12mm nestepää ja savutus..? (AAZ)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

12mm nestepää ja savutus..? (AAZ)

ViestiKirjoittaja micke74 » 6.10.2007 11:04

Aattelin jossakin vaiheessa ostaa 12mm nestepää autoon (1.9td-96),
ajan nyt 1bar ahdoilla, katti tyhjennetty, kara viilattu + kierrostenrajotin jousta venytetty, rupiaako se savuttaan sit hulluna ku laittaa sen isomman nestepään vai
miten se oikeen toimii nuissa..?
Viimeksi muokannut micke74, 7.10.2007 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 6.10.2007 19:56

Aika heikosti tosta syöttöpumpun toiminnasta olen itsekin selvillä, mutta mitä epäilen tuon nestepään tekevän niin syöttävän suuremman paineen suuttimille ja tätä kautta lisää ainetta.
Esimerkki tapaus:
Normi Golffi 10mm nestepää ja .184 suuttimet
Automaatti golffi 11mm nestepää ja .158 suuttimet

Näin on tehty vw tehtaalla, eli about parikymmenystä näkyisi vaikuttavan millin suurennus nestepäässä, jos verrataan sitä suutinkokoihin.

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 7.10.2007 15:06

joo, kait me nyt puhutaan aaz:in mekaanisesta pumpusta,
minkälaisiin tehoihin sopat riittää 12mm päällä ja pitääkö muutakin vaihtaa
pumpusta kun vaihtaa nestepään..?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 7.10.2007 15:26

Ei se nestepää paineisiin vaikuta, määrään vaan. Ruuvista sitä määrää sitten saa pienemmälle. 12mm pää riittää yli 300hv, tosin tarvii jo muitakin muutoksia pumppuun...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 7.10.2007 15:41

Eli siis pidentääkö nestepää ruiskutusaikaa, koska jos suurempi määrä pitää saada ruiskutettua ja suutinkoko pidetään samana, niin tämä tarkoittaa sitä että ruiskutusajan on pidennyttävä ja ainakin itse pitäisin tuon ajan mahdollisimman lyhyenä dieselissä?

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 7.10.2007 15:46

Ite oon ainaki käsittänyt asian niin että 12mm päässä on vaan isompi rööri että mahtuu enemmän soopaa tulemaan ja nokkalevyllä sit saadaan ajat tarvittaessa erilaiseksi..?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 7.10.2007 17:51

Joo ja meikäläinen sekoittaa koko ajan mekaanisia ja sähköisesti ohjattuja pumppuja keskenään jutuissani.

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 7.10.2007 19:04

joo sitä mää vähä ajattelinkin...

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 8.10.2007 19:37

eikö oo kellään kokemusta aaz/12mm nestepää....?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 9.10.2007 18:11

On kokemusta 12mm + AAZ, hyvin toimii.
Syöttöä ja savua saa säädettyä ruuvista + lda laitteesta niin kuin haluaa.

Millä turbolla ajelet?
Jos on vakio ahdin niin "turhaan" laittelet 12mm päätyä.
Esim. 10mm pääty riittää sinne 170 -180hv nurkille jolloin vakio ahdin on jäänyt pieneksi jo aikaa sitten.

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 10.10.2007 6:07

Mulla on vielä vakio ahdin mut isompi tulee talven aikana, en ole vielä päättänyt mikä ahdin mutta K26, t03 ta joku muuttuvasiipinen siihe tulee ja siksi isompi nestepää ku en halua ajaa syöttöruuvi pohjassa ja musta pilvi perässä...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 10.10.2007 7:09

VNT-20 vaan suoraan, niin pitäisi riittää tarpeeksi pitkälle ja muuttuvageometrisena ei ole niin hidas heräilemään.

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 10.10.2007 9:20

Joo varmaan semmonen, tavoite ois ~170hv mutta varaa kuitenki ottaa 200 jos tarvetta löytyy ja ilman mustaa pilveä perässä, olkoot joillekki "voimasavua" mut mua ainaki hävettää ku tulee liikaa...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 10.10.2007 13:59

Yksi budjetti ratkaisuhan olisi että ostaisit käytetyn VNT-15 ahtimen (esim. holysmokessa on myynnissä paraikaa, jos oikein muistan) ja tuohon sitten niin isot sisuskalut kuin saa.
Hinta jää alle uuden Vnt-20:n ja saat juuri sellaisen kuin haluat.

Tosin laippoja saa kyllä valmiina tuolle vnt-20:lle aika huokeaan hintaan...

Kaksipiippuisia juttuja aika usein nämä tälläiset missä on paljon valinnanvaraa.

micke74
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.8.2007 7:54

ViestiKirjoittaja micke74 » 10.10.2007 19:12

Joo no käytetyn ostan joka tapauksessa niin taidan alkaa metästään 20:stä,
minkälaisissa hinnoissa ne pyörii / missä autoissa ne istuu vakiona...?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa