Vaihdoin tiivisteen hurjan ulkoisen öljyvuodon takia. Vuoto tuli nimenomaan kannentiivisteestä ulos. Vesi/öljy eivät sekoittuneet. Rempassa kansi plaanattiin, ventt/seetit hiottiin, kumit/5 ohjuria vaihdettiin. Samalla vaihdoin jakoremmin, vesipumpun, pako/imusarjan tiivisteet, etuputken tiivisteen, nokka-akselin stefan, ventt. kopan tiivisteet, kaikki O-renkaat, uudet kannenpultit kuparitahnan kera. Vaihdoin myös virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Koko työ tehtiin ehdotonta puhtautta noudattaen ja tiivistepinnat kalvoin puhtaiksi sekä puhdistin hyvin pultin reijät. Puhdistin huolella myös huohotinkotelon ja uusin letkut siihen. Uudet öljyt suodattimineen ja jäähdytinnesteet vaihdoin tottakai. Kannen kiristin VW:n ohjeiden mukaan 40/60 Nm ja 90/90 astetta. Vanha kannentiiviste oli hyvin öljyinen mutta varsinaista vuotokohtaa en pystynyt osoittamaan. Uusi tiiviste rupesi melkein heti päästämään läpi ja 100km ajon jälkeen reilusti vuotavana.
Ei meinannut rempan perästä lähteä käymään, aivasteli pirusti savun kera imupuolelta aivan kuin ajoitukset pirusti edellä. Tarkistin että kaikki oli kunnossa ja voitelin kaikki sähköliitokset ja pikkuhiljaan rupesi lupaamaan enempi ja lopulta kävi aivan normaalisti. Olisikohan ottanut nokkiinsa mootorinpesusta(peitin kyllä muovilla kaikki sähköjutskat) tai sitten ventt.painimiin päässyt ilmaa..
Kansi vuotaa nyt yhtä pahasti kuin ennen remppaa. Vuotoa kannentiivisteen molemmin puolin erityisen paljon jakopään puolella. Ei kyllä astu aivoon mikä meni pieleen. Pakkohan tuo on uusiksi tehdä uuden tiivisteen ja pulttien kera. Antakee neuvoa jotta kannattaako tuohon kannen/lohkon väliin lyödä kovettuvaa tiivisteliimaa tai ylikiristää pultteja hitusen? Myös muista vinkeistä/ehdotuksista kiitollinen!
Tuli vielä semmoinen mieleen jotta ei vissiin kovin herkkä hajoamaan kyseisestä koneesta öljynpaineenventtiili, siis että olisi jumissa kiinni ja kehittäisi moisen paineen jotta puskisi kansitiivisteen välistä? En kovin todennäköisenä itse pidä tuota. Tulisihan öljy jo mittatikun/huohottimien/sylinterin välistäkin. Eikö vain?
Golf3 1.4 ABD Kannentiistevuoto rempan jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Noista liimoista en tiedä. Käytettiin oman rempan jälkeen kone lämpimäksi ja kiristettiin sit uudestaan ja muutamat pultit kiristyi vielä huomattavasti enemmän sen jälkeen oisko ollu jotaki 90 nm en muista enää. Ei itelläkään enää vuoda se kannen tiiviste muuten vika on selvästi jossaki "ylempänä" nokkaakselin stefa tai venakopan tiiviste vaikka uusia ovatkin. Kannattaahan ne kannen pultit kiristää nyt uudestaan ethän siinä kai mitään häviä ja seurata vuotaako enää.
Ajattelin vaan jotta kun kansi kiristetään viimeiseksi asteina niin eikös sillä kumota tuo jälkikiristyksen tarve? No oli teoriassa miten vaan, koitan ohjeittesi mukaan vielä kiristää kantta himpun lisää. Totta on ettei sillä mitään menetäkään paitsi jos tällään liian tiukkaan ja pultit POKS. Varmisteeksi olisin vielä lyömässä pikkuriikkisen myös tuota tiivistysliimaa mutta kun muistaisin jotta kansitiivistykseen sitä ei suositella.
Rempan perästä olin hieman reilunlaisesti pistänyt öljyä koneeseen. Valutin tuota pois melkein litran ylämerkkiin asti. Vuotoon ei vaikutusta. Voisiko olla niin jotta tuo ylimääräinen öljy olisi edesauttanut öljyvuotoa? Ja mahtaako kerran öljykostunut kansitiiviste enää tulla tiiviiksi?
Kiitokset neuvoista ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan !
Rempan perästä olin hieman reilunlaisesti pistänyt öljyä koneeseen. Valutin tuota pois melkein litran ylämerkkiin asti. Vuotoon ei vaikutusta. Voisiko olla niin jotta tuo ylimääräinen öljy olisi edesauttanut öljyvuotoa? Ja mahtaako kerran öljykostunut kansitiiviste enää tulla tiiviiksi?
Kiitokset neuvoista ja ehdotuksia otetaan edelleen vastaan !
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Uudet pultit oli. Ja tarkoitin tuolla märän tiivisteen tiivistyksellä jotta jos nyt lisäkiristäisin tiivistettä kun jo öljyllä kastunut niin ei taida tulla enää vuotamatonta. Taitaa vaan olla parasta tehdä homma uusiksi uusin tiivistein/pultein mutta en vain tiedä mitä tehdä toisin kuin että himpun lisäkiristystä ja hieman joustavaa tiivisteliimaa.
Kiitokset RasvaNakille !
Kiitokset RasvaNakille !
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
En kyllä usko et se liima siinä paljoo auttaa. Ne pultin reiät kannattaa tosissaan puhistaa tosi hyvin että ei momentti sit valehtele. Omaan tosissaan vedettiin ne pultit jotaki reilut 90 nm lämpimälksi käytön jälkeen että yllättävän paljo ne 12 milliset pultit kestää. Harmi kun en sitä tarkkaa momenttia nyt muista enää. Itellä se kansi lopetti vuotamisen koneistuksen jälkeen millon vaihdettiin kaikki muutkin kilkkeet siihen mutta eikös se sunkin kansi ollut koneistamolla käynyt jo?. Niin ja ainahan se abd kone sitä öljyy kai vuotaa vähän ainaski jostaki raosta:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa