1.8t mihin riittää suuttimet?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

1.8t mihin riittää suuttimet?

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 11.10.2007 17:15

Elikkäs auto on golf iv 1.8t gti, ja siihen on vaihdettu master power 802138 ja suuttimet on vakiot. Tossa toi lappu mistä näkyy että menee laihalle ylhäällä. http://img231.imageshack.us/my.php?image=kuva035og8.jpg
Eli siis mihinasti noi tt:n suuttimet riittäis, ja eihän noitten vakiokamojen pitäis noinpaljoa antaa vai?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.10.2007 19:29

Öö. Ei noissa mun mielestä seosta kuvaa mikään käyrä?

Vai onko se educated guess?

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 11.10.2007 20:48

joo siis epäilen että suuttimet jää pieneksi, koska ovat vakiot ja ahdot käy piikissä 1 bar ja laskee sitten 0.8

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.10.2007 9:10

Mitä sitä turhaan bensansyöttöä päivittämään. Liian monikin motti on tuhottu vain sen takia, kun ei ole saanut tarpeeksi kakkua. Noille tehoille on ihan minimi jotkut 400cc. Ja mitä vakiot ovat? 23Xcc?? s3 muistaakseni 31Xcc??

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 12.10.2007 15:50

Siis kyllä mulla on sentään n75 ohjaamassa ahtoja, mikä sitten pudottaa niitä koska menee laihalle/nakutta. Niin eikö ne tt/s3 suuttimet ole 380cc tai jotain sellaista. mutta jos alkuperäiset on jotain 230cc niin eikö 380cc sitten jo riittäisi? Mutta hyvin tuntuu kone muuten pelaavan; paitsi toi yläpää on hieman...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 12.10.2007 17:12

Sen takia mulla oli noi kysymysmerkit, että en ole varma eli voi hyvinkin olla 380cc. Kertokoot joku tietäjä paremmin.

Onko kuka sulle tuon ohjelman tehnyt? Tai mikä moottorinohjaus.Ei varmaankaan karala ainakaan ole tehnyt.

Kyllä 380cc mun mielestä on vieläkin pienet 280hv tehoille. S3:ssahan on isompi bensapumppu, joka auttaa sen puolesta. Mikset sitten kerralla osta kunnon suuttimia?

Itse en kyllä ikinä uskaltais noilla vakiosuuttimilla ajaa noin kovilla tehoilla. Tottakai menee yläpäässä laihalle ja varmasti reippaasti, koska siellähän ne ahdot/tehot tulee. Vaikka olisi millaset n75/seosmittarit niin kyllä se voi hajota.

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 12.10.2007 17:44

Ohjelman on tehnyt paikallinen lastuttaja, ja se oli virhe koska sitä ei pystytty säätämään hyvin noille 525cc suuttimille mitä oli tähän projektiin varattu, eli kävi rikkaalla ja savutti.
Karala taitaa olla ainut suomessa kun pystyy enemmän säätämään tota vakio ecua? Onko se sitten sinne vietävä?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 13.10.2007 13:46

Kyllä ja mahdollisimman pian karalle tai hariselle!

Kaveri sano, että n.270cc oli ainakin sen pasuunassa. noi 525cc kyllä alkaa olemaan tarpeeksi isot, että saa vielä lisää tehoa/ahtojakin.

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 13.10.2007 14:29

kannattaa todellakin viedä auto karalalle, oma auto on käytetty siellä ja on toiminu moitteettomasti :)

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 13.10.2007 15:45

Joo kait se sitten on sinne vietävä. Mutta maksaa taas lisää.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 13.10.2007 18:08

Aika halpaa kuitenkin verrattuna uuteen moottoriin.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 15.10.2007 11:24

Fiksua lähteä virittämään noinkin uutta autoa ja sitten loppuu lopussa rahat kesken ja pitää sen takia sitten rikkoa moottori, mutta jokainen tyylillään.

Toivottavasti se nyt sitten kestää ja ei ole vielä tullut tuhoa aikaseksi. Karala varmaan repii hiukset päästään kun kerrot mitkä suuttimet sulla siellä on ja paljonko tehoa.

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 16.10.2007 9:05

Siis ei rahat ole loppu. Ja en jaksa uskoa että tuo kone antaisi periksi. Ja kaikkea ei kannata kertoa herra karalalle :D

Numppa
-
Viestit: 414
Liittynyt: 29.9.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Numppa » 16.10.2007 11:42

^ Vaan eipä sinne kunnollista ohjelmaa saa tehtyä, ilman kunnollisia tietoja.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.10.2007 17:34

Ja kaikkea ei kannata kertoa herra karalalle :D

Ja siis mitähän v*ttua sun päässäs oikeen liikkuu...jos meinaat vireistää autoasi ja käyttää sen vaikka Karalalla, mutta et kerro muutoksistasi ohjelman tekijälle/penkittäjälle!!! EI se Karala sun autoasi rupee siellä verstaalla tarkasteleen ja purkamaan..

Ja kyllä nuo koneet hajoaa tuollakin leikkimisellä ja se taas maksaa lisää, ellei jopa kaksin kertaisesti :(

Niin, tämä ei ole halpa harrastus, joten turha on valittaa, että MAKSAA LISÄÄ =DD

E: Herneen palkoja saa sit kaupasta, jos haluaa vetää nenäänsä... =P

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.10.2007 11:44

Mistä tuosta dynokartasta näkee että menee laihalle? onko tullut jotain uutta niihin että se näyttää konetehosta vertikaalisesti verraten seoksetkin :D
Kyllä tuo dynokartta ei paljoa sitä kerro jotta arvailuksi menee.

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 17.10.2007 12:25

Siis en mä nyt tota tarkottanu että en muutoksista kertoisi, sehän on päivänselvää. ja en tiedä oikeen sittä että onko tämä nytt sitten niin kallis harrastus, tähänmenneessä on mennyt hieman päälle 1000€ plus sitten tuo kunnollinen ohjelmointi. Ja ei tossta dynosta sitä seossuhdetta näekkään, mikä tuli jo selväksi tuolla ylempänä, ihan veikkaus on, koska suttimet on vakiot vielä.

LeWe
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.10.2007 23:20

ViestiKirjoittaja LeWe » 17.10.2007 22:15

Jotenkin näyttää toi dynolappu vaparin käyriltä. Max teho ja vääntö melkein samassa. Ja nousee vääntökäyrä tosi loivasti alussa. Ei voi olla "mukava"kaupunkiauto.

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 18.10.2007 16:24

Ehkä se käyrä näyttää tollaselta koska veto loppuu jo tossa viidentonnin kohdalla. Ja siis moottorin luonne on ainakin vielä erittäin hyvä, vetää alhaalta hyvin ilman mitään yllätyksiä.

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 18.10.2007 21:22

sullakin näyttää sahaavan toi ahto paine alkieroksilla.Omassa ainakin toi oli tosi ärsyttävä piirre kun yritti lähteä ohittamaan isolla vaihteella niin alkaa nykimään.
Ja tosiaan vaiha ihmeessä ne suuttimet ne vakiot ei riitä maksimissaan 250hv ja sit kannattaa laittaa lisä pensapumppu koska se loppuu seuraavaks. ja olishan malinen voinu kattoa ne seokset laajakaista lamballa.

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 19.10.2007 11:27

Toi "sahaaminen" on sitä kun tossa ajetaan vaihteita ylös, veto on aivan tasaista tyhjäkäynniltä ylöspäin, ja mitään nykimistä ei ole. Olisihan sen tietysti voinut kattoa sen seossuhteen mutta kun ei sillon tullut mieleen ja odotukset oli jotain 240 hv. Ja tossahan on aivan vakio toi bensapuioli paitsi se ohjelma, toistaiseksi.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 19.10.2007 17:41

Joo ei ne n.260cc kyllä pitkällä toivottavasti ei nakuta.

1000e? Oletko tyyliin ilmaiseksi saanut pakosarjan, ahtimen ja putkiston sitten? Myös imuputki alkaa varmasti ahistamaan ja samoin ilmamassamittari ja ei se välijäähyn laitto pahitteeksi olisi.

Ja mitä tuohon moottorin hajoamiseen niin kyllä se bensan vähyys on rikkonut sellasia moottoreita, jotka oikeesti on rakennettu rahalla.

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 20.10.2007 11:38

Edulliseksi tulee kun tekee itse. Ahtimen olen ostanut kaikki muut oikeestaan laitettu ite, imuputki on uusittu kanssa, ja en usko että toi ilmamassamittari niin kauheesti siellä ahdistaa. Täytynee tilata aika tonne Karalalle.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 20.10.2007 19:45

Leonin vakiomaffi riitti todistetusti 321hv/1,3bar.
Tiiä sitte olisko tullu lisää isommalla maffilla...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 21.10.2007 3:57

Kannattaa vaihtaa esim S3:n MAF-anturi, jos meinaa enemmän vireistää!

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 23.10.2007 21:57

No joo näillä mennään. En ajatellu mitään vaihtaa.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 23.10.2007 23:45

302hp:seen meni toi mun maf ja sit meni alueilta ulos... S3 maf toimi sen jälkeen... onks 4wedosessa sama ku vajaavääräpäävedossa?

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 27.10.2007 18:32

Millätavalla toi maffi on liian pieni? virtaus vai toi mittausalue. Ja mitä haittaa siitä on jos mittausalue loppuu?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 29.10.2007 11:29

Taitaa mennä seokset sekaisin, jos menee yli mittaalueen? Mutta kyllä se karala pitää siitä huolta, että pysyy vielä alueella, eli älä sitä murehdi, mutta jos yli 300hv meinaat ottaa niin suositeltavaa on vaihtaa. Karalalla ainakin viimeksi siinä hyllyllä oli muutama metallinen 3" ilmamassamittarinrunko.

Halkaisijaltaan vakiona 65mm s3:sen 75mm eli 3"

GrandTouring
-
Viestit: 13
Liittynyt: 3.10.2007 12:16

ViestiKirjoittaja GrandTouring » 1.11.2007 20:17

Joo noihin vanhoihin voi tehdä isomman kuoren jos haluaa.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 1.11.2007 23:30

sillä kuorella niinkään väliä vaikka olisikin 2,5" kunhan anturi on oikea, esim ei saatu niitä tarvike 3":sia toimiin ollenkaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa