Veljen autoa on vaivannut tällainen vika pidemmän aikaa. Auto ei jostain syystä lähde käyntiin joka starttauksella. Vika jää päälle ja autoa saa sahailla käyntiin välillä pitkäänkin. Veli viritteli johdon sulakerasian jatkuvastavirrasta polttoaineen katkaisuventtiilille(tjsp) ja se helpottaa joka kerta asiaan. Venttiili on aivan uusi ja hauskinta tässä on se, että kun vika tulee niin sulakerasia menee pimeäksi, paitsi jatkuvat virrat.
Tähän mennessä on vaihdeltu polttoaineen katkaisuventtiili ja virtalukon pohja, mutta vika vaivaa edelleen. Auto on Golf syncro 1,9 tdi 1z
1,9 tdi ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Sen karan, joka on siinä polttoaineen katkaisu venttiilissä sisällä voi ottaa pois.
Auto sammuu edelleen virta-avaimesta kääntäen. Itse otin pois kun oli vähän samaa oiretta, tosin auto sammahteli ajosta. Antoi vikakoodin siitä venttilistä...
Tuon 1z:n ajonesto toimii sen sulkuventtiilin kautta kuulemma, mulla herjasin kanssa sitä. Eli sai startata parhaimmillaan useita kertoja, se vaan hörähti.
Nyt on sekin saatu pois päiväjärjestyksestä kun rampautti sen venttiilin.
Auto sammuu edelleen virta-avaimesta kääntäen. Itse otin pois kun oli vähän samaa oiretta, tosin auto sammahteli ajosta. Antoi vikakoodin siitä venttilistä...
Tuon 1z:n ajonesto toimii sen sulkuventtiilin kautta kuulemma, mulla herjasin kanssa sitä. Eli sai startata parhaimmillaan useita kertoja, se vaan hörähti.
Nyt on sekin saatu pois päiväjärjestyksestä kun rampautti sen venttiilin.
Jatketaas tätä aihetta. Profiilin passatissa (vm-95 1z) on ilmestynyt myös sama vika, eli käynnistyy hyvin, mutta sakunnin päästä sammuu. Kaikki avaimet(3 kpl) on kokeiltu -ei vaikutusta.
Pitääkö auto hinata korjaamolle vai voiko kotikonstein tehdä jotain?
Vikakoodien luku varmistaisi tuon ajoneston vian, mutta kun puuttuu tuo vag-com.
Ohjaako ajonesto tuota fuel cut-off solenoidia -> voiko sitä jotenkin purkaa?
Harmittaa kun kyseessä on ensimmäinen vag diesel ja omistuksessa ollut jo melkein puolitoista viikkoa ja nyt jo seisoo pihassa.
Edittiä sen verran, että toimii taas!? mitään en ole tehnyt.
Kyllä tuo ajonesto pitää saada pois, ei ole mukava ajella pelkoperseessä, että lähteekö käyntiin vai ei.
Pitääkö auto hinata korjaamolle vai voiko kotikonstein tehdä jotain?
Vikakoodien luku varmistaisi tuon ajoneston vian, mutta kun puuttuu tuo vag-com.
Ohjaako ajonesto tuota fuel cut-off solenoidia -> voiko sitä jotenkin purkaa?
Harmittaa kun kyseessä on ensimmäinen vag diesel ja omistuksessa ollut jo melkein puolitoista viikkoa ja nyt jo seisoo pihassa.
Edittiä sen verran, että toimii taas!? mitään en ole tehnyt.
Kyllä tuo ajonesto pitää saada pois, ei ole mukava ajella pelkoperseessä, että lähteekö käyntiin vai ei.
Voi olla myös kokeilemisen arvoinen juttu:
Ajoneston lukupuola sijaitsee virtalukon yhteydessä ja sen sähköjohdon liittimessä on usein vapaita paikkoja.
Ainakin yhde VAG:n ajonesto korjattiin siirtämällä johdot noihin vapaisiin paikkoihin. Tuossa tapauksessa tosin sen liittimen käytössä olleet pinnit oli niin hapettuneet, että vika johtui siitä.
Mutta tuokaan kokeilu ei maksa mitään, korkeintaan pari asennusolutta.
Ajoneston lukupuola sijaitsee virtalukon yhteydessä ja sen sähköjohdon liittimessä on usein vapaita paikkoja.
Ainakin yhde VAG:n ajonesto korjattiin siirtämällä johdot noihin vapaisiin paikkoihin. Tuossa tapauksessa tosin sen liittimen käytössä olleet pinnit oli niin hapettuneet, että vika johtui siitä.
Mutta tuokaan kokeilu ei maksa mitään, korkeintaan pari asennusolutta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa