Audi 100 2.8E
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 21.9.2007 17:48
- Viesti:
Audi 100 2.8E
Terve!
"Uuden" auton osto on tullut ajankohtaiseksi, ja tänään liikkeitä kierrellessä osui otsikonmukainen biili silmään. Auto on saksantuonti, ajettu mittarin mukaan 240000km, ja huoltokirjaakin on sekä Saksassa että Suomessa jonkun verran täytetty. Parin päivän sisällä olisi tarkoitus mennä kunnolla koeajamaan ja ehkä jopa käyttää Teboililla kuntotarkastuksessa jos mukavalta tuntuu. Takaluukussa oli S4-merkki, mutta vähän nettiä kaiveltuani ilmeni, että S4-mallia ei ole koskaan ilmeisesti tehty 2.8l V6-motilla, joten kyseessä taitaa olla jälkiasennettu badge?
Kaipailisin ihan yleisesti infoa kyseisestä autosta, kovasti yritin etsiä, mutta netistä löytyi melko vähän mitään faktalta tuntuvaa. Millaiset ylläpitokustannukset, onko yleisesti ns helppohoitoinen auto? Hesarin vikalistoja tutkailin, onko oikeasti noin paljon sanomista vai johtuuko pitkä lista seitsemän vuoden haitarista? Auto tulisi syömään joka toinen viikko vähintään 100km/päivä, kannattaako suosiolla katsella muita vai kestääkö Audi?
"Uuden" auton osto on tullut ajankohtaiseksi, ja tänään liikkeitä kierrellessä osui otsikonmukainen biili silmään. Auto on saksantuonti, ajettu mittarin mukaan 240000km, ja huoltokirjaakin on sekä Saksassa että Suomessa jonkun verran täytetty. Parin päivän sisällä olisi tarkoitus mennä kunnolla koeajamaan ja ehkä jopa käyttää Teboililla kuntotarkastuksessa jos mukavalta tuntuu. Takaluukussa oli S4-merkki, mutta vähän nettiä kaiveltuani ilmeni, että S4-mallia ei ole koskaan ilmeisesti tehty 2.8l V6-motilla, joten kyseessä taitaa olla jälkiasennettu badge?
Kaipailisin ihan yleisesti infoa kyseisestä autosta, kovasti yritin etsiä, mutta netistä löytyi melko vähän mitään faktalta tuntuvaa. Millaiset ylläpitokustannukset, onko yleisesti ns helppohoitoinen auto? Hesarin vikalistoja tutkailin, onko oikeasti noin paljon sanomista vai johtuuko pitkä lista seitsemän vuoden haitarista? Auto tulisi syömään joka toinen viikko vähintään 100km/päivä, kannattaako suosiolla katsella muita vai kestääkö Audi?
Hohhoijaa:)
Ostakaa se helvetin TDI jos bensankulutus ressaa ja jännittää.
Mulla tuo 2,8 V6 tossa pikkukorissa vie mun ajolla sen 9-10 litraa sadalla. - Joten ei paha.
Tuo Hesarin vikalista on lähinnä vitsi, noista lähes kaikki viat on sellaisia, jotka on ihan normaaleja 15v vanhasa, 300tkm ajetussa autossa JOS vikoja ei ole aiemmin korjattu.
Itse en ostaisi tuollaista autoa etuvetona, quattro kuitenkin on Audilla se juttu,
Ostakaa se helvetin TDI jos bensankulutus ressaa ja jännittää.
Mulla tuo 2,8 V6 tossa pikkukorissa vie mun ajolla sen 9-10 litraa sadalla. - Joten ei paha.
Tuo Hesarin vikalista on lähinnä vitsi, noista lähes kaikki viat on sellaisia, jotka on ihan normaaleja 15v vanhasa, 300tkm ajetussa autossa JOS vikoja ei ole aiemmin korjattu.
Itse en ostaisi tuollaista autoa etuvetona, quattro kuitenkin on Audilla se juttu,
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 21.9.2007 17:48
- Viesti:
Mulla tuo 2,8 V6 tossa pikkukorissa vie mun ajolla sen 9-10 litraa sadalla. - Joten ei paha.
Toi on varsin kohtuullinen kulutus noinkin isolle koneelle, sen puolesta ainakin kelpaa. Huoltoja kyseiseen yksilöön on jonkun verran tehty, pitää tässä lähipäivinä ottaa auto ja huoltokirja parempaan syyniin kun nyt oltiin vähän kiireellä liikkeellä. Houkuttelis niin perkeleesti, mutta toi kunto vaan vähän jännittää. Mitä sisustassa kannattais syynätä, mikä vois paljastaa mahdolliset todelliset kilometrit? Ainakin vaihdekepin pussi tossa oli nimittäin jonkun verran kulunut ylhäältä.
No oikeessa oot jiisimula.. sille kaverille sattu vaan huono yksilö..on minä katellu itsekin tällästä audii s4 ja guattro ilman muuta =) Jyväskylässä on seppälän autosuora niminen auto liike siellä os hyvä 100 ku audi 2.8 v6 guattro uudemalla v6 koneella ..ollut vw autoliikkeen asentajalla ja autossa on täydellinen huoltokirja ja hyvillä varusteilla et vink vink =)
Näyttäkää minulle 15 v. vanha tuontiaudi, jolla on ajettu enemmän kuin 300 tkm, niin minä etsin teille rehellisen poliitikon. Jostakin syystä, ne vain ovat niin vähän ajettuja 8)
Tarkoittaa sitä, että ei ole mitään merkitystä sillä, onko km-lukema 350 tkm vai 250 tkm, yleiskunto ratkaisee. Noihin ssa menemään yllättävän isojakin summia ja toisaalta voi saada yksilön, johon ed. omistaja on juuri sijoittanut isoja summia.
Tarkoittaa sitä, että ei ole mitään merkitystä sillä, onko km-lukema 350 tkm vai 250 tkm, yleiskunto ratkaisee. Noihin ssa menemään yllättävän isojakin summia ja toisaalta voi saada yksilön, johon ed. omistaja on juuri sijoittanut isoja summia.
ABE tais viitata lähinnä siihen, että guattroja ei ainakaan Audin valikoimista löydy, quattro:ja sen sijaan löytyy :)
Ilmeisesti ihmiset ostaa niitä 150tkm ajettuja Mobilen halvimpia, sitten kun osoittautuvat täysin paskoiksi, myydään äkkiä nettiautossa vähänajettuna huippuvarusteltuna tuonti guattrona jolla ei jää jalkoihin:)
Mulla muuten on 15v vanha, 333tkm ajettu tuontiaudi. Ylläpitoon mennyt vuosien saatossa varmaan jo pienen afrikkalaisen maan BKT:n verran. - Eikä kyllä pätkääkään harmita.[/i]
Näyttäkää minulle 15 v. vanha tuontiaudi, jolla on ajettu enemmän kuin 300 tkm, niin minä etsin teille rehellisen poliitikon. Jostakin syystä, ne vain ovat niin vähän ajettuja 8)
Ilmeisesti ihmiset ostaa niitä 150tkm ajettuja Mobilen halvimpia, sitten kun osoittautuvat täysin paskoiksi, myydään äkkiä nettiautossa vähänajettuna huippuvarusteltuna tuonti guattrona jolla ei jää jalkoihin:)
Mulla muuten on 15v vanha, 333tkm ajettu tuontiaudi. Ylläpitoon mennyt vuosien saatossa varmaan jo pienen afrikkalaisen maan BKT:n verran. - Eikä kyllä pätkääkään harmita.[/i]
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Niin se taitaa olla. ABC:ssä lienee muutama tapaus kun joku muovikäikäle (jokuvaimennin) on hajonnut kohtalokkain seurauksin. ABC:n arvostusta laskenut myös sen 150hv:n teholukema vs. AAH:n 174hv lukemaan.
MUN mielestä tuota V6:sta parjataan suotta, osalle tuntuu olevan vaikeata ymmärtää että kaikki eivät valitse moottoria sen viripotentiaalin perusteella. Arkiajossa tuo AAH (2.2 20vt tottuneelle) tuntuu yllättävänkin mukavalta, alavääntö tekee ajosta suht vaivatonta, Öljyvuotoja aina tuntuu moni valittavan, "hikoaa" mullakin inan ehkä venttiilikoppien tiivisteet, mutta siitä pääsee eroon uusilla tiivisteillä, kuitenkin jossain välissä jakohihnajumppakin ajankohtainen niin siinä samalla hyvä syy uusia nekin.
MUN mielestä tuota V6:sta parjataan suotta, osalle tuntuu olevan vaikeata ymmärtää että kaikki eivät valitse moottoria sen viripotentiaalin perusteella. Arkiajossa tuo AAH (2.2 20vt tottuneelle) tuntuu yllättävänkin mukavalta, alavääntö tekee ajosta suht vaivatonta, Öljyvuotoja aina tuntuu moni valittavan, "hikoaa" mullakin inan ehkä venttiilikoppien tiivisteet, mutta siitä pääsee eroon uusilla tiivisteillä, kuitenkin jossain välissä jakohihnajumppakin ajankohtainen niin siinä samalla hyvä syy uusia nekin.
Pari vuotta tuli pöristeltyä 2.8 C4 -92 avantilla. Vikoja ei ilmennyt koko aikana. Katit siitä poistettiin, toinen oli tyhjä jo valmiiksi. Mielestäni perusautona hyvä, hiljainen, tilaa löytyy ja kulkikin ihan omiksi tarpeiksi. Soppaa meni 9-12 satkulle. Tämän jälkeen perheeseen hankittiin 1.6 Octavia, itku meinasi päästä, ohi ei.
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Tuota nyt vähän karkaa aiheesta, mutta pääseekö 2.8lla päästömittauksista läpi ilman katteja? Itellä meni katit tukkoon ja niille tarjottiin keppiä ja nyt jänskättää, pitääkö ostaa uudet vai ei.
Ainaki 80 kyseisellä koneella on todella mukava ajaa ja vaikka onki työttömälle hivenen kallis auto käyttää, mielummin ajan vähän ja laadulla, ku mielinmäärin millään muulla...
Ainaki 80 kyseisellä koneella on todella mukava ajaa ja vaikka onki työttömälle hivenen kallis auto käyttää, mielummin ajan vähän ja laadulla, ku mielinmäärin millään muulla...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa