Tarkoitus olisi itse (koittaa) vaihtaa tuohon golfiin jakohihna alfamerin opusta apuna käyttäen. Opus ei kuitenkaan kerro mitä kaikkea tuohon hihnan vaihdossa vaihdetaan. Olisi helpompi hankkia tarvittava varaosa-arsenaali ennen remppaa kunhan vaan tietäisi mitä hankkia.
Tietenkin se hihna vaihdetaan, mutta mitä muuta? Haku osasi kertoa että kuningaspultti ainakin. Vaihdetaanko noista pyöristä/kiristimistä samalla jokin/mitkä? Onko tuossa autossa (golf 1.9td -96) muuten automaattinen hihnankiristin vai ei?
Noiden kymysysten vastauksilla pääsis ainakin hyvään alkuun.
AAZ:n jakohihnan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
En ole sen tarkemmin vielä konehuoneeseen kurkannut, mutta ilmeisesti sieltä löytyy tuo hihnan kiristin ja nokka-akselin, kampiakselin, ruiskutuspumpun ja väliakselin hammashihnapyörät. Onko tarkotus siis vaihtaa noi kaikki kerralla sen hihnan kera? Mitähän osia merkkiliike mahtaa hihnan vaihdon yhteydessä vaihtaa?
Ei kait niitä hammasrissoja kannata vaihtaa, jos eivät ole selkeästi kuluneet.
Kaikki 3 stefaa kannattaa tutkia, että ovat pysyneet kuivina.
Taitaa olla ysikuutosessa jo se jousikuormitteinen kiristin... ainakin omassa -95 passatissa on.
Merkkiliikkeessä vaihtavat normaalisti vain remmin ja kiristinpyörän + pultti aina jos se joudutaan aukaisemaan remmin tai kampuran-stefan vaihdossa.
Kaikki 3 stefaa kannattaa tutkia, että ovat pysyneet kuivina.
Taitaa olla ysikuutosessa jo se jousikuormitteinen kiristin... ainakin omassa -95 passatissa on.
Merkkiliikkeessä vaihtavat normaalisti vain remmin ja kiristinpyörän + pultti aina jos se joudutaan aukaisemaan remmin tai kampuran-stefan vaihdossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa