galvanoidun korin maalaus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Proz
-
Viestit: 20
Liittynyt: 5.3.2005 0:19

galvanoidun korin maalaus

ViestiKirjoittaja Proz » 10.10.2007 21:34

Minkähänlainen homma on maalata tuommosta galvanoitua koria. Tartteeko ottaa mitä kaikkee huomioon. Lähinnä sitä haetaan onko järkevää kokeilla itse vai täytyykö mennä ammattimaalarin juttusille.
Joku viisaampi joskus sano että tuota galvanoitua pintaa ei sais rikkoa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 11.10.2007 11:56

Itse en tiedä maalauksesta tai pohjien teosta paljoakaan, mutta jos pohjat saa tehtyä rikomalla galvanointia aina parempi, jos sen menee rikkomaan sen aikaansaama suoja on siltä kohdin menetetty.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.10.2007 22:46

^ WTF?
mutta jos pohjat saa tehtyä rikomalla galvanointia aina parempi

Ilmeinen TyPo: eli: jos pohjat saa tehtyä rikkomatta galvanointia aina parempi

Järkevintä olisi varmaan jutella ammattimaalarin kanssa ja keskustella mahdollisesta oman työn osuudesta ja kuinka se olisi suoritettava jne...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 12.10.2007 0:19

Miten sä olet saanu sen korin pellille niin että et ole rikkonu galvanointia? Vai puhutaanko tässä edes paljaasta korista.
Happomaalilla pohjustaa niin pitäisi toimia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.10.2007 2:05

Entäpä sellainen tilanne että on -98 A3 josta lokasuojan kaari näyttää ruostuvan.

Vaatiiko mitään erityisempiä toimenpiteitä kun että hyvin puhtaaksi (koneteräsharjalla) ja sitten happoväri pohjalle ja pintamaali perään?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 12.10.2007 22:30

heh.. typo joo.. rikkomatta piti tietenkin olla :)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 13.10.2007 15:06

Galvanoinnista ei tarvitse välittää. Pääasia ettei hapettunutta sinkkiä jää uuden maalin alle (näkyy tummuneena kohtana), vaan pelti hiotaan siltä kohtaa sinkistä puhtaaksi (onnistuu helposti hienollakin paperilla). Happoväri ehdoton ja ne paukkupullosysteemit saa unohtaa, jos haluaa maalauksen vielä säilyvänkin.

Ruoste putsattava tarkoin pois tai sitten pelti vaihdettava, sillä nykyisillä "myrkyttömillä" pohja-aineilla ei enää ole kunnollisia ruosteenesto-ominaisuuksia, kuten vanhoina hyvinä aikoina. :)

Maalauksen jälkeinen suojaus on yksi tärkeimmistä kestoon vaikuttavista asioista.

Ja tokihan maalauksen voi tehdä kokonaan itse. Siitä vaan tahtoo usein tulla myös itsetehdyn näköinen...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa