Perämettä T4 2.4 Syncro project...

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

Perämettä T4 2.4 Syncro project...

ViestiKirjoittaja Perämettä » 19.10.2007 1:50

Mahtaisikohan ketään kiinnostaa meikäläisen viimevuoden joululahja itselleni? :)

Vähän topiccia nopeuttaakseni voin kertoa, että auto on jo suht edustus kunnossa ja sillä kehtaa jo kulkea yleisillä paikoilla.
Ostin portterin paikalliselta kuusimyyjältä muutama päivä ennen viime joulua, kuusenmyyntipaikalta edullisesti. :)
Vesipumppu oli sanonut itsensä irti kesken lämmittelytuokion ja jakohihnan hypätyä pois paikoiltaan oli nokka-akseli kolmessa eri osassa ja paininkupessa komiat jäljet, sekä pari venttiiliä soikeena.
Lähdettiin innokkaana autoa katsomaan ja kaupat syntyivät pienen tinkaamisen jälkeen.
Harmikseni huomattiin ettei paku mahtunutkaan trailerille vaan oli 2,5cm liian leveä.
Joten jouduin lainaamaan hinuria auton saamiseksi kotia.

Naisväki ei oikeen tuntunut ymmärtävän sitä hehkua minkä minä kyseistä laitetta kohtaan tunsin vaan, vastaanotto oli aika laimea. Miksiköhän?
Kuva
No annetuani tomun laskeutua pari päivää, tyhjensi auton ja saaliiksi tuli viisi jätesäkillistä sitä itseään!
Visiot olivat jo kovat, eikä kukaan oikeen tuntunut uskovan innookkaan vokkaristin suunitelmiin.
Omegan vannettakin väännettin jo väkisin alle!
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0335.jpg

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.10.2007 7:28

Eiköhän tuostakin rumasta ankanpoikasesta kuoriudu oikein silokylkinen joutsen.
Mitenkä ratkaistiin se ongelma, että omegan vanteessa on pulttijako 5x110 (volkkarissa 5x112) ja keskireikä 8 mm isompi?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.10.2007 8:39

Mitenkä käytännössä toteutit tuon syncron hinauksen? Köydellä vain?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.10.2007 9:12

Itsekin tuota olen joskus miettinyt, miten tuollainen käyttäytyy hinauksessa: kun Syncron nurkan nostaa ylös ja vaikka vaihde on vapaalla ja jarru pois päältä, pyörä on lukossa, toisin kuin kaksivetoisessa. Torsen -nelivedossahan näin ei tapahdu.
Autowiki kertoo, että hinaus pitää suorittaa molemmat akseli maassa. Montakohan syncroa ovat hinauspalvelut turmelleet, kun eivät ole huomanneet auton olevan nelivetoinen ja nostaneet keulan ylös hinauksessa, kuten tapana on?

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 19.10.2007 9:59

Olihan tuo hieman eri näköinen nykyään. Eikös tämä ollut jo myytävänäkin...?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.10.2007 11:21

No mutta eipä tuossa missään sanota että autoa on hinattu. On vain jouduttu lainaamaan hinuria. Joten olisko ollut niin, että hinuri on ollut sellainen lavetillinen malli, jolla se on sitten kotosalle kiikutettu. Kunhan vaan tässä arvailen :)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.10.2007 12:45

Muistelisin että jostain vapaakytkimestä ainakin kakkapallon ohjekirjassa puhuttiin syncro-osiossa. Vaihde pakille ja sen jälkeen vapaalle niin veto kytkeytyy ja pysyy pois taka-akselilta, tai jotain sinnepäin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.10.2007 12:50

Tässä nyt selkeästi pidetään hulluja jännityksessä. Mihinkä saakka lienee projekti edennyt?

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.10.2007 18:44

Mitenkä ratkaistiin se ongelma, että omegan vanteessa on pulttijako 5x110 (volkkarissa 5x112) ja keskireikä 8 mm isompi?


Tuo ei ollut lasten silmille sopivaa katseltavaa:) se on se voima joka ratkaisee...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.10.2007 19:17

Toivoisin kovin, että tähän tulisi jotain lisätietoa, jotta täyttyisi projektin määritelmät

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 20.10.2007 1:50

No tännehän on kerinnyt tekstiä tulla.
Pyydän pientä kärsivällisyyttä, kun en töitten/harrastusten puolesta kerkiä koneelle, kuin iltaisin.
Toivoisin kovin, että tähän tulisi jotain lisätietoa, jotta täyttyisi projektin määritelmät

Ja näyttää se aika epätoivoiselta näköjään muittenkin, kuin emännän silmissä. :)
Joo elikkäs hinuri oli lavamallia. Sen verran pitkä matka oli kotia ettei viitsinyt ruveta hinailemaan.
Ainakin mitä oon nostellut kulmista niin ilmassa oleva pyörä ei suostu pyörimään, eikä mitään nelivedon katkaisijaa/vipua ainakaan tässä mallissa ole.

Vanteista tosiaan tulee milli per pultti heittoa. Euromaster tarjosi epäkeskopultteja joilla pystyy sen millinverran jakoa muuttamaan, mutta kuultuani hinnan 6,5€ kipale 20x6,5=130€ joo morjens! Kokeiltiin kylmästi vääntää vanteet paikoilleen väkisin ja ristiin. Soviterenkaat laitettiin samantein tilaukseen, eikä ole vieläkään näkynyt ja kysytty on ainakin viisi kertaa.
No noin puolivuotta on autolla ajeltu noilla vanteilla, eikä minkään moisia värinöita ja tärinöitä ole havaittu.
Kantavuudesta sen verran, ettei mitään painavaa ole kyydissä ja jos on tarvis kuljetaa niin siihen löytyy ihan omat vehkeet.

En raaski lopputulosta heittää suoraan kehiin vaikka osa on jo sen nähneet.
Oli hetken kokeilun vuoksi myytävänäkin.

No asiaan, tarkoitus on tehdä autosta sen näköinen että kehtaa mennä pyhävaatteilla kyytiin ja jonkin asteista ulkokuoren muutosta.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0307.jpg
Fanerit puretiin/ ikkunakalvot otettiin pois ja sisusta pestiin huolella, ei löytynyt kuin kolme reikää.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0305.jpg
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0344.jpg
Kansi lähti konestamolle!
Hyttiä pestiinkin sitten viikonverran. Oli meinaa sen verran törkyinen, ettei oltu muutamaan vuoteen putsattu millään lailla. Ja kuusetkin oli haettu suoraan metsästä, kun oli pohjapanssari ja helmat solmussa.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0336.jpg
Vähän kesken.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0376.jpg
Ei malttanut odottaa!
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0341.jpg
Kansi tulossa koneistamolta kammiot tarkastettu ja plaanattu, uudet ventiilit ja paininkupit.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.10.2007 6:59

Tietynlaista kontrastia esiintyy, kun vertaa kabiinin ja tavaratilan yleisilmettä vs. kojetaululla lepäilevää näyttöä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 20.10.2007 8:02

Niin onko tuota hyttiä pesty jo se viikko tuossa kuvassa missä näyttö on jo paikallaan? Mahtanut olla melkoisessa ravassa, kun ei tuo kovin puhtoselta tuossakaan näytä.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 27.10.2007 13:37

Niin onko tuota hyttiä pesty jo se viikko tuossa kuvassa missä näyttö on jo paikallaan? Mahtanut olla melkoisessa ravassa, kun ei tuo kovin puhtoselta tuossakaan näytä.


Ei ole kuin puolet kojelautaa putsattu. Laitoin vaan samalla kaapelit sinne ettei tarvitse moneen kertaan purkaa.
Pesuaineena käytin koneiden päälipesuun tarkoitettua liotinta "kyllä lähtee".
Pesun jälkeen pinta jäi vaaleaksi / kuivan näköiseksi, mutta sen sai helposti palautettua muoviosien hoitoaineella.
Ilmasuuttimet ja muut irto osat sai kätevästi pestyä tiskikoneella.

Näyttö on 7" kosketeltavaa mallia ja kytketty mini pc:hen. Ja tarkoituksena oli laittaa vanhemman mallin weppikamera peruutuskameraksi, siinähän on erikseen virta ja rca-liittimellä tulee kuva jonka saa suoraan kytkettyä näyttöön. Silloin ei tarvitse joka kerta käynnistää tietokonetta kun haluaa käyttää kameraa. Saisi kai noita ihan valmiinakin.
(Siis emäntää varten tämä kamerajuttu). :)

Kaikki osat saatiin haalittua kasaan ja voitiin aloittaa kasaaminen.
Hehkuja oli muutama pimeänä jotenka uusittiin kaikki ja suuttimet koeponnistettiin varmuuden vuoksi.
Kuningaspultti ja massapyörä lähti myös vaihtoon ja kaikki kulutusosat uusittiin (hihnat, rullat yms...)
Sain tutun volkkariasentajan käymään kylässä sen verran, että laitettiin nokkapyörä kohdalleen ja säädettiin pumppu.
Sitten vaan nesteet sisään ja koekäyttö (onhan se aina jännä hetki, kun raijaat uuden projektin kotia ja pääset sitä rakentelun jälkeen ensikertaa koeajamaan).

Kone toimi moitteettomasti eikä mitään sivuääniä kuulunut tai mitä nyt tommosesta vajaa 400t ajetusta nyt yleensä kuuluu.
Voidaan kai sanoa, että jonkin näköinen työvoitto oli saavutettu ilman suurempia vastoinkäymisiä.
Tässä vaiheessa auto otettiin ajoon ja jatkettiin muita projekteja.
Jatkuu...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 27.10.2007 15:15

Ilmasuuttimet ja muut irto osat sai kätevästi pestyä tiskikoneella.

Tiskikone on muuten ihan hyvä kapistus tollasiin askareisiin, mutta 98% naisista saattaa saada lieviä itkuraivareita kun löytävät auton osia koneesta ;D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.10.2007 17:38

Kun vielä varoo, että suuttimien lamellit eivät irtoa ja katoa pesussa. Itse hain kesällä romikselta kakkoskoppasen suuttimen, kun entisestä puuttui lamelleja. Höyrypesuri on sisäpesuun kova sana.

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 27.10.2007 19:03

http://jammaa.com/peruutuskamera.php
Meillä on tällainen, ihan pätevä ku näkee pimeässäkin peruutella kameran avulla.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 28.10.2007 0:53

No ei olisi kyllä hinnalla pilattu, täytyy laittaa harkintaan. Ajattelin kyllä muutenkin laittaa pari työvaloa lasin taakse peruutusvaloiksi.

Tiskikone on muuten ihan hyvä kapistus tollasiin askareisiin, mutta 98% naisista saattaa saada lieviä itkuraivareita kun löytävät auton osia koneesta ;D

Joo! tossa homassa pitää olla varovainen ja mieluiten suorittaa niin, että parempi puolisko on poissa kotoa. Xb

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 6.12.2007 1:38

Jees. Pientä kiirettä on pitänyt ja tän vuoden joululahja on jo itselle hommattu (VAG/AVK).
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... =kuva1.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0788.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0797.jpg
Ensin ostetaan oma lahja ja katsotaan mikä jää budjetiksi.
Tänä jouluna varmaankin jaossa itsetehtyja lahjoja. :)

Asiaan:
Ajoon saatuani meni noin 2kk pelkästää työmatkoissa ja mitään vikoja ei ilmennyt.
Katsastuksessa meni etupään niveliä vaihtoon sen verran, että vaihdoin suosiolla kaikki.
Kuvatuksia:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0387.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0388.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0394.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0400.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0403.jpg

talvella väännettin sisälle väriä ja ruoste hommia ulkopuolelle.
Ja tollaisella leppäkerrttu lookilla (emäntä) ajeli puolivuotta.
(pientä hilpeyttä aiheutti kaveriporukassa "leppäkerttu")

Ennen kesän festareita tehtiin tollainen säilytys/basso laatikko.
Sen verran ruuveja että pysyy.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0642.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0643.jpg

Sitten todellisen inspraation saattamana tein helmat ympäri autoa n.2vkoa.
Ja iskettiin väri päälle.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0684.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0687.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0692.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0693.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0696.jpg

Tässä välissä kävi nosturikuskit ihmettelemässä, että eikö siitä pitänyt tulla tumman vihreä?
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0699.jpg

No tulihan siitä loppujen lopuksi.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0708.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0710.jpg

http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0713.jpg

Kuva
On muuten hauska väri, valkkasin volkkarin värikartasta tummimman metallivihreän mitä löytyy ja näyttää mustalta jos on vähänkin hämärää.

Oli muuten ensimmäinen auto minkä maalaan ylitse.
Korisarjoja yms. on tullut ennekin sudittua.
Pari valumaa pääsi katon reunaan tulemaan kun suihkutin ylhäältä päin ja etulokariin lakkaan pieni jonka ehkä saa myllytettyä.

Maalaamiseen meni koko viikonloppu ja su/ma yö, jolloin vartija tuli jo kyselemään, että meinaatko tulla aamulla töihin ku 2 asti vedin lakkaa päälle. (firman hallissa)
:)
6:lta herätys! :b

Niin ja Pe tulee vielä toinen nelikko! :) (siis yhteensä kolmas).
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=541399#541399
Viimeksi muokannut Perämettä, 8.1.2008 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lapatch
-
Viestit: 21
Liittynyt: 17.11.2007 17:51

ViestiKirjoittaja lapatch » 7.1.2008 22:09

miltä tämä t4 näyttää tänään?

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 8.1.2008 23:19

Tänään en kuvaamaan päässyt, mutta edistystystä maalauksen jälkeen on tapahtunut.
Hakiessani muita tarvikkeita Kuusakosken toimipisteestä pengoin RST- mutkalaatikkoa ja keräilin läjän erikokoisia mutkia ja pari suoraa tankoa.

Kotona sitten pyöriteltiin mutkia suunnitellen jotain omaperäistä valorautaa ja keskiketterän avustuksella kaveri keksi näppärän ratkaisun.
Ja puikolla räittiin nippuun kolmesta 90 mutkasta.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0758.jpg

Kylkiputkeakin tuli väännettyä 3" tavarasta ja RST-kaaret hommattua. (Kiitokset Amideukselle.)
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0756.jpg

Maalinpoistoainetta kahvoihin ja kiilloitus. Ei vaan tykkää suolasta ja tykkää hapettua melko nopeasti. Muuten kyllä sopii muihin osiin.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0723.jpg

Tarkoitus olisi tehdä vielä ns. karjarauta eteen 3" tai 4" putkesta, sellainen matala joka jää rekisterikilven alapuolelle tai niille main.

J.V.K
-
Viestit: 122
Liittynyt: 31.3.2007 11:49

ViestiKirjoittaja J.V.K » 9.1.2008 11:56

No onpa ilmeellä eroa
vrt. eka kuvaan

hienoa työnjälkeä...

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 9.1.2008 13:45

Eipä kestä, paremmin ne kaaret sopii sun autoon...;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.1.2008 15:50

Eipä kestä, paremmin ne kaaret sopii sun autoon...;)

Eipä ne kyllä tuohonkaan sovi. Tulee lähinnä joku 123 mannemersu mieleen. :D

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 9.1.2008 17:24

Ei herneitä, mutta helvetisti hienompi ilman kromikaaria.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 9.1.2008 21:24

No tossa sivukuvassa näyttää kyllä ihan matkailuautolta, mutta ilman kaaria näytti mun mielestä jotenkin synkälle kun ei ole mitään kontrastia.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0717.jpg

Vaneroinnista ei näköjään ole räpsitty yhtään hyvää kuvaa, mutta seinille tuli 3mm tavarasta levyt jotka kyllästettiin pähkinäpuun väriseksi ja lakattiin.
Lattia taas tuli 12mm vesivanerista, että pitäisi taas kestää monta vuotta.
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... N0762.jpg'

Puskimet olisi tarkoitus vaihtaa maalattaviin versioihin ja jonkin asteinen lämmitys/ilman poisto tavaratilaan. Onko kukaan testannut Bilteman venekäyttöön tarkoitettua aurinkokenno puhallinta? Visiona olisi jos muuttaisi pyörimissuunnan niin saisi imeväksi?
Tai jos kellään olisi jäänyt nurkkiin jotain alkuperäistä systeemiä, niin voisi kiinnostaa.

trp.freak
-
Viestit: 496
Liittynyt: 6.10.2006 18:26

ViestiKirjoittaja trp.freak » 9.1.2008 21:30

siistii työtä ja kyl ne kromikaaret tekee mukavamman näköisen!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.4.2008 17:38

Missäs mallissa täällä ollaan?

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 7.4.2008 22:37

On noi muut projektit vieneet kaiken ajan ja jäänyt portteri vähän vähemmälle laitolle.
Tosin tossa talven mittaan on karsiutunut lisävaloja pois: Keskimmäinen lähti kun, LP pysäytti emännän ja kirjoitteli terveisiä rekisteriotteen taakse. No eihän sitä vaivautunut irrottelemaan kun, oli toi rautakin siihen väännetty ja sittenhän ne perkele pysäytti toisen kerran maksullisella huomautuksella! :) Ensi kerralla kuulemma lähtee laput. (hui!)

Viime viikolla tuli sitten uusia muotoja. Kauniimpi osapuoli oli autolla töissä ja
parkkipaikalla työkaveri peruutti keulaan niin että, toinen lisävaloista sukelsi maskin läpi syylariin ja vedet pihalle.
Vakuutustarkastajaa odotellessa.... Ei muuta mut menee 14 päivä leima umpeen.
No nyt jos vihdoin sais sen uuden puskurin. Xb
Ja kävi kyllä mielessä jos sen karjaraudan laittais.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.4.2008 8:02

Tuohon väriin kromikaaret sopivat mielestäni kylkiputkien kanssa mainiosti. Itselläni on rosterikaaret myös odottamassa, mutta auton väri on ihan toinen. Aika jämäkän näköiset on 3" putkesta väännetyt sivuraudat. Auton väri on luonnossa varmaan vielä parempi kuin kuvissa.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 20.8.2008 1:59

Pitkästä aikaa vähän päivitystä, näin kesäloman kunniaksi.
Tollaisen ufon tonne katolle asentelin, tosi näppärä aurinkokennotuuletin ja pyörii pienelläkin auringon valolla. (poistaa ilmaa)
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN1321.jpg
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN1323.jpg

Takavalot saivat myös päivitystä "Dark look" "lakkaa ja mustaa".
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN1326.jpg

Keulaan sovitettu 4" omatekoinen valorauta. Laitetaan paikalleen kunhan uusii "isompi" puskin saapuu.

Takapuskin jo hommattu (pohjatyöt työn alla, tulloo korinväriin, etupuskin myös).

Enää puuttuisi hantinpuolen kylkiputki (kiinnikket ja kiilloitus) ei paha homma, mutta sottaista ja ovenkahvat olisi tarkoitus eloksoida jos sais ton hapettumisen loppumaan.

Ja sitä ahdinta haaveiltu jo pitkään, toistaiseksi jäissä sopivuuden, jarrujen ja Inspiraation suhteen. :)

Kuullemma kun tulloo mustaa putkesta niin 20% ilmasta on polttamatta.
Ja sitä tulee PALJON!!!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.8.2008 9:48

Tuosta rakosestako se ilma kulkee ulos ja sisään? Kiinnostaa, että miten tuossa on estetty sadeveden pääsys sisälle. Tuo ventiili on ilmeisesti suljettavaa mallia.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 20.8.2008 10:23

Eikös tuo ole venetuuletin? Lie tuplakuoret, eli kaks tuommosta kupua päällekkäin ja ilma imetään niiden väliin jäävästä raosta?

Onkos miten hiljainen?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.8.2008 10:54

Tuollaisia isompia olen muutamassa pakussa nähnyt ja linja-autoissa on (ollut) tuollaisia valtavan kokoisia tötteröitä. Venetuulettimen liikkeellä näyttää kulkevan, on noita halvempia vissiin muovisenakin.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 20.8.2008 12:00

Joo on venetuuletin tupla kuorilla RST. Ei ole ainakaan vielä vettä sisään päästänyt.
Aivan pientä hurinaa ropelli pitää, ei mitään häiritsevää.
Ilma menee vain ulos ropellin pyöriessä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa