Golf2 GTI 16v Kansi?? APUJA NOPEESTI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

Golf2 GTI 16v Kansi?? APUJA NOPEESTI

ViestiKirjoittaja Artemis » 23.10.2007 16:44

Joo eli siis omistan -91 16v GTI Golffin, ihmettelin tossa käynnistäessäni savun määrää mikä tuli putkesta, no minä sitten ottamaan tulppia poies, ja totesin että kolmosen pytty täynnä vettä!! :( Eli siis nyt tarvis kakki mahdolliset avut tuohon tiivisteen vaihtoon!! Eli oon moneen autoon vaihtanut kannentiivisteet ymym.. Mutta tarvis tietoo että missä on siivassa 0-merkit ym... Ja onko kenelläkään tietoa että onko nuo 16v kannet herkkiä meneen halki? Onko tiivisteen vaihdossa jotain erityistä muistettavaa? Kun ei ole ennen tullut tälläisen kantta nostettua?? :D:D Ja käykö tuohon GTI koneeseen sama kannentiiviste kun normaaliin golfin koneeseen? Pistäkää tänne viestiä tai s.postiin: [email protected]

Kiitos etukäteen!
PS. Projektin tulisi alkaa tänään, eli neuvoja kiitos!! :D

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.10.2007 20:07

Ja onko kenelläkään tietoa että onko nuo 16v kannet herkkiä meneen halki?


On monesti halki,

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 23.10.2007 20:22

Onkohan kuinka mahdottomia korjata? Koska on sellanen kansi mitä ei todellakaan tekis mieli heittää poies..! Kun autossa oli sillä paketilla n.170heppaa... :( Vittumaista jos nyt sit täytyy paketti erottaa toisistaan,.,. -.-

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.10.2007 20:30

Hommassa ei mitään ihmeellistä.

Kansi saa olla tulpan kierteestä halki kolmanteen kierteeseen asti kunhan alle 0,5 mm leveä halkeama.

Kannentiiviste on sama kun 8v:ssä.

Harkitse kannattasko muutenkin rempata kantta samalla kun irti on...

Ja hae valmiiks pakosarjan pinnapultit ja kuparimutterit.

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 23.10.2007 21:50

Jees! kiitos näistä! Ja lisää kaivataan apua, esim ne merkit ym... Eli siis ymmärsinkö oikein että se halkee pakoventtiilistä aina tulppaan päin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.10.2007 21:54

Vauhtipyörältä siitä tulpasta katot sen merkin ja nokka-akselista sen toisen. Apuakselilla ei ole väliä.

Kansi halkeaa yleensä tulpanreiästä venttiilin seeteihin. Koeponnistuksessahan se kannattaa käyttää, jos ei löydy selvää vikaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.10.2007 22:02

Kampiakselilla hihnapyörässä on yläkuolokohdan merkki ja vastake sille hihnan kotelossa.

Nokissa kehällä pisteet jotka pitää osoittaa toisiinsa.

Ny en muista miten halkes mutta neljästä tulpan reijästä yksi oli ehjä eikä ponnistuksssa vaikuttanut mitenkään.

Muuten ei näkynyt halkeamia.

Kannattanee kumminkin koeponnistaa jos vähänkään epäilee.

Ite vaihdoin samalla ohjurit ja kumit, tasohiottiin, ponnistettiin ja venttiilinistukat hiottiin. Tiivisteen vaihto olis riittäny mut halusin että tehään hyvä.

Ja jos vaihdat ohjurin kumit niin älä missään nimessä osta mitään nimettömiä/espanjalaisia/italialaisia. Saksalaiset laadukkaat kumit löydät samaan hintaan kun kyselet eri varaosaputkat läpi. Mulla kesti Motonetin nimettömät vihreät jotain 10 tkm... Saman firman myymät Topranin kumit kestäny jo parisen vuotta / 30 tkm eikä näy öljyä kuluttavan.

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 23.10.2007 23:13

Jees!!
Kiitksia poijjaat oikeen paljon! otan neuvosta vaarin enkä tee euron säästöllä 100€ menetystä. :) Kaikki ymmärtää vissiin!!
Kun ei tee tosiaan mieli alkaa säästää tossa koneessa, kun on kumminkin ammattilaisilla teetetetty kone ym... On muutes oikeesti pirtee 1.8 gti, kun ei oo 328 bemarilla mitään asiaa samalle viivalle!! :D Oikeen kiva kiusata bemareita!

Kertokaas mulle jotain auton arvosta kun heitän hieman tietoja:
KONE:
1.8 GTI 16v, Nokat vaihdettu, kansi avarettu, venttiilit muotoiltu, palotilat muotoiltu, seetit ajettu kilpahenkiseksi, kantta laskettu(en muista määrää) ja v.pyörää kevennetty.
LAATIKKO:
välitetty 5vaihteinen jollain lukolla? Laatikosta ei tarkempaa tietoa kuin se, että pitkä 1,lyhyt 2 ja lyhyt 3 ja loput norm. Lukko on varmaa joku kitka lukko. (Lähdössä molemmat pyörät lyö tasaisesti tyhjää kokoajan mutta ajossa ei erikoisen raskas)
ALUSTA:
Konin alusta, -45mm.

kertokaa tosta jotain arvoa autolle?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.10.2007 0:53

Tiivisteen vaihto olis riittäny


Kylläpä nuo alumiinikannet kannattaa aina oikasta ku on irti otettu.
Kertokaas samalla artemikselle, voiko KR:n kantta millään käyttää PL:ssä??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 24.10.2007 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.10.2007 2:22

Sama kansi on ollut jossain 9A (2,0 16v) koneissa kun PL:ssä.

Muistan joskus tutkineeni asiaa ja jäi päällimmäiseksi ajatukseksi se että puristus nousee.

Joku jolla on albumi voisi tarkistaa oliko männät samat kuin KR:ssä. Itse en muista enää.

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 24.10.2007 8:45

Jees... No mut tänään aukee golffista kansi ylös, ja seetit ajetaan ja venat vaihdetaan ja muotoillaan uudestaan.. Kannen oikaisen ite koulussa, ja koe ponnistetaan Tammerdieselissä., Sitten vaan toivomaan että ei puhalla.. :)) Mutta voin ottaa vaikka kansiremontista vähän kuvia, niin näkee millainen kansi sielä sit on.. :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.10.2007 10:03

Minkäs takia tuota KR koneen kantta ei voisi käyttää PL:ssä?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.10.2007 11:59

Nyt kun hieman perehdyin asiaan, ni voihan sitä käyttääkki!

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 24.10.2007 13:32

no niin hyvä sit niin saan ostaa pertulta kannen jos oma on tuhoontuomittu... Mutta toivottavasti ei näin ole.. Muttä tänäiltana se sit selviää... Ei muutes kellään olis myydä poikkitukea kakkos koriseen golfiin?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 25.10.2007 12:00

Mun KR:ssä oli kansi halki tulpan rei'ästä imuventtiilin istukkaan asti...ajossa eri huomannut mitään, eikä minkäänlaisia oireita ilmaantunut...ei ollut lähtenyt halkeilemaan ylöspäin tulpan reikää pitkin...jäähdytinnestettäkin kului tosi vähän (kerran kuussa n. 0,5L)...Mutta kun avasin koneen, niin olihan tämän halkeilleen palotilan mäntä aivan pesty...Varmuuden varalta heivasin kuitenkin kannen verkonpainoksi ja uutta tilalle:)...ihmetyttää kyllä tuo, että VW:n huolto-opus sallii pienet halkeemat kannessa...nopeesti vain isontuvat ja sitten palotila tulviikin jo jäähdytinnestettä:)...kyselin myös kannen hitsausta, mutta ei tuntunut Oulun seudulta löytyvän firmaa, joka nuita korjailisi, vaan olisi pitänyt lähettää etelään...Ja toisaalta; kuinka kestäviä nuo korjatut kannet sitten ovat...?

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 25.10.2007 12:16

Niin.. tuossapa kysymys.. Mutta kyllä kai ne kestää, jos vaan on ammatti korjaaja... Nyt vaan kun sais auton pajalle, niin vois alkaa laittaan. Mutta kyllä kannen käyn koe ponnistaa, niin saa asioihin varmuutta

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 25.10.2007 12:31

Audin 20v vitosissa mikä on oikeastaan sama kansi viidelle pytyllä.

Halkeamia voi olla seetistä tulpanreikään ja kuten jormis sanoi kolmanteen kierteeseen asti.

Mutta jos halkeamia on seetistä seetiin niin silloin voi olla ongelmia.

Kansia voi hitsata mutta tällöin joutunee seetirenkaat uusimaan ja viimeksi kun kysyin oli 70e zipale.

Painetestiin vaan niin tietää vuotaako

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 25.10.2007 12:42

Jeps! no tuo seetirenkaan vaihto ei ole ongelma, koska kaverilla on kaikki seetivehkeet omana Eli siis nuita renkaita ja sit mira jolla hiotaan.. Mutta onko kenelläkään tietoa että mitä tuo koeponnistus maksaa noin yleisesti?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.10.2007 12:50

Muutamia kymppejä kun viimeksi kyselin.

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 25.10.2007 12:55

Jeps... Perkele on muuten ihmeen kalliita nää gtin osat... Yläpään tiivistesarja oli 100€ ja kannen pultit jonkun 30€, kun ajattelee että tein CVH koneeseen täyden rempan 280€..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.10.2007 13:47

No tuosta foordin "moottorista" ei kannatta puhua etes samana päivänä.

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 25.10.2007 13:56

joo no se on totta :D:DD

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 25.10.2007 23:06

Mä käytin tämän oman "uuden kannen" koeponnistuksella ennen kun sitä alettiin työstään, niin 55e Oulun moottorikoneistamolla (kuuluu Moottori Expertti-ketjuun) siittä velottivat....vaan tasohionta oli normaalia nelisylinteristä kantta 10e kalliimpi, koska sanoivat, että toi kansi on kuulemma vaikeempi työstää kun muut yleensä....makso 65e...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 25.10.2007 23:09

Toi kalliimpi tasohionta johtuu siitä että kansi on vinosuunnikkaan, meniköhän oikein?, muotoinen

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 26.10.2007 21:29

No niin. Kansi on pois ja koeponnistettu.. Ja tulos oli aika raakaa, eli kolmosen palotila oli joka venttiilin juuresta halki... :( Mutta onneks on ihmisiä jotka tekevät työtä pyydettyä! :) Eli kansi hitsataan ja vaihdetaan seeti renkaat... Sitten tietysti muotoillaan palotilaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.10.2007 2:02

Paljonks tollasen hitsaus maksaa?

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 27.10.2007 17:28

No tammer dieselissä tuntiveloituksena noin 70€ tunti.. Mutta kaverilla on kaikki vehkeet mitä tarvitaan että kansi on kunnossa, niin 40€ riittää.. :D Että sinänsä ei niin kallis hommeli! :D Mutta harmittaa vaan tollasen ylimääräset hommat.. Mutta kyllä se keskiviikkoon on valmis niin pääsee sit ABC:lle miittinkiin ensinmäistä kertaa! :D

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 27.10.2007 17:31

No tammer dieselissä tuntiveloituksena noin 70€ tunti.. Mutta kaverilla on kaikki vehkeet mitä tarvitaan että kansi on kunnossa, niin 40€ riittää.. :D Että sinänsä ei niin kallis hommeli! :D Mutta harmittaa vaan tollasen ylimääräset hommat.. Mutta kyllä se keskiviikkoon on valmis niin pääsee sit ABC:lle miittinkiin ensinmäistä kertaa! :D

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 31.10.2007 18:44

No niin. Nyt vasta saatiin kansi hitsattua, ja tammer dieseliin ponnistettavaksi(taas) ja plaanaukseen.. :) Huomenissa kasaileen

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 15.10.2008 20:25

No niin. Nyt vasta saatiin kansi hitsattua, ja tammer dieseliin ponnistettavaksi(taas) ja plaanaukseen.. :) Huomenissa kasaileen


Kuinka on hitsaukset kestäny? Hitsattiinko kaikki löytyneet pienenpienetkin halkeemat vai vaan isot?

Tonx
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.11.2007 20:29

ViestiKirjoittaja Tonx » 16.10.2008 19:21

Aihetta jatkaen, mulla on samalla koneella oleva golfi eli 1.8 16 GTi KR. tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu ¨vihellys¨ viittaako tämä siihen että kansi on halki tjs.? Jäähdytin nestettä kuluu hyvin vähän eikä savuta normaalia enempää.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.10.2008 9:08

Missä niitä alukansia vois hitsauttaa? Kellä on uunit sun muut että homma kans onnistuis ja kokemusta korjauksesta. Omassa kannessa on pikkuhalkeemia kolmessa pytyssä, yhdessä niistä syvempi ja ulottuu kait 4-5 kierteeseen asti mutta alle puol millii leveenä. Mikään palotila ei ollu "pestyn" näkönen kuitenkaan, kaikki yhtä nokisia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa