Cobra 7915 hälyttimeen keskuslukko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

Cobra 7915 hälyttimeen keskuslukko

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 14.10.2007 16:10

Tollanen viritys löytyy autosta. Onko kellään tietoa mitkä johdot tulee ovimoottoreille? Autossa ollut vain hälytin ja nyt ois tarkoitus kytkeä myös keskuslukko samaan (jos mahdollista). Kiitti.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.10.2007 8:18

Riippuu minkälainen keskuslukko sarja autoon tulee. Moniko ovinen auto on?
Cobra bridgen 7917/7918 (keskus 7915) k-lukituksen johdot ovat väreiltään.
Harmaa/musta, kelta/musta, violetti/oranssi, oranssi ja violetti. Niiden kytkentä riippuu k-lukitus toiminta tyypistä.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 15.10.2007 12:10

Kaks ovinen auto.. Eli onkos tossa cobrassa itessään se keskuslukituksen ohjausboksi? Että riittääkö kun asentaa ovimoottorit? Tälläset olis tarkotus laittaa:

http://www.halytin.com/catalog/product_ ... ucts_id=32

Tarviiko noissa ovimoottoreissa kuskin puolelle sen viisi johtoisen moottorin?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.10.2007 13:28

2kpl 2-joht. ovimoottoria riittää.Jolloin kytkentä seuraavasti. kelta/musta ja harmaa/musta johto maihin (nämä johdot löytyvät sireenin johtosarjan sukansisältä sireenin läheltä ainoastaan), Oranssi/violetti +30 eli jatkuva virta, oranssi ovimoottorin auki + ja violetti ovimoottorin kiinni +

Oranssi/violetin kytkennän väliin 15 amp. sulake.

Oranssi/violetti, oranssi ja violetti tulee muuun johtosarjan kanssa sisälle.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 15.10.2007 19:09

Kiitti pirusti ohjeista.. Noista ovimoottoreista vielä kysyisin kun tuolta tuoteselosteesta luin tämmösen:

Moottori toimii jännitteen napaisuutta vaihtamalla. Mikäli autohälyttimessäsi on vain pelkät keskuslukituksen ohjauslähdöt, tarvitset joko DEI 451M -moduulin (10,00 eur) tai kaksi 5-napaista vaihtorelettä (2 x 3,00 EUR) toteuttamaan jännitteen napaisuuden vaihdon.

Eli tarviinko tollasen moduulin vai käykö suoraan?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.10.2007 19:12

Et tarvii moduulia. Bridge hälytin jaksaa hyvinkin käyttää kahta ovi moottoria, edellä annetulla kytkennällä. Itse asiassa jopa kolmea, mutta se alkaa olemaan ihan hilkulla suositeltavaan kuormitukseen.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 15.10.2007 20:12

Mulla oli muutama Alfatech -häly (sama kuin Cobra) ja jos sen kytki ohjaamaan alipainetoimista keskuslukkoa niin vaati releen väliin (rele oli Cobran valmistama ja sopi siis suoraan Alfatech:iin).

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.10.2007 20:55

Mulla oli muutama Alfatech -häly (sama kuin Cobra) ja jos sen kytki ohjaamaan alipainetoimista keskuslukkoa niin vaati releen väliin (rele oli Cobran valmistama ja sopi siis suoraan Alfatech:iin).


Nyt on täysin eri kytkennästä kyse. Ja Alfatech 200 BB ei ole ihan täysin sama kuin Bridge, vaikkakin sen voi upgreidata vastaamaan.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 15.10.2007 21:37

Itsellä väittivät että ex ventoon, missä alipaine keskuslukko, tarvitsee sen cobran moduulin.
No aikani ihmettelin että miten kytketään... heitin moduulin pois ja kytkin suoraan kuskin puolella oleviin k-lukon ohjaus johtoihin.
Ja hyvin toimi eikä ongelmia.
Oikein joutu miettimään jälkeenpäin, että miksi moista tyrkytetään jos kerran ilmankin saa toimimaan.

Niin ja siis liitin cobran k-lukon piuhat auton k-lukon piuhoihin.
Cobraan tuli toiseen johtoon avauksessa pulssi ja toiseen sulkiessa.
Auton piuhoista yksi johto sulkee ja yksi avaa.
Eli sulkevat yhteen ja avaavat yhteen.
Ei sen kummempaa avaruus teknologiaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.10.2007 22:09

Oikein joutu miettimään jälkeenpäin, että miksi moista tyrkytetään jos kerran ilmankin saa toimimaan.


Yleensä alipaine k-lukitus ei toimi muuloin kuin 4sek pulssilla, siksi.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 18.10.2007 22:18

Ventossa ja saman ikäluokan Passatissa & Golffissa ei moduleita tarvita. Niissä on ihan normaalilla lyhyellä pulssilla ohjaus. Sitten taas jossain vanhemmissa Audeissa ja Mersuissa tarvitaan juuri tuon pulssin pituusvaatimuksen takia.

Frank_Drebin
-
Viestit: 41
Liittynyt: 11.5.2005 18:19

ViestiKirjoittaja Frank_Drebin » 22.10.2007 17:29

No niin, keskuslukko toimii hyvin ja hälytin liiankin hyvin.. Nimittäin heräsin aamulla siihen kun hälytin soi, nähtävästi syyllinen löutyy vänkärin jalkatilasta.. Sisätilan lämmitin kun meni päälle jo alko meteli.. Onko noi liikkeentunnistimet infrapunatunnistimet? Reagoiko ne lämpöön?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 22.10.2007 22:53

Jos siellä on 2 peukalonpään kokoista nappulaa, kyseessä ovat Ultrasonic-tunnistimet jotka reagoivat ilman liikkumiseen. Joten sisätilanlämmitin on laukaissut hälytyksen. Pistä ultrat pois päältä sen session ajaksi jona käytät ajastimella sisätilan lämppäriä. Paina B-nappia heti hälyn päälle laittamisen jälkeen. Häly kuittaa painalluksen ja sen session ajan ultrat ovat pois päältä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 23.10.2007 11:26

Useimmiten ultrat ei reagoi jos ne on oikeín asennettu. Eli B-pilarin yäpäähän ja vasen eteenpäin ja oikea taakse päin. Lisäksi puhallin suunnattu alas ja eteen. Näin samalla saadaan kojetaulu+ sähkölaitteet lämmittettyä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa