Johtosarjan korjaus...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

gtikolffi
-

Johtosarjan korjaus...

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 8.10.2007 0:05

Alkaa oleen sen verran elähtäneen näköinen toi kakkiksen johtosarja (KR), että jotain pitäisi tehdä (katkenneita johtoja ja johtojen kuori rikki)...Itse olen fantasioinut sellaista vaihtoehtoa, että rikki mennyt johdon pätkä pois, uusi tilalle kolvaamalla johtojen liitokset...sitten vain kutistesukka lämmitetään näiden liitoksien päälle ja AVOT! Onko huono idea, vai mitenkä olette menetelleet vastaavassa tilanteessa...?Entä mitä pitäisi tehdä liittimille, jotka ovat hapettuneet/ruostuneet...?Tähän ongelmaan on vissiin olemassa jotain sellaista sähköosiin tarkoitettua sprayta, joka poistaa kosteuden/hapettumat...

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 8.10.2007 0:20

Mikäli johto ei ole useasta kohtaa murtunut niin jatkaisin sen vaan siitä kohtaa missä se on katki/kuori halki. Ja se on imo ainoo oikee tapa, että teet karvaliitoksen joho vedät tinaa ja kutistesukan päälle. Millasia liittimiä sulla on siinä? Joitain liittimiä löytyy eri liikkeistä, jolloin koko kulahtaneen liittimen voi korvata, itse korjailin corradon johtosarjaa uusilla junior power timer liittimillä, mitä on täsmälleen samanlaisia kuin vanhat ja vaihtelin huonos hapes olevia johtoja tähä tyylii:
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/s%E4hk%F6/johtoo.jpg/full
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/s%E4hk%F6/johtoo2.jpg/full

gtikolffi
-

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 8.10.2007 0:29

Aika paljon löytyy varmaan Corrostakin samantapaisia liittimiä kuin tuossa omassa Golffissani...Päättelin nuista kuvista, että sä oot vissiin vetänyt jonkinlaisen venyvän sukan vielä noiden johtojen päälle...?En ole vielä sen tarkemmin alkanut tutkia itse liittimiä, että mitä tarvii uusia, mutta täytynee kysellä paikallisista autotarvikeliikkeistä sellaisia liittimiä, jotka ovat jo vaihtokunnossa...se kutistesukka on kyllä hieno keksintö, lämmittääpi vain liitoksen päälle kuumailmapuhaltimella ja sulla on siinä vesitiivis liitos:)...

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 8.10.2007 0:31

Joo tommosta venyvää suojapunosta niin menee johdot paljo siistimmin.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.10.2007 8:37

Tarvikekaupasta abiko -jatkohylsyjä kutistesukalla ja uutta johtoa niin pitkä pätkä väliin kuin tarvis. Liitoksesta tulee niin ohut, että ei juuri johtimen paksuus lisäänny.

Tonba
-

ViestiKirjoittaja Tonba » 8.10.2007 23:59

Löytyykö muuten ylipäätään mistään vanhempiin (80-90-luvun) autoihin uusia johtosarjoja?

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”