G- Laderin korvaus Eaton M45:llä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Job3s
-
Viestit: 11
Liittynyt: 23.4.2007 21:19

G- Laderin korvaus Eaton M45:llä

ViestiKirjoittaja Job3s » 12.10.2007 19:01

Oma G-lader meni leviämään.
Jos joku kokemuksesta tietävä osaisi vaikka kertoa hieman.
Kun tarkoitus ois nyt ostaa tilalle Eatonin m45, koska ilmeisesti halvempi lysti.
Vaatiiko mitä muutoksia tehdä koneeseen ja muualle.. esim pitääkö lastu vaihtaa?
Ja saako ahtimen leimalle ihan normaalisti?
Onko tehopuoli eatonissa sama kuin g:ssä?
ja onko tämä eaton mitenkä kestävä? esim, hajoaako jos hakkaa rajottimeen, niin kuin
toi g-lader?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 12.10.2007 20:27

taitaa M45 syöttää vähemmän ku G60. Sulla ilmeisesti sen verta vanha auto, että ei o vähäpäästönen niin ei taida olla niin kauheesti väliä. Vakiohjelma toiminnee ok, telineen joudut askartelee ja imuputkistoa uusiks.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 13.10.2007 8:46

Eatonin pitäisi kestää paljon paremmin esim. juuri tuota rajoittimelle asti kierrättämistä. Hyötysuhde on huonompi, eli menopuoli hyytyy. Vakio-ohjelma toimii täysin normaalisti. En tiedä onko PG:ssä jotain vaimennuksia mutta Eatoni ainakin vaimentamattomana valittaa melko kovaan ääneen, saattaa moottorin ääniraita vaihtua. :)

Job3s
-
Viestit: 11
Liittynyt: 23.4.2007 21:19

ViestiKirjoittaja Job3s » 13.10.2007 18:15

Mutta mitä eaton vaatii tehdä että saadaan tehopuoli kohdalleen, esim joku 180hv vähintään?
Käykö g-laderin ahdinpyörä eatoniin, vai pitääkö erikseen ostaa jos haluaa pienempää?
ja mistä niitä on mahdollista saada? ettei tarviis saksasta asti alkaa niitä tilaamaan.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 13.10.2007 20:33

vortexin eaton keskustelu josta saa ihan hyvän käsityksen miten pieni (suuri) homma se on...

edit:
tossa on vielä linkki ruotsalaiselle pajalle joka myy m62 tehtyä korvaussarjaa.
http://www.dli-teknik.se/

Job3s
-
Viestit: 11
Liittynyt: 23.4.2007 21:19

ViestiKirjoittaja Job3s » 14.10.2007 13:18

mutta mitäs eroa noilla m45llä ja m62lla on?
ja onks toi m62 ihan bolt on sarja, ettei tarvii muutella mitään?

ja mites toi tehopuoli m62ssa?
kun vwvortexilta sain käsityksen että m45stä vakiohilppeillä
penkitetty parhaillaan 150+

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.10.2007 13:52

Eatoniin saa kyllä suomestakin eri kokoisia ja eri hihnoille hihnapyöriä, oma pyörii ihan tavallisella DIN 7867 moniurahihnalla. Eaton M45 ei varmaankaan korvaa kunnolla G60 ahdinta, mutta M62 sen voisi jo tehdäkin. M90 pistää jo paremmaksi. Itel siis tavan 8V GTI jossa jälkiasennus ahdin.

45 ja 62 on ns. samaa mallia eli ulkoista kokoeroa ei ole kuin pituudessa muutama sentti. kaikki kiinikkeet käy suoraan, eli M45 tilalle käy bolt-on M62 (olettaen että on samaa mallisarjaa).

G-lader hyötysuhde on n.60%, paljon se siirtää ilmaa? mk4 Eatonien (siis tuo minunkin, oikeammin MP45) hyötysuhde on 54% ja 45 0,7l/kierros, 62 1l/kierros, 90 1,5l/kierros ja 112 1,8l/kierros.


Napattu täältä

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.10.2007 13:52

Eikös tota käytetä mineissä ym. pikkukoneisissa?
Jos kyseessä on juuri sama niin eipä tuon ahtimen meteli ole niin kova kuin annetaan olettaa, lysholmin ruuvit ne vasta meteliä pitävätkin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.10.2007 18:49

Jos kyseessä on juuri sama niin eipä tuon ahtimen meteli ole niin kova kuin annetaan olettaa, lysholmin ruuvit ne vasta meteliä pitävätkin.

Vertaa seuraavia, ja tee omat johtopäätöksesi. Tuossa on siis Sergeyn Vento jossa ei tietääkseni ole mitään vaimentimia.
Ennen http://www.youtube.com/watch?v=j3mLf44nb-M
ja jälkeen: http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 14.10.2007 19:21

tosahan sergeyllä oli hihna ihan liian kireellä jossen väärin muista

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.10.2007 14:06

En usko että se liian kireä hihna kuitenkaan ujeltaa ihan tuohon malliin ja noin kovaa. :D

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 16.10.2007 20:33

Edelleenkään noi eatonit ei pidä mitään kovin erikoista meteliä, paitsi jos verrataan juuri edellä mainittuihin lysholmeihin, niissä tosin on hyötysuhde sitten toisaalta vähän korkeampi.
Tosin en ole kyllä ikinä kuullut kuullut/tai nähnyt lysholmin ruuviahtimesta joka oli tuotoltaan M45 suuruinen, kaikki ovat olleet isompia.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.10.2007 21:34


Job3s
-
Viestit: 11
Liittynyt: 23.4.2007 21:19

ViestiKirjoittaja Job3s » 17.10.2007 12:08

Tuleekohan katsastuksessa minkälaisia ongelmia ton ahtimen vaihdon kanssa,
kun kyseessä on vähäpäästönen?

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 17.10.2007 13:10

Eikös se VTT:n tms. mittaukset vaadi jos vähäpäästöisestä ahtimen vaihtaa? Aika hanurista kyllä...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.10.2007 23:40

^tai voi olla ettei inssiä kiinnosta vittuakaan mikä hyrskytin siellä on. Sanoo vaikka että se on laturi =D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa