Masterpower tehot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

Masterpower tehot

ViestiKirjoittaja pörinä » 26.9.2007 12:47

Nyt on golffi penkitetty MP 802138 ahtimella.tulokset oli 270hv ja 370nm 0.8bar paineilla.uusi penkitys heti kun saan hommattua jäykemmän hukkaportinkellon.ja samalla nostetaan ahtoja.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 26.9.2007 22:06

Missä kohtaa tuli täydet paineet? Dynolappua ei varmaankaan ole näkyvillä missään?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 27.9.2007 13:57

Tuossa ahtimessa käsittääkseni pitäisi riittää tuotto vähän pidemmällekin.
Mitkä suuttimet, mistä pakosarja, miten kytkin?

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 27.9.2007 18:31

huomenna on uusi vedätys isommilla ahtopaineilla. pitää kelloa kiristää alkoi itsestään aukeamaan.suuttimet siemens 580mm ja pakosarja vakio ja bosh pensapumppu.kytkin ainakin vielä pitää helix massa

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 27.9.2007 19:25

Laita hukkisen letkun väliin vanha bensanpaineensäädin ja säädä sillä painetta. Ei anna kellolle ilmaa, ennenkuin haluttu paine on saavutettu. Saat selkeästi alakierroksille lisää vääntöä, koska paine ei ala ryömiä.

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 27.9.2007 22:09

Mulla on nyt siinä turbosmartin säädin välissä.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.9.2007 9:35

Mistä sä tuon bensapumpun ostit? Ja onko parempi kuin vakio?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 28.9.2007 19:59

joko on uusi veto tehty ?

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 28.9.2007 19:59

Ostin hariselta autossa on edelleen vakio pumppu joka toimii syöttöpumppuna.
Mitattu tuotto:
Paine 3,00 - Tuotto 222 l/h
Paine 4,75 bar - Tuotto 195 l/h
Paine 6,00 bar - Tuotto 174 l/h

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 28.9.2007 20:00

uuta vetoa en päässy tänään tekemään ei malinen kerkiny ensi viikolla sitten.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 28.9.2007 21:44

Ehkäpä tyhmiä kysymyksiä, mutta onko tuo ahdin kuulalaakeroitu? Entäs siipien koot?

Millä kierroksilla täydet ahdot?

Noista Master Powereista kuullut vaan sen verta juttua, että hinta-laatu suhde pitäs olla erinomainen.

Onko tuo turbosmartin säädin ihan vaan tavallinen rajapaineventtiili?

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 28.9.2007 22:02

mitäs muita muutoksia autoon on tehty ? putkisto ? cuuleri ? jne jne. . . noista mastereista : www.hevosvoima.com sieltä näkee mitat. perus liukulaakeri ahdin, 360 laakerointi. 802138 ---> imu 54,1mm / pako 49,5mm A/R .48 .

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 29.9.2007 15:14

cooleri 450*300*76,putkisto 2.5turbolta taakse,moottorissa kestävämmät veivit sekä tako männät ja corradon kevennetty vauhtipyörä.täydet ahdot noin 4200rpm

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 1.10.2007 12:55

Miten tuon istutit vakio pakosarjaan? Menikö suoraan vai onko sovitelaippaa tai vast?

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 1.10.2007 20:03

Tehtiin sovitelaippa väliin.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 1.10.2007 20:20

jep jep... voin kans pistää yhet laput parin viikon päästä tollasesta mp 802317:sesta.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 1.10.2007 21:05

saman koneen kupeessa ?

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 1.10.2007 21:09

Juu 1.8 20vt mutta 6-lovisella askilla. Aloittajalla vissiin 5 lovinen?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 1.10.2007 22:25

jep jep... voin kans pistää yhet laput parin viikon päästä tollasesta mp 802317:sesta.

Odotellaan ;)

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 4.10.2007 11:41

jokos topicin aloittaja on penkittänyt uudestaan ?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 4.10.2007 13:36

Miten noi kaksi MP:a eroaa toisistaan käytännön ajossa? Eli miten toi isompi pakosiipi vaikuttaa, kun muuten ovat samanlaisia?

Koodi: Valitse kaikki

MP 802317 turboahdin
Tuotto ~370hp, ulkoiselle hukkaportille.

Imusiipi 58,1mm / Pakosiipi 52,2mm. Kompurapesä .70 A/R, Pakopesä .48 A/R. Garrett T3 tyylinen kiinnityslaippa, jako 85,45x44,5mm.
 


Koodi: Valitse kaikki

MP 810019 turboahdin
Tuotto ~370hp, ulkoiselle hukkaportille.

Imusiipi 58,1mm / Pakosiipi 56mm. Kompurapesä .70 A/R, Pakopesä .48 A/R sisäisellä hukkaportilla. Garrett T3 tyylinen kiinnityslaippa, jako 84,45x44,5mm.
 

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 4.10.2007 14:00

tuskin ajossa hirveätä eroa, mutta isommalla siivellä pitäisi riittää vähän pitemmälle. eli toi 52mm siivellä n. 370 ilmotettu ja 56mm siivellä +370. itellä juurikin 810019 ahdin tulossa 2.0 16v mottiin ja tavote +400hv

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.10.2007 13:58

Mites kun noissa on melkein kaikissa pieni pakopesän a/r (.48), niin kehittyykö noissa sitten reilusti yläkierroksilla vastapainetta?

Miten sulla Pörinä tuo jaksoi yläkierroksilla?

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 7.10.2007 9:24

toi 810019 piti tulla mullekkin eka mutta siinä oli sisäänrakennettu hukkis vaikka kaikilla sivuilla lukee että _ulkoinen_, tiä sit olisko leimasin sekoillu mut näin se oli :) lappuja tosiaan alkavan viikon lopulla luvassa.

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 7.10.2007 10:21

ei siinä mitään porttia ole. ulkoselle hukkikselle tarkotettu. pakoputken laipan malli on vaan samanlainen, ku sisäsellä portilla varustetulla garretilla.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 7.10.2007 18:59

JTM, onko sulla se turbo jo itelläs? tossakin ollut sama juttu? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=43196

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 7.10.2007 21:38

kyllä on hyllyssä, ollu jo helmikuusta asti = ) odottelee, jotta auto valmistuu ympärillä. näkee kyllä noista kuvistakin, minkämoinen se ahdin on ( siis hevosvoima ja futurez ) futurezin sivulla lukee hassusti : sisäsellä hukkaportilla... ja kun lukee vähän pitemmälle : ulkoiselle... he he . tossa nyt linkki : http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... prodid=108

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 7.10.2007 21:41

ainiin, niitä pörinän tuloksia kaivataan !

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 13.10.2007 14:42

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... 1561985&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=30

400hv/1.5bar?

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 18.10.2007 10:20

jeps... kuhan kerkeen scannaileen ni...

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 18.10.2007 20:54

No nyt jäi sit golffin säätäminen kesken ja en kerenny uutta vetoa tekemään kun meni auto vaihtoon.säätäjä sanoi ekalla kerralla et se on noin 15hp per 0.1bar nosto mun auton kohalla mut tiedä siitä sitten.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 18.10.2007 23:43

niin meinasikko et jos laittaa 1.5bar ni tulis 7 x 15hp vielä lisää tohon 280hp:seen... eikös se ahdin ollu "vaan" 350 asti? en tiä... ja keksin saat ku tolla ahtimella pääset yli 330 1.8T:llä...

JTM
-
Viestit: 83
Liittynyt: 15.2.2005 10:08

ViestiKirjoittaja JTM » 19.10.2007 6:22

en minäkään siihen 400 usko, ennenkuin näen.. mutta mutta.. 49,5mm .48 ar pakopuolella ja 51,5mm kompurapuolisella ahtimella on otettu ainakin 2.0 koneista +400hv. paineista en sano mitään... tai no ( 1.7 ) eli kaikki mahdollista, kun natsaa osaset kohdalleen. tässä tapauksessa uskoisin olevan jotain 340-360hv / 1.5bar

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 19.10.2007 17:31

Joo ei se ihan nouse tasasesti suhteessa, että 0.1 bar+X määrä tehoa.

Alkaa jo sitten ahistamaan nokat, imuputki? maf? imusarja? välijäähyn riittävyys?

pörinä
-
Viestit: 59
Liittynyt: 20.5.2006 17:57

ViestiKirjoittaja pörinä » 20.10.2007 19:15

Olen siis samaa mieltä et ei mene 400hv oma pers tuntuma oli 300-350hp siis. säätäjän arvio oli 370hv.ja tuo 400hv oli myyntipuhe ei muuta :).

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 21.10.2007 11:54

olikos kanget vaihdettu? vai kuka sitä alko säätään "370hp" tehoiseks ilman niitä? :D

E: jaa oli näköjään... mun 1.8t moottorista tuli 0.8Barilla 280hp...sit vaan moottori varaston perälle oottaan kesää... :D

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 29.10.2007 16:28

http://picasaweb.google.fi/jakkibull/LY ... 5347115298 tässä nämä paljon myöhästyneet.

Samppax
-
Viestit: 100
Liittynyt: 16.9.2003 18:44

ViestiKirjoittaja Samppax » 31.10.2007 21:55

Aika myöhään syttyy tuolla ahtimella..

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 31.10.2007 22:35

no en tiä...noi tehot sieltä tulee muuten 1,2bar:illakin... hyvin se puskee silti eikä haittais vaikka heräis 1000rpm myöhemmin jos tuottoa olisi esim, 100hp enempi :D mutta kyllähän tuollakin nyt siivittää kulkua... nyt kun se on valmis niin eiköhän laiteta auto myyntiin ja seuraavaa projektia tilalle. :P

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.11.2007 7:46

^ et kyllä myy ennenkuin pääsen koeajolle :D

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 1.11.2007 14:06

Yhtä nissani miestä lainatakseni, että tosi kivaa ajaa autolla, kun joka vaihteella, kun turbo herää n.5000rpm kohilla niin lähtee perä sivulle. Eli potkasee kuin muuli. Mutta jokainen tekee niinkuin haluaa.

Tuohon turbon heräämiseen vaikuttaa niin monta eria asiaa, että ei todellakaan kannata vaan katsoa ahtimen tietoja.

jakk
-
Viestit: 67
Liittynyt: 1.9.2007 20:04

ViestiKirjoittaja jakk » 1.11.2007 23:33

ja tuo ahdin muutenkin alkaa puhaltamaan niin tasaisen mukavasti ettei tule edes "potkua"...lagaa sopivasti siis. :D vahvasti suositeltava.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa