Minkähänlainen homma on maalata tuommosta galvanoitua koria. Tartteeko ottaa mitä kaikkee huomioon. Lähinnä sitä haetaan onko järkevää kokeilla itse vai täytyykö mennä ammattimaalarin juttusille.
Joku viisaampi joskus sano että tuota galvanoitua pintaa ei sais rikkoa.
galvanoidun korin maalaus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
-
- -
Galvanoinnista ei tarvitse välittää. Pääasia ettei hapettunutta sinkkiä jää uuden maalin alle (näkyy tummuneena kohtana), vaan pelti hiotaan siltä kohtaa sinkistä puhtaaksi (onnistuu helposti hienollakin paperilla). Happoväri ehdoton ja ne paukkupullosysteemit saa unohtaa, jos haluaa maalauksen vielä säilyvänkin.
Ruoste putsattava tarkoin pois tai sitten pelti vaihdettava, sillä nykyisillä "myrkyttömillä" pohja-aineilla ei enää ole kunnollisia ruosteenesto-ominaisuuksia, kuten vanhoina hyvinä aikoina. :)
Maalauksen jälkeinen suojaus on yksi tärkeimmistä kestoon vaikuttavista asioista.
Ja tokihan maalauksen voi tehdä kokonaan itse. Siitä vaan tahtoo usein tulla myös itsetehdyn näköinen...
Ruoste putsattava tarkoin pois tai sitten pelti vaihdettava, sillä nykyisillä "myrkyttömillä" pohja-aineilla ei enää ole kunnollisia ruosteenesto-ominaisuuksia, kuten vanhoina hyvinä aikoina. :)
Maalauksen jälkeinen suojaus on yksi tärkeimmistä kestoon vaikuttavista asioista.
Ja tokihan maalauksen voi tehdä kokonaan itse. Siitä vaan tahtoo usein tulla myös itsetehdyn näköinen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”