Passat 1.9, hehkutko pimeenä?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9, hehkutko pimeenä?
Eli tuo porukoitten -97 1.9 AHU passat ei ollut tänään lähtenyt kun vasta kolmannella kerralla käyntiin. 2 ensimmäisellä kerralla oli vaan hörähtänyt ja sammunut heti. Naftan suodin on vaihdettu alle kuukausi sitten. Hehkuvalo palaa melkein 10 sekuntia aamu startilla.. Voisko vika olla hehkuissa ja kuinka ne voi mitata?
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=16364
Kotikonstein varmin tapa (hehku irti ja akulta käynistyskaapeleilla virtaa niin pää loistaa kirkkaana jos on ehjä).
Kotikonstein varmin tapa (hehku irti ja akulta käynistyskaapeleilla virtaa niin pää loistaa kirkkaana jos on ehjä).
Voi myös mitata, vaikka jotkut väittää että hehku saattaa silti olla rikki.
Mittaus antaa kuitenkin jotain osviittaa ja on hieman helpompi hommeli kun ei tartte itse hehkuja repiä irti.
Eli hehkuista vaan nykäistään hatut irti, yleismittarin toinen johto hehkun päähän ja toinen johto paikkaan jossa varma maa.
Ehjän hehkun vastus n. 1ohmin luokkaa.
Myös pumpun ajoitus saattaa olla pielessä, minkä taas tarkastaa helposti VAG-COMilla.
Mittaus antaa kuitenkin jotain osviittaa ja on hieman helpompi hommeli kun ei tartte itse hehkuja repiä irti.
Eli hehkuista vaan nykäistään hatut irti, yleismittarin toinen johto hehkun päähän ja toinen johto paikkaan jossa varma maa.
Ehjän hehkun vastus n. 1ohmin luokkaa.
Myös pumpun ajoitus saattaa olla pielessä, minkä taas tarkastaa helposti VAG-COMilla.
Hehkut pimeänä -> ei hörähtele
Hörähtää ja sammuu heti -> ilmaa polttoainejärjestelmässä
Siis jostain vetää ilmaa pumpulle. Onko naftasuodatin mallia "lämmitettävä", eli paluunafta menee suodattimelle ja siitä edelleen tankkiin päin? Noilla suodattimeen paluukanavan liittävillä muovikikkuloilla on ollut tapana vuotaa ja aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Kannattaa myös tarkistaa kaikki letkuliitokset naftan suuttimien paluuputkista alkaen, sillä jostain se sitä ilmaa järjestelmään vetää.
Hörähtää ja sammuu heti -> ilmaa polttoainejärjestelmässä
Siis jostain vetää ilmaa pumpulle. Onko naftasuodatin mallia "lämmitettävä", eli paluunafta menee suodattimelle ja siitä edelleen tankkiin päin? Noilla suodattimeen paluukanavan liittävillä muovikikkuloilla on ollut tapana vuotaa ja aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Kannattaa myös tarkistaa kaikki letkuliitokset naftan suuttimien paluuputkista alkaen, sillä jostain se sitä ilmaa järjestelmään vetää.
LÄMPÖTILA-ANTURI VOLKSWAGEN PASSAT 97--05
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
Vihje: Mittari voi olla yhdistetty valvontaankin
--99 Valvonta jos SININEN 4-napaNELIÖliitin (Ø20mm). . . . 37-3378 17.50 ?
Ylävesiletkussa kannenpuoleisessa letkuliittimessä (2kpl on T4:ssa).
Kullä kesälläkin vähän aikaa hehkuttaa mutta käyntiin lähtee ilman hehkutustakin (varmista valokynällä että virtaa menee hehkuille, valo syttyy mittaristoon vaikka ei hehkutusta tapahtuisikaan).
Tarkista polttoaineputkesta ettei pääse ilmaa järjestelmää (uudesta suodattimesta tai liittimistä).
Anturi on vedenlämpömittarille jolei toisin mainita!
Vihje: Mittari voi olla yhdistetty valvontaankin
--99 Valvonta jos SININEN 4-napaNELIÖliitin (Ø20mm). . . . 37-3378 17.50 ?
Ylävesiletkussa kannenpuoleisessa letkuliittimessä (2kpl on T4:ssa).
Kullä kesälläkin vähän aikaa hehkuttaa mutta käyntiin lähtee ilman hehkutustakin (varmista valokynällä että virtaa menee hehkuille, valo syttyy mittaristoon vaikka ei hehkutusta tapahtuisikaan).
Tarkista polttoaineputkesta ettei pääse ilmaa järjestelmää (uudesta suodattimesta tai liittimistä).
Ei sen kyllä kesällä kuulu hehkuttaa yhtään, toki valo aina vilahtaa.
+5 astetta on muistaakseni raja, jossa aletaan hehkuttamaan.
AHU Passatissa lämpöanturi sijaitsee koneen takaosassa lähellä tulipeltiä, samalla puolella konetta kuin paisuntasäiliö.
Se on jäähdytysjärjestelmän letkuissa.
Löytyy helposti kun seurailee letkuja.
+5 astetta on muistaakseni raja, jossa aletaan hehkuttamaan.
AHU Passatissa lämpöanturi sijaitsee koneen takaosassa lähellä tulipeltiä, samalla puolella konetta kuin paisuntasäiliö.
Se on jäähdytysjärjestelmän letkuissa.
Löytyy helposti kun seurailee letkuja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 30 vierailijaa