauttaa, pitäs jossakin hälytyskellojen soida.
Kylmällä laatikolla ei pitäs revitellä.
Kaikella on hintansa, myös revittelyllä ja virittelyllä.
Mut, kun muistaa, että painon, tai tehon noustessa, laatikon kestettäväksi tulee neliössä nouseva rasitus. Jossakin 80- luvun 1.6 bensa ja diesel koneissa se on alkuperäistehoilla lähes ikuinen, kunhan öljyhuollosta huolehditaan, sekä - määrän, että 60-70 000km. vaihtovälin suhteen, lisäksi, että käytetään korkealaatuisia öljyjä. Parinkymmenen asteen pakkasessa voiksi menevät öljyt pitäs vaihtaa heti uutena kunnollisiin synteettisiin öljyihin. Jos auto pyrkii pakkaskäynnistyksen jälkeen liikenteeseen ilman vaihteen kytkemistä, kun kytkimen vapauttaa, pitäs jossakin hälytyskellojen soida.
Kylmällä laatikolla ei pitäs revitellä.
Kaikella on hintansa, myös revittelyllä ja virittelyllä.
Tuosta pakin päälle menemisestä painamatta kun kysyttiin niin aikoinaa kahdessakin golffissa minulla oli sama vika ja syynä oli "kynnyksenä" olevan muoviosan kuluminen joka löytyy sieltä kepin suojapussin alta - jos syy on sama niin sen näkee ja tajuaa kyllä heti mistä on kyse kun vaan ottaa sen suojuksen pois ja painaa keppiä...
Vaihdeloota asiaa...
Mitenkäs noi kakkos koppa golf gt:n laatikko ku se ois mukamas välitetty tiheämmin...oisko sen laitto mahdollinen/kannattava juttu?
020 Sukuiset laatikot ensiasennuksissa alle 110KW tehoisis
Sopii moottorin päähän kaikista muista etuvetoisista VAG kamppeista, paitsi Audit aina ja Passat vanhempi, kuin - 88 niissä, kun kone on nokalla pitkittäin.
Passateissa vain 02A sukuisia laatikoita alkaen tyyppi: 31-j-000-001 vuosi -88 kesä, jolloin Passatin moottorit käännettiin poikittain.
Golf/Jetta/Vento/Bora/Seat/Skoda laatikot ovat 020 tyyppisiä 48-85 kilowatin 1.6 1.8 ja 2.0 L koneissa. Sopivat keskenään.
Passat alk -88, Alkaen -92 näihin /Golf/Vento/Bora/Seat/Skoda 110KW 2.0, 128KW WR6 2.8 128KW ja 1.9 bensa koneisiin tuli 02A sukuinen laatikko. Passatissa alkaen -88 oli painonsa vuoksi 02A laatikko kaikissa konetyypeissä. Sopivat keskenään, paitsi WR6 jossa kuvanmukaan hiukan erilainen kytkinkoppa.
Jokainen voi asian tarkistaa osoitteesta: http://www.vagcat.com/ rekisteröinti kannattaa, ettei olisi mutu tietoa, niin paljon.
Passateissa vain 02A sukuisia laatikoita alkaen tyyppi: 31-j-000-001 vuosi -88 kesä, jolloin Passatin moottorit käännettiin poikittain.
Golf/Jetta/Vento/Bora/Seat/Skoda laatikot ovat 020 tyyppisiä 48-85 kilowatin 1.6 1.8 ja 2.0 L koneissa. Sopivat keskenään.
Passat alk -88, Alkaen -92 näihin /Golf/Vento/Bora/Seat/Skoda 110KW 2.0, 128KW WR6 2.8 128KW ja 1.9 bensa koneisiin tuli 02A sukuinen laatikko. Passatissa alkaen -88 oli painonsa vuoksi 02A laatikko kaikissa konetyypeissä. Sopivat keskenään, paitsi WR6 jossa kuvanmukaan hiukan erilainen kytkinkoppa.
Jokainen voi asian tarkistaa osoitteesta: http://www.vagcat.com/ rekisteröinti kannattaa, ettei olisi mutu tietoa, niin paljon.
Pikkuisen vielä tarkennusta
Edellisessä oli hiukan virheellistä tietoa Audin osalta.
Audi A2 ja A3 tyypissä on moottori poikittain ja siinä on käytetty mainittuja 020, 02A vaihteistoja ja niitten eri versioita, A2 alkaen vm 2000 ja A3/S3 alkaen 1997
Audi A2 ja A3 tyypissä on moottori poikittain ja siinä on käytetty mainittuja 020, 02A vaihteistoja ja niitten eri versioita, A2 alkaen vm 2000 ja A3/S3 alkaen 1997
Lainataanpas hieman tätä topiccia; Millaista öljyä olette käyttäneet tuossa MK2 Gti 16V laatikossa (2Y)...?Ja missä sijaitsee kyseisen vaihdelaatikon öljyntäyttö proppu...?Eikös sen pitäisi olla siinä kyljessä jossain ja öljyä kuuluu täyttää sen propun pintaan asti...?Niin ja mites se meni tuon öljyntäyttömäärän kanssa, eli pitikö tähän laatikkomalliin lisätä mittarinvaijerin reijästä 0,5L vai 1L ylimääräistä öljyä, että saa voitelua tarpeeksi...?
Riippuu laatikon iästä pitääkö laittaa ropun tasaan vai 0,5 litraa yli. Laatikon numerosta:08097 (valm.08/87) eteenpäin on ropun reikä nostettu kohdalleen.
Täyttöproppu löytyy laatikon päätykopasta ja hyppää melkein silmille, kun otat kuskinpuolen eturenkaan pois. Ylimääräisen öljyn saa myös kätevästi laitettua, kun tunkkaa sen kuskin nurkan riittävän ylös ja täyttää sitten siitä sen ylimääräisenkin.
Ei tarvitse lähteä kikkailemaan sen nopeusmittarin irroituksen kanssa.
Sopivaa öljyä laatikkoon:Castrol TAF-X tai Mobil VS 200.
Täyttöproppu löytyy laatikon päätykopasta ja hyppää melkein silmille, kun otat kuskinpuolen eturenkaan pois. Ylimääräisen öljyn saa myös kätevästi laitettua, kun tunkkaa sen kuskin nurkan riittävän ylös ja täyttää sitten siitä sen ylimääräisenkin.
Ei tarvitse lähteä kikkailemaan sen nopeusmittarin irroituksen kanssa.
Sopivaa öljyä laatikkoon:Castrol TAF-X tai Mobil VS 200.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Sanokaapas nyt joku kun ostin KR tekniikan jediin. Moottorista mulla on huoltokirja jossa lukee että laatikko olis toi 2Y kun taas mulla on itel 02a loota että tarvisko siihe tekniikan perään hankkia 02a paineasetelma vai meneekö suoraan kr:n paineasetelman kanssa? Yhtään tän huonommin en osaa asiaa selittää :P
Ainut huono puoli tuossa kiisselin laatikossa on, että se ei kestänyt kuin vuoden:)...jo tuli öljyt pihalle ja metallia sorvautu...
ja käyttäjässä ei ole ollu mitään vikaa? ei ne laatikot ole kuminpolttoa varten tehty. on noita orggislaatikoitastaki tuhottu silleen että levautettu öljyt pihalle ja siinä samassa metallihiluja :)
^^Tuota laatikkoa ei kyllä kuminpoltolla rikottu...monta 2Y laatikkoakin on saatu hajalle tuon auton historiassa...tuntuu olevan vaan tyyppivika...ja sen öljymäärän kanssa kannattaa olla tarkkana...ja ylensäkkin mitä sinne laittaa...itse kippasin Mobilin VS 200:set kun joku niitä täällä foorumilla suositteli...:)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa