Alko nyt koulussa syysloma joten ois aikaa värkätä tuota kolopallua. Jarrulevt ja palat ois tarkotus vaihtaa sekä öljyn ja löpön suodatin myös. Joten muutama kysymys aiheeseen liittyen:
1. Tarviiko tuohon levyjen ja palojen vaihtoon tietää jotain erityisiä niksejä?
2. Miten toi polttoaineen suodattimen vaihto tapahtuu ku en oo ikää vaihtanu muutaku 602 valmettii... Tarviiko ilmailla sitä pumppua vaihon jälkeen vai ilmaako se itse itsensä?
3. Mitä moottoriöljyä ootte käyttäny tdi kolffii?
Syysremppaa...
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrulevyt saattavat olla melko tiukasti kiinni, saattaa vaatia nuijimista että irtoaa. Uusia levyjä asentaessa kannattaa laittaa vaikka kuparitahnaa navan ja levyn väliin niin pääsee helpommalla seuraavalla kerralla.
Liukutapit ja kaikki liikkuvien osien kanssa tekemisissä olevat pinnat kannattaa putsata ja rasvata oikealla rasvalla. Larrupalojen liukupintoihin keraamista rasvaa ja liukutappeihin jotain mikä ei vahingoita kumia. Liukutappien pulttien kierteisiin myös kannattaa jotain laittaa ja putsata pulttien kuusiokolokanta puhtaaksi ennen avaimen survomista kantaan. Saattavat olla kireällä.
Hommana tuossa ei mitään erikoista pitäisi olla, eilen kakkoskopan toisen puolen levyn ja palat otin irti ja putsasin. Aikaa meni ehkä vartti pyörän irrotuksesta sen kiinnitykseen.
Kokemukset kakkoskopasta, mutta kolmosen jarruissa ei suurta eroa noihin liene.
Liukutapit ja kaikki liikkuvien osien kanssa tekemisissä olevat pinnat kannattaa putsata ja rasvata oikealla rasvalla. Larrupalojen liukupintoihin keraamista rasvaa ja liukutappeihin jotain mikä ei vahingoita kumia. Liukutappien pulttien kierteisiin myös kannattaa jotain laittaa ja putsata pulttien kuusiokolokanta puhtaaksi ennen avaimen survomista kantaan. Saattavat olla kireällä.
Hommana tuossa ei mitään erikoista pitäisi olla, eilen kakkoskopan toisen puolen levyn ja palat otin irti ja putsasin. Aikaa meni ehkä vartti pyörän irrotuksesta sen kiinnitykseen.
Kokemukset kakkoskopasta, mutta kolmosen jarruissa ei suurta eroa noihin liene.
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
nonii nyt on toine levyistä jo vaihtettu. Oli siinäki jo ihan tarpeeks tällepäivälle :)
vaikein homma oli tapella niitten satulan kiinnityspulttien kans, ku niissä oli sitä lukkomänkkiä.
Seurauksena:
On muute harvassa tuommoset irto 18mm lenkit, ei löytyny mistää kaupasta ku käytii kahtoo, tosin kaikki oikeet työkaluliikkeet oli kiii nii piti sit ostaaa pulttipyssyy tuommone 18 voimahylsy paikallisesta rihkama kaupasta ja taistella se pyssy sinne et sai sen alimmaisen auki :)
vaikein homma oli tapella niitten satulan kiinnityspulttien kans, ku niissä oli sitä lukkomänkkiä.
Seurauksena:

On muute harvassa tuommoset irto 18mm lenkit, ei löytyny mistää kaupasta ku käytii kahtoo, tosin kaikki oikeet työkaluliikkeet oli kiii nii piti sit ostaaa pulttipyssyy tuommone 18 voimahylsy paikallisesta rihkama kaupasta ja taistella se pyssy sinne et sai sen alimmaisen auki :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa