1.8t mihin riittää suuttimet?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
1.8t mihin riittää suuttimet?
Elikkäs auto on golf iv 1.8t gti, ja siihen on vaihdettu master power 802138 ja suuttimet on vakiot. Tossa toi lappu mistä näkyy että menee laihalle ylhäällä. http://img231.imageshack.us/my.php?image=kuva035og8.jpg
Eli siis mihinasti noi tt:n suuttimet riittäis, ja eihän noitten vakiokamojen pitäis noinpaljoa antaa vai?
Eli siis mihinasti noi tt:n suuttimet riittäis, ja eihän noitten vakiokamojen pitäis noinpaljoa antaa vai?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Siis kyllä mulla on sentään n75 ohjaamassa ahtoja, mikä sitten pudottaa niitä koska menee laihalle/nakutta. Niin eikö ne tt/s3 suuttimet ole 380cc tai jotain sellaista. mutta jos alkuperäiset on jotain 230cc niin eikö 380cc sitten jo riittäisi? Mutta hyvin tuntuu kone muuten pelaavan; paitsi toi yläpää on hieman...
Sen takia mulla oli noi kysymysmerkit, että en ole varma eli voi hyvinkin olla 380cc. Kertokoot joku tietäjä paremmin.
Onko kuka sulle tuon ohjelman tehnyt? Tai mikä moottorinohjaus.Ei varmaankaan karala ainakaan ole tehnyt.
Kyllä 380cc mun mielestä on vieläkin pienet 280hv tehoille. S3:ssahan on isompi bensapumppu, joka auttaa sen puolesta. Mikset sitten kerralla osta kunnon suuttimia?
Itse en kyllä ikinä uskaltais noilla vakiosuuttimilla ajaa noin kovilla tehoilla. Tottakai menee yläpäässä laihalle ja varmasti reippaasti, koska siellähän ne ahdot/tehot tulee. Vaikka olisi millaset n75/seosmittarit niin kyllä se voi hajota.
Onko kuka sulle tuon ohjelman tehnyt? Tai mikä moottorinohjaus.Ei varmaankaan karala ainakaan ole tehnyt.
Kyllä 380cc mun mielestä on vieläkin pienet 280hv tehoille. S3:ssahan on isompi bensapumppu, joka auttaa sen puolesta. Mikset sitten kerralla osta kunnon suuttimia?
Itse en kyllä ikinä uskaltais noilla vakiosuuttimilla ajaa noin kovilla tehoilla. Tottakai menee yläpäässä laihalle ja varmasti reippaasti, koska siellähän ne ahdot/tehot tulee. Vaikka olisi millaset n75/seosmittarit niin kyllä se voi hajota.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Fiksua lähteä virittämään noinkin uutta autoa ja sitten loppuu lopussa rahat kesken ja pitää sen takia sitten rikkoa moottori, mutta jokainen tyylillään.
Toivottavasti se nyt sitten kestää ja ei ole vielä tullut tuhoa aikaseksi. Karala varmaan repii hiukset päästään kun kerrot mitkä suuttimet sulla siellä on ja paljonko tehoa.
Toivottavasti se nyt sitten kestää ja ei ole vielä tullut tuhoa aikaseksi. Karala varmaan repii hiukset päästään kun kerrot mitkä suuttimet sulla siellä on ja paljonko tehoa.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Ja kaikkea ei kannata kertoa herra karalalle :D
Ja siis mitähän v*ttua sun päässäs oikeen liikkuu...jos meinaat vireistää autoasi ja käyttää sen vaikka Karalalla, mutta et kerro muutoksistasi ohjelman tekijälle/penkittäjälle!!! EI se Karala sun autoasi rupee siellä verstaalla tarkasteleen ja purkamaan..
Ja kyllä nuo koneet hajoaa tuollakin leikkimisellä ja se taas maksaa lisää, ellei jopa kaksin kertaisesti :(
Niin, tämä ei ole halpa harrastus, joten turha on valittaa, että MAKSAA LISÄÄ =DD
E: Herneen palkoja saa sit kaupasta, jos haluaa vetää nenäänsä... =P
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Siis en mä nyt tota tarkottanu että en muutoksista kertoisi, sehän on päivänselvää. ja en tiedä oikeen sittä että onko tämä nytt sitten niin kallis harrastus, tähänmenneessä on mennyt hieman päälle 1000€ plus sitten tuo kunnollinen ohjelmointi. Ja ei tossta dynosta sitä seossuhdetta näekkään, mikä tuli jo selväksi tuolla ylempänä, ihan veikkaus on, koska suttimet on vakiot vielä.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
sullakin näyttää sahaavan toi ahto paine alkieroksilla.Omassa ainakin toi oli tosi ärsyttävä piirre kun yritti lähteä ohittamaan isolla vaihteella niin alkaa nykimään.
Ja tosiaan vaiha ihmeessä ne suuttimet ne vakiot ei riitä maksimissaan 250hv ja sit kannattaa laittaa lisä pensapumppu koska se loppuu seuraavaks. ja olishan malinen voinu kattoa ne seokset laajakaista lamballa.
Ja tosiaan vaiha ihmeessä ne suuttimet ne vakiot ei riitä maksimissaan 250hv ja sit kannattaa laittaa lisä pensapumppu koska se loppuu seuraavaks. ja olishan malinen voinu kattoa ne seokset laajakaista lamballa.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Toi "sahaaminen" on sitä kun tossa ajetaan vaihteita ylös, veto on aivan tasaista tyhjäkäynniltä ylöspäin, ja mitään nykimistä ei ole. Olisihan sen tietysti voinut kattoa sen seossuhteen mutta kun ei sillon tullut mieleen ja odotukset oli jotain 240 hv. Ja tossahan on aivan vakio toi bensapuioli paitsi se ohjelma, toistaiseksi.
Joo ei ne n.260cc kyllä pitkällä toivottavasti ei nakuta.
1000e? Oletko tyyliin ilmaiseksi saanut pakosarjan, ahtimen ja putkiston sitten? Myös imuputki alkaa varmasti ahistamaan ja samoin ilmamassamittari ja ei se välijäähyn laitto pahitteeksi olisi.
Ja mitä tuohon moottorin hajoamiseen niin kyllä se bensan vähyys on rikkonut sellasia moottoreita, jotka oikeesti on rakennettu rahalla.
1000e? Oletko tyyliin ilmaiseksi saanut pakosarjan, ahtimen ja putkiston sitten? Myös imuputki alkaa varmasti ahistamaan ja samoin ilmamassamittari ja ei se välijäähyn laitto pahitteeksi olisi.
Ja mitä tuohon moottorin hajoamiseen niin kyllä se bensan vähyys on rikkonut sellasia moottoreita, jotka oikeesti on rakennettu rahalla.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Taitaa mennä seokset sekaisin, jos menee yli mittaalueen? Mutta kyllä se karala pitää siitä huolta, että pysyy vielä alueella, eli älä sitä murehdi, mutta jos yli 300hv meinaat ottaa niin suositeltavaa on vaihtaa. Karalalla ainakin viimeksi siinä hyllyllä oli muutama metallinen 3" ilmamassamittarinrunko.
Halkaisijaltaan vakiona 65mm s3:sen 75mm eli 3"
Halkaisijaltaan vakiona 65mm s3:sen 75mm eli 3"
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 3.10.2007 12:16
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa