G- Laderin korvaus Eaton M45:llä
Valvoja: ffp jäsenet
G- Laderin korvaus Eaton M45:llä
Oma G-lader meni leviämään.
Jos joku kokemuksesta tietävä osaisi vaikka kertoa hieman.
Kun tarkoitus ois nyt ostaa tilalle Eatonin m45, koska ilmeisesti halvempi lysti.
Vaatiiko mitä muutoksia tehdä koneeseen ja muualle.. esim pitääkö lastu vaihtaa?
Ja saako ahtimen leimalle ihan normaalisti?
Onko tehopuoli eatonissa sama kuin g:ssä?
ja onko tämä eaton mitenkä kestävä? esim, hajoaako jos hakkaa rajottimeen, niin kuin
toi g-lader?
Jos joku kokemuksesta tietävä osaisi vaikka kertoa hieman.
Kun tarkoitus ois nyt ostaa tilalle Eatonin m45, koska ilmeisesti halvempi lysti.
Vaatiiko mitä muutoksia tehdä koneeseen ja muualle.. esim pitääkö lastu vaihtaa?
Ja saako ahtimen leimalle ihan normaalisti?
Onko tehopuoli eatonissa sama kuin g:ssä?
ja onko tämä eaton mitenkä kestävä? esim, hajoaako jos hakkaa rajottimeen, niin kuin
toi g-lader?
Eatonin pitäisi kestää paljon paremmin esim. juuri tuota rajoittimelle asti kierrättämistä. Hyötysuhde on huonompi, eli menopuoli hyytyy. Vakio-ohjelma toimii täysin normaalisti. En tiedä onko PG:ssä jotain vaimennuksia mutta Eatoni ainakin vaimentamattomana valittaa melko kovaan ääneen, saattaa moottorin ääniraita vaihtua. :)
vortexin eaton keskustelu josta saa ihan hyvän käsityksen miten pieni (suuri) homma se on...
edit:
tossa on vielä linkki ruotsalaiselle pajalle joka myy m62 tehtyä korvaussarjaa.
http://www.dli-teknik.se/
edit:
tossa on vielä linkki ruotsalaiselle pajalle joka myy m62 tehtyä korvaussarjaa.
http://www.dli-teknik.se/
Eatoniin saa kyllä suomestakin eri kokoisia ja eri hihnoille hihnapyöriä, oma pyörii ihan tavallisella DIN 7867 moniurahihnalla. Eaton M45 ei varmaankaan korvaa kunnolla G60 ahdinta, mutta M62 sen voisi jo tehdäkin. M90 pistää jo paremmaksi. Itel siis tavan 8V GTI jossa jälkiasennus ahdin.
45 ja 62 on ns. samaa mallia eli ulkoista kokoeroa ei ole kuin pituudessa muutama sentti. kaikki kiinikkeet käy suoraan, eli M45 tilalle käy bolt-on M62 (olettaen että on samaa mallisarjaa).
G-lader hyötysuhde on n.60%, paljon se siirtää ilmaa? mk4 Eatonien (siis tuo minunkin, oikeammin MP45) hyötysuhde on 54% ja 45 0,7l/kierros, 62 1l/kierros, 90 1,5l/kierros ja 112 1,8l/kierros.
Napattu täältä
Jos kyseessä on juuri sama niin eipä tuon ahtimen meteli ole niin kova kuin annetaan olettaa, lysholmin ruuvit ne vasta meteliä pitävätkin.
Vertaa seuraavia, ja tee omat johtopäätöksesi. Tuossa on siis Sergeyn Vento jossa ei tietääkseni ole mitään vaimentimia.
Ennen http://www.youtube.com/watch?v=j3mLf44nb-M
ja jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To
Edelleenkään noi eatonit ei pidä mitään kovin erikoista meteliä, paitsi jos verrataan juuri edellä mainittuihin lysholmeihin, niissä tosin on hyötysuhde sitten toisaalta vähän korkeampi.
Tosin en ole kyllä ikinä kuullut kuullut/tai nähnyt lysholmin ruuviahtimesta joka oli tuotoltaan M45 suuruinen, kaikki ovat olleet isompia.
Tosin en ole kyllä ikinä kuullut kuullut/tai nähnyt lysholmin ruuviahtimesta joka oli tuotoltaan M45 suuruinen, kaikki ovat olleet isompia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa