mk2 ja hälytin-vilkutus

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

marta
-
Viestit: 30
Liittynyt: 5.3.2006 0:19

mk2 ja hälytin-vilkutus

ViestiKirjoittaja marta » 10.10.2007 20:55

komia otsikko.... elikkä auton tapaisena toimii golf mk2 ja autoon on jälkiasennettu hälytin+keskuslukitus. Nyt pitäisi saada hälytin ja vilkut yhdistettyä, mutta sormi suussa etsin piuhalle oikeaa paikkaa. Eli yhdestä johdosta neljä vilkkua kun häytin päälle/pois. Ohjeet mieluiten rautalangasta tai kuvitettuna, kiitos. Ja kyllä, ihmettelen itsekin miten pitkälle asensin nuo itse mukana tulleista yleiskaavioista.

marta
-
Viestit: 30
Liittynyt: 5.3.2006 0:19

ViestiKirjoittaja marta » 11.10.2007 14:07

onko kellään mitään sitä vastaan että sulakerasian takana haaroitan häytinpiuhan molempiin rasiaan tuleviin johtoihin jotka menee vilkkureleeseen... näin sen maalaisjärjellä tekisin mutta kun ole sähkömies niin epäröin.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 11.10.2007 16:42

Helpoin taitaa olla ottaa hätävilkun painikkeen takaa johdot esille ja mitata mihin johtoon tulee virta kytkiessä vilkut päälle ja tuohon johtoon sitten ohjaus rinnalle myös hälyttimeltä.

marta
-
Viestit: 30
Liittynyt: 5.3.2006 0:19

ViestiKirjoittaja marta » 13.10.2007 20:54

luulin että paketti oli tyhjä mutta sieltä tipahti kaksi pientä diodia. Nyt homma selkis, toi hätävilkku olikin hyvä pointti nii sulaketaulua ei tarvi irrottaa. Asentelen sit kun ilmat sallii ;)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.10.2007 7:37

^ hoksasit varmaan samalla kun diodit putos paketista, että valmistaja ajatteli kytkennän jatkuvan tuosta hälyyttimen yhdestä piuhasta Y-mallisena vas. ja oik. vilkkupiireille?
sulaketaulua ei tarvi irrottaa

Ei tarvi irrottaa vaikka kytkisit tuolla yllä mainitulla tavalla. Piuhat menee viikseltä pilaria pitkin alas ja kyljettajan jalkatilastakin, matkalla takavaloille...

[E]VW Golf 1.8 1990 - niin no uudemmat sähköt - hätävilkkun katkaisin suorastaan tyrkyttää itseään :) [/E]

marta
-
Viestit: 30
Liittynyt: 5.3.2006 0:19

ViestiKirjoittaja marta » 16.10.2007 19:18

Menin sitten mittaamaan pari johtoa joihin tuli virtaa kun laitto vilkut päälle, toiseen tuli virtaa kun vilkutti vasempaan ja toiseen kun oikeaan (vaihtu 0-12V). Rosvosin niihin hälyttimeltä piuhan joka oli haaroitettu mutta eipä ne vilkut syttyny. Lopulta tungin sen saamerin hälytinpiuhan suoraan toiseen rosvoliittimen rakoseen ohi diodi-haarasta,mutta ei mitään (hälytinpiuhassa on sulake pahimman varalle). Testasin sen jälkeen että kaikki valot toimii ja virtaa tulee hälyttimeltä, kaikki ok. En jummarra, kaikista piuhoista ne kaks tuntui loogisimmiilta, alaoikealle olevassa liittimessä ratin alla.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 16.10.2007 22:51

Minä laiton omassani suoraan kans hätävilkulle johdot kiinni...auto tosin uudempi , mutta kuitenkin...kaikista helpoin ol laittaa sinne... Merkki liikkeestä saatu ohje nouvoi laittamaan juurikin sinne vilkkuviiksen juureen mutta helpompi oli laittaa hätävilkulle.

marta
-
Viestit: 30
Liittynyt: 5.3.2006 0:19

ViestiKirjoittaja marta » 16.10.2007 22:55

miten se sinne tuli? ei varmaan tarvi haarotusta?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 16.10.2007 23:03

Tehtiin 3B Passattiin sillai se vilkutus hässäkkä, kun releboxin johtosarjassa oli 2 samanväristä johtoa, joissa oli lisäksi sulakkeet valmiina. Niin näistä johdoista vedimme piuhat molemmillepuolin etuvilkkuja kun etuvilkut on samassa piirissä sivu ja takavilkkujen kanssa niin on ihan sama mihin ne haaroittaa. :)
Ja kytkentähän pelittää.. Tottakai me mitattiin yleismittarilla että mitkä johdot antaa 0V-~12V-0V-~12V-0V. Diodeja ei tarvinnut kolvata johtoihin koska releboxissa on sisällä jo outputin "juuressa" diodi.

marta
-
Viestit: 30
Liittynyt: 5.3.2006 0:19

ViestiKirjoittaja marta » 17.10.2007 14:08

Kai se on pakko tunnustaa mikä oli vikana vaikka noloahan se on. Olin eilen ihan oikeat johdot rosvonnu mutta liittimet ei ollu menny läpi asti. Varsinainen amatöörivirhe (vaikka sellanen olenkin) mutta lampun valossa en tee enää mitään. No ensimmäinen DIY projekti on läpi ja kakki muut tehty itse paitsi porattu oviin moottoreille kiinnitysreiät, ihan hyvä saavutus. Parasta on että kaikki toimii :).

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.10.2007 16:09

Tuon(kin) takia sähkökytkennöissä ei saisi käyttää rosvoliittimiä.

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 27.11.2007 20:55

Herätetään aihe taas:
Eli kyseessä on Golf -91 eli uudenmallisilla sähköillä -> yritän saada vilkut liitettyä kauko-ohjaukseen mutta en ymmärrä minkä väriseen johtoon liitän...

Monia johtoja on kokeiltu, mutta en ole saanu kun hätävilkkukatkaisijan vilkuttamaan :)

Kokemuksia, minkä väriseen ratiltatulevaan johtoon liitän?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 27.11.2007 21:18

Musta/valkoinen ja musta/vihreä. Muistaakseni

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.11.2007 11:48

Vinkkinä johtojen etsintään voisi kertoa että paina neula johtojen eristeen läpi ja mittaa siitä jännitteitä.

Jää johdot suhteellisen hyvään kuntoon ja saa jännitteet etsittyä.

Kilu
-
Viestit: 113
Liittynyt: 17.11.2006 15:06

ViestiKirjoittaja Kilu » 28.11.2007 15:27

Edit: Johdot olivat oikeat, löytyy sulakeboxin takaa keltaisesta liittimestä...
Viimeksi muokannut Kilu, 7.12.2007 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 28.11.2007 18:51

Sulake rasian takaa musta/valkoinen ja musta/vihreä


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa