Auto on siis -97 T4 2.4D koneella. Huomasin, että auton sammuttamisen jälkeen mittariston digitaaliseen matkamittariin jää valot. Mittarille tulee ilmeisesti jostain alijännite, sillä näyttö ei ole yhtä kirkas, kuin valot päällä.
Olen yrittänyt kaikkea mahdollista, mutta en saa valoa pimeäksi, kuin sulakkeen nro 22 poistamalla (mm. sisävalot samassa sulakkeessa) tai irroittamalla akun. Toisinaan auton voi myös sammuttaa niin, ettei auto sammu hetkeen. Tätä ei tapahdu kuitenkaan kovin usein. Vaihdoin ensin virtalukon pohjan, mutta se ei ollut syypää ongelmiin. Jos auto jää käymään, niin virtalukon liittimen irroituskaan ei sammuta autoa. Samoin mittariston valo palaa edelleen. Olen irroitellut sulakkeita ja releitä ja kokeillut vaikka mitä, mutta ainoastaan jo mainitsemani sulakkeen, akun tai mittariston pistokkeen irroittaminen auttaa.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa ilmiötä? Mistähän kannattaisi etsiä syytä?
Transporterin mittaristoon jää virrat
Valvoja: ffp jäsenet
Soittimelle tulee tosiaan saman sulakkeen alta virta muistia varten. Otin soittimen johdotkin irti, eikä tällä ollut vaikutusta mittariston valoon. Myös kaikki sisävalot, jotka ovat samassa sulakkeessa olin tutkivinani. Eli virta tai maa tullee jostain tuosta piiristä, jossa mittariston ja soittimen muistin jatkuva virta tulee. Valolle tuleva virta ei ole kuitenkin "kunnollinen", sillä valo palaa selvästi normaalia himmeämmin, kun virrat eivät ole oikeasti päällä.
Ajonesto on kyllä, mutta ongelmaa sammuttamisen kanssa ei esiinny kovin usein. Lienee ihan oma vikansa ja tuli esiin, kun ränkkäsin virtalukkoa valojen sammumisen toivossa.
Kaavioista olisi suuri apu!
Ajonesto on kyllä, mutta ongelmaa sammuttamisen kanssa ei esiinny kovin usein. Lienee ihan oma vikansa ja tuli esiin, kun ränkkäsin virtalukkoa valojen sammumisen toivossa.
Kaavioista olisi suuri apu!
Taitaa olla sukuvika: profiilin Audissa on sellainen "ominaisuus" että kun mittarivalojen himmennyksen kääntää kirkkaimpaan asentoon, auto ei sammu avaimesta. Sammuu vasta mittarivaloja himmentämällä 8) En valitettavasti ole löytänyt reittiä, mitä kautta virta kiertää, mutta ongelman kanssa voi elää, kun sen tietää.
Eipä löytynyt ratkaisua sytyttimestäkään. Ajattelin ottaa huomenna mittariston uudelleen auki, sillä näin viimeiksi piirilevn takana jonkin verran hapettumaa. En vain saanut taustamuovia irti. Mitenköhän se lähtee? Mittari oli kyllä muuten osissa, mutta piirilevyn vasen reuna ei suostunut irtoamaan.
En huomannut viimeiksi vasemmalla olleita paria ruuvia, joilla piirilevy on kiinni. Valitettavasti mittariston purkaminen ei tuonut ratkaisua. Valot loistaa, kuten ennenkin. Alkaa jo hieman ketuttaa... Jostain täytyisi vääntää piirikaavio, sillä ei tämä taida muuten ratketa. Muistaako kukaan syttyykö matkamittarin taustavalo heti, kun virrat kytkee, vai vasta valojen kanssa?
Löysin pimeässä ropatessani ilmeisesti pysäköintivalot. Kun vilkkuviiksen kääntää vasempaan, palaa vasemman puolen parkit ja sama tarina toiseen suuntaan. Nämä siis, kun virrat eivät ole päällä. Ilmeisesti kysymyksessä on vain hieno ominaisuus, eikä liity sähköongelmiin.
Löysin pimeässä ropatessani ilmeisesti pysäköintivalot. Kun vilkkuviiksen kääntää vasempaan, palaa vasemman puolen parkit ja sama tarina toiseen suuntaan. Nämä siis, kun virrat eivät ole päällä. Ilmeisesti kysymyksessä on vain hieno ominaisuus, eikä liity sähköongelmiin.
Löysin pimeässä ropatessani ilmeisesti pysäköintivalot. Kun vilkkuviiksen kääntää vasempaan, palaa vasemman puolen parkit ja sama tarina toiseen suuntaan.
Saksalaisparkki, joka ei aikanaan edes ollut sallittu Suomessa, eikä siitä mitään hyötyä vieläkään ole. Omassani saksantuonti Caravellessani on myös tuollainen, en ole muistanut poistaa. Toiminnon voi disabloida katkaisemalla (muistaakseni) ohut harmaa johto virtalukon pohjasta. Se ainoa, johon tulee sähkö, kun avain poistetaan lukosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 24 vierailijaa