corollan 4a-f turbotus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

heke-boy
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.9.2007 21:37

corollan 4a-f turbotus

ViestiKirjoittaja heke-boy » 23.10.2007 20:23

Nyt täälä olis tällänen häjyynen kloppi. Vähä tälläästä alustavaa kyselyä turbotus operaatiosta. Saako toimimaan kunnolla kaasarilla vai pitäisikö vaihtaa ruiskuun? Budjetti olis vähä rajallinen että kaasarilla olis hyvä alottaa. Aikaa kyllä on ja tekemällä siinä oppis. + moottorin viritys kirja löytyy hyllystä :) Tietenkään en hae mitään valtavaa tehohirmua. Pitäiskö nyt alkaa siitä että tekee koneelle kunnon perusremontin ennenkuin alkaa mitään muuta väsäämään. Ajaiskohan vakiomännät asiansa jos niistä ottaa tavaraa pois? Alakertaakaan ei varmaan ihan vakioksi voi jättää?

huh huh mikä postaus, yrittäkää ymmärtää :D

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 23.10.2007 20:46


heke-boy
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.9.2007 21:37

ViestiKirjoittaja heke-boy » 23.10.2007 20:49

KIIIITOOOOS
Viimeksi muokannut heke-boy, 23.10.2007 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 23.10.2007 20:56

4a-gze:n sisuskalut + bensa ja sytkä kuntoon on mun vinkit.
Kestäähän noi vakiomännätkin, jos ajaa pienillä ahdoilla, mutta monellako meistä on lähteny ahtopaineen säätö käsistä?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.10.2007 22:06

kieltämättä "vähän" väärä foorumi toyota hommiin ;)

heke-boy
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.9.2007 21:37

ViestiKirjoittaja heke-boy » 24.10.2007 14:51

menkääs ny ruuvaamaan niitä corradoita...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.10.2007 15:25

4AGZE männät ja kanget vaikka kuten jo mainittiin. Kaveri teki kyseisen konversion kun vakiomännät eivät yksinkertaisesti kestä paskaakaan (0.6bar ja ei tod. ollu laihalla, ei vaan kestänyt paskan materiaalin takia)
Ennemmin kuitenkin tilaisin jenkeistä eagle/Je kanki/mäntäsetin kun hinnat ei kauheissa huitele. nähnyt sarjoja 600e ja jopa allekin.
Etsivä löytää kun googlailee.
http://www.cnc-motorsports.com tuolta vois löytyä, en jaksa etsiä.

UNOHDA kaasarilla pelleily, hermos menee ja rahaa turhaan. Esim megasquirt ajaa asiansa tuommoiseen. Samalla laitteella voit rakennella ohjaileen syttyä.
Jos pyöritteles mielessäs jotain 2000-3000€ budjettia niin voinpa sanoa että jos hiemankin panostaa kamppeeseen, tuo menee jo alussa.
Rahaa kun menee ajattelemattomiinkin asioihin, letkut, klemmarit, pientilpehööri yms yms.

Perusremppa kannattaa tehä samalla kun vaihdat alakerran osia(toivottavasti :P)
Tsemppiä mutta kannattaa miettiä paljon sitä rahaa loppujen lopuksi on vara laittaa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.10.2007 15:34

Tuo Corollan 4A-F on pomminvarma kone =)
Hakkaa luotettavuudessa 100-0 esim kakkiksien koneet.
Tuolta Fintoysista löytyy enemmän tietoa turbotuksesta.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 24.10.2007 16:32

Hakkaa luotettavuudessa 100-0 esim kakkiksien koneet.


Eihän nyt tullut sohaistua muurahaispesään ;) Eipä silti, samaa
mieltä olen minäkin yhden 4A-F vehkeen omistaneena.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa