mk2 ja hälytin-vilkutus
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 ja hälytin-vilkutus
komia otsikko.... elikkä auton tapaisena toimii golf mk2 ja autoon on jälkiasennettu hälytin+keskuslukitus. Nyt pitäisi saada hälytin ja vilkut yhdistettyä, mutta sormi suussa etsin piuhalle oikeaa paikkaa. Eli yhdestä johdosta neljä vilkkua kun häytin päälle/pois. Ohjeet mieluiten rautalangasta tai kuvitettuna, kiitos. Ja kyllä, ihmettelen itsekin miten pitkälle asensin nuo itse mukana tulleista yleiskaavioista.
^ hoksasit varmaan samalla kun diodit putos paketista, että valmistaja ajatteli kytkennän jatkuvan tuosta hälyyttimen yhdestä piuhasta Y-mallisena vas. ja oik. vilkkupiireille?
Ei tarvi irrottaa vaikka kytkisit tuolla yllä mainitulla tavalla. Piuhat menee viikseltä pilaria pitkin alas ja kyljettajan jalkatilastakin, matkalla takavaloille...
[E]VW Golf 1.8 1990 - niin no uudemmat sähköt - hätävilkkun katkaisin suorastaan tyrkyttää itseään :) [/E]
sulaketaulua ei tarvi irrottaa
Ei tarvi irrottaa vaikka kytkisit tuolla yllä mainitulla tavalla. Piuhat menee viikseltä pilaria pitkin alas ja kyljettajan jalkatilastakin, matkalla takavaloille...
[E]VW Golf 1.8 1990 - niin no uudemmat sähköt - hätävilkkun katkaisin suorastaan tyrkyttää itseään :) [/E]
Menin sitten mittaamaan pari johtoa joihin tuli virtaa kun laitto vilkut päälle, toiseen tuli virtaa kun vilkutti vasempaan ja toiseen kun oikeaan (vaihtu 0-12V). Rosvosin niihin hälyttimeltä piuhan joka oli haaroitettu mutta eipä ne vilkut syttyny. Lopulta tungin sen saamerin hälytinpiuhan suoraan toiseen rosvoliittimen rakoseen ohi diodi-haarasta,mutta ei mitään (hälytinpiuhassa on sulake pahimman varalle). Testasin sen jälkeen että kaikki valot toimii ja virtaa tulee hälyttimeltä, kaikki ok. En jummarra, kaikista piuhoista ne kaks tuntui loogisimmiilta, alaoikealle olevassa liittimessä ratin alla.
Tehtiin 3B Passattiin sillai se vilkutus hässäkkä, kun releboxin johtosarjassa oli 2 samanväristä johtoa, joissa oli lisäksi sulakkeet valmiina. Niin näistä johdoista vedimme piuhat molemmillepuolin etuvilkkuja kun etuvilkut on samassa piirissä sivu ja takavilkkujen kanssa niin on ihan sama mihin ne haaroittaa. :)
Ja kytkentähän pelittää.. Tottakai me mitattiin yleismittarilla että mitkä johdot antaa 0V-~12V-0V-~12V-0V. Diodeja ei tarvinnut kolvata johtoihin koska releboxissa on sisällä jo outputin "juuressa" diodi.
Ja kytkentähän pelittää.. Tottakai me mitattiin yleismittarilla että mitkä johdot antaa 0V-~12V-0V-~12V-0V. Diodeja ei tarvinnut kolvata johtoihin koska releboxissa on sisällä jo outputin "juuressa" diodi.
Kai se on pakko tunnustaa mikä oli vikana vaikka noloahan se on. Olin eilen ihan oikeat johdot rosvonnu mutta liittimet ei ollu menny läpi asti. Varsinainen amatöörivirhe (vaikka sellanen olenkin) mutta lampun valossa en tee enää mitään. No ensimmäinen DIY projekti on läpi ja kakki muut tehty itse paitsi porattu oviin moottoreille kiinnitysreiät, ihan hyvä saavutus. Parasta on että kaikki toimii :).
Herätetään aihe taas:
Eli kyseessä on Golf -91 eli uudenmallisilla sähköillä -> yritän saada vilkut liitettyä kauko-ohjaukseen mutta en ymmärrä minkä väriseen johtoon liitän...
Monia johtoja on kokeiltu, mutta en ole saanu kun hätävilkkukatkaisijan vilkuttamaan :)
Kokemuksia, minkä väriseen ratiltatulevaan johtoon liitän?
Eli kyseessä on Golf -91 eli uudenmallisilla sähköillä -> yritän saada vilkut liitettyä kauko-ohjaukseen mutta en ymmärrä minkä väriseen johtoon liitän...
Monia johtoja on kokeiltu, mutta en ole saanu kun hätävilkkukatkaisijan vilkuttamaan :)
Kokemuksia, minkä väriseen ratiltatulevaan johtoon liitän?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa