Tuli tuossa hommattua tuollainen talvikiesi.
Vaalean vihreä peto jossa alkaa jo ikä näkymään mutta silti yllättävän hyvässä kunnossa, tosin vikojahan aina on...
Nyt olen ruvennut ihmettelemään kun välillä on semmoisia muutaman sekunnin hiljaisia hetkiä kun ei vastaa kaasuun ollenkaan, ja yhtäkkiä on taas veto päällä. (puola? villi veikkaus)
Välillä auto myös saattaa sammua silloin jos hiljaisen hetken aikana painaa kytkimen, saattaa sammua sekä muuten kun painaa kytkimen pohjaan.
Koskaan muulloin auto ei ole (vielä) sammunut paitsi avaimesta...
Niin sekä vielä ohjaustehostin ei toimi. Nesteitä on ja hihna pitäisi olla tarpeeksi tiukalla mutta ei niin ei.
Tarviaako ruveta pumppua avaamaan?
Jetta -90 1,6 flair pätkii ja sammuu
Valvoja: ffp jäsenet
Katsoppas ne Pierburghin kaasuttimeen menevät sähköjohdot. Todennäköisesti sinullakin johto poikki yhdestä liittimestä heti liittimen juuresta. Jos näin, niin sitten vaan naps johdot poikki ja pikku abikot tilalle - tietysti hyvin suojattuna.
Itsellänikin oli aikanaan Jetta joka hyytyi ajoittain ja taas heräsi meno päälle, kunnes sitten vein auton tietämättömyyttäni huoltoon ja maksoin "arvokkaan" korjauksen, jossa yksi alkuperäinen liitin korvattiin abikoilla. :/
Itsellänikin oli aikanaan Jetta joka hyytyi ajoittain ja taas heräsi meno päälle, kunnes sitten vein auton tietämättömyyttäni huoltoon ja maksoin "arvokkaan" korjauksen, jossa yksi alkuperäinen liitin korvattiin abikoilla. :/
Ei ole ruiskulla, on tuolla pierburgin kaasarilla...
Tuomo L: kiitti tosta, täytyy tänää kattella jos ennättää.
Kuinkas monet liittimet tuonne sitten menee? Olettaisin että aika vähillä sähköillä toimisi.
Mistäs vipusesta tuossa säädetään tyhjäkäyntiä, suunnittelin hieman nostavani kun nyt meinaa sammua kun nostaa jalan kaasulta ja kone laskee tyhjäkäynnille.
Sitten vielä semmoista että oletteko te (golf/jetta II omistajat) huomanneet auton puutuvan kiihytyksessä?
Vaihtaessa 4vaihteelle tuntuu että koneen tehot laskee ja kiihtyvyys laskee huomattavasti.
Meno rupeaa tuossa vaiheessa hieman puuroutumaan, mutta kyllä se vielä hieman kiihtyy...
Nyt tuota on ruvennut huomaamaan jo 3 vaihteellakin...
Tuomo L: kiitti tosta, täytyy tänää kattella jos ennättää.
Kuinkas monet liittimet tuonne sitten menee? Olettaisin että aika vähillä sähköillä toimisi.
Mistäs vipusesta tuossa säädetään tyhjäkäyntiä, suunnittelin hieman nostavani kun nyt meinaa sammua kun nostaa jalan kaasulta ja kone laskee tyhjäkäynnille.
Sitten vielä semmoista että oletteko te (golf/jetta II omistajat) huomanneet auton puutuvan kiihytyksessä?
Vaihtaessa 4vaihteelle tuntuu että koneen tehot laskee ja kiihtyvyys laskee huomattavasti.
Meno rupeaa tuossa vaiheessa hieman puuroutumaan, mutta kyllä se vielä hieman kiihtyy...
Nyt tuota on ruvennut huomaamaan jo 3 vaihteellakin...
Kuinkas monet liittimet tuonne sitten menee? Olettaisin että aika vähillä sähköillä toimisi.
Monta, jos kaasutin mallia 2ee, moottorikoodi PN ja auto vähäpäästöinen. Jos kaasuttimen malli on tuo 2ee, niin helpompikin talviauto olisi varmaan löytynyt. Varsinkin, kun tuolla 2ee hakusanalla hakee tällä forumilla, löytää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia niihin. Sama muualla. Tuskailin juuri oman vastaavan autoni kanssa. Toistaiseksi taas ollut oireeton.

Kaasarin oikealle puolelle (siis apukuskin puolelle) menee kaasariin kaksi liitintä, joiden johdot oli mulla hankautuneet toisiinsa. Niiden korjaus ei kuitenkaan mun ongelmia poistaneet.
Sitten sellainen "ongelma" vielä löytyy että tankin neula liikkuu hieman (ennakoi?) jos auto on moottorijarrulla/tyhjäkäynnillä/kiihytetään, mutta se miten se sen tekee ihmetyttää minua.
Autolla ajettaessa neula näyttää jotain lukemaa ja moottorilla jarrutettaessa/vaihdettaessa vapaalle (tyhjäkäynnille) neula lähtee laskemaan (eli kuluttaisi enemmän) ja kiihytettäessä se lähtee nousemaan kohti täydempää tankkia...
Tuossa minusta merkillinen toiminta tuolle mittarille
Ominaisuus/vika/lisävaruste kait se joku noista on ;)
Autolla ajettaessa neula näyttää jotain lukemaa ja moottorilla jarrutettaessa/vaihdettaessa vapaalle (tyhjäkäynnille) neula lähtee laskemaan (eli kuluttaisi enemmän) ja kiihytettäessä se lähtee nousemaan kohti täydempää tankkia...
Tuossa minusta merkillinen toiminta tuolle mittarille
Ominaisuus/vika/lisävaruste kait se joku noista on ;)
^Kuulostaa ihan siltä, että latausjännite tipahtaisi kun kierrokset tippuvat ja neula elää sen mukaan. Tai sitten on jossain maadoituksissa vikaa. Tuo saattaa liittyä myös noihin käyntiongelmiin. Kannattaa tarkistaa ihan aluksi latausjännite kierroksilla ja tyhjäkäynnillä sekä akun napojen ja laturin johdotukset.
Edit: 2e-e:n kenkkuillessa kannattaa suosiolla hommata varaosakaasari jos vikaa ei helposti löydy. Tuohon ratkaisuun omani kanssa päädyin.
Edit: 2e-e:n kenkkuillessa kannattaa suosiolla hommata varaosakaasari jos vikaa ei helposti löydy. Tuohon ratkaisuun omani kanssa päädyin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa