2.5 TDI V6 AKN Saksasta?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

2.5 TDI V6 AKN Saksasta?

ViestiKirjoittaja DOC » 5.10.2007 22:48

Jaaha - onko niin, että tuo otsikon moottori ei ole paras mahdollinen virityksen kannalta? Kun hakee 4MOTION passatteja saksan sivuilta, näyttää kyseistä pannua olevan tarjolla automaatin kera. Manuaalina löytyy taas 1.9:ä mutta kun automaatti olisi poikaa.

Onko joku tuonut V6:en ja mitä kokemuksia siitä suomessa? Kumpi kannattaisi tuoda V6 vai tavan 1.9? Tarkoituksena on ottaa tehoja enemmän kuin vakiosta (tietysti).

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.10.2007 22:54

AKN on altis nokkien ym. heebeleiden kulumiselle, ellei ole vaihdettu kestävämpiä osia. Virityspotentiaalia kyllä löytyy. Kun taasen tiptronic-loota vaatii vahvistusta jos ei halua koko ajan pelätä sen hajoamista viritettynä. Ehkä jollain perus lastuvirityksellä voi kestää vakiolootakin.
1.9 manuaalilla on aika idiottivarma tunnettuja pikkuvikoja lukuunottamatta ja kestää virittää mukavasti.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 5.10.2007 22:58

mulla tiptronikilla ABK koneinen.en tiedä mitä tuossa siun hamuilemassa mallissa on, mutta mulla perusmotti 132kW josta ruikutelltu tuonne 160kW:n huitteille. Juurikin yks kaveri osti samanmoisen, mutta 6 lovisella manuaalilla. Löysi pitkän etsinnän jälkeen vain 2kpl manuaalia tolla koneella. Joutu tinkimään muissa varusteissa aika lailla manuaalin takia... Kone liene kestää kyllä ahtaa ja väkertää, mutta lootassa tulee varmasti kapasiteetti vastaan jossain vaiheessa. Manuaali todennäköisesti kestää aika pitkälle enemmän, sen audifoorumeilta oon lueskellu.

Itte oon tykästynny kyl tuohon komboon. Ei se mikää raketti ole alta satasen vauhdissa, mutta sitte alkaa tapahtumaan motarimeinigissä. Tosin ei sillä jaloissakaan tartte pyörii ees traileri perässä, jossa toinen auto kyydissä. Menee kun käsketään, mikä näkyy myös kulutuksessa tietty. Vaasasta hain Mäntsälään trailerilla 1098kg painavan auton. Kärry painoi 350 ja keskikulutus tuolla reissulla oli 10,5... ei paha. Normaalisti mulla seka-ajossa 8,6-9.0 litraa satasella

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 6.10.2007 15:37

Ihan peruslastuvirityksestä olisi kysymys. Jos siihen saisi +20% vääntöä niin olisin tyytyväinen. Onko mahdollisuuksien rajoissa?

Kun oli puhe nokista yms. heebeleistä niin mitä kannattaa varautua vaihtamaan paitsi nokka-akselit? Katselen siis tuommoista n. 200tkm ajettua helmeä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.10.2007 15:50

audifinnsiltä löytyy täydellinen osalista joka kerhon kautta maksaa reilu 2200€, muualla enemmän. Tuohon päälle kun lasket vielä työt niin ei ole ihan halpaa touhua.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 6.10.2007 19:07

Jesus. Luin sen audin palstan läpi - ei ole mairittelevaa tekstiä ei tosiaan. Pitäisköhän vielä miettiä muita vaihtoehtoja joita ei ole paljon kun auton on oltava 4-veto dieseli ja vag:n tekemä.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 14.10.2007 13:04

Mites skodillak superb 2,5:na?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 14.10.2007 14:07

Muuten ok mutta kun pitää olla farmari.

Ongelman ratkaisu on isompi kasa rahaa ja auto vm-03 -> koneella BDH. Nyt mietinkin sitä, ottaako manuaalivaihteisena.... kestäisi varmasti paremmin kuin tiptronic mutta siinä tiptronicissa on se mukavuus. *ankaraa miettimistä*

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

2.5

ViestiKirjoittaja Diipa » 14.10.2007 17:08

Mites se uudempi -03 jälkeinen motti, onko siitä nyt varmaa tietoa ettei mossahtele niinkuin tuo vanhempi? Hitto kun ei automaatti meinaa kestää, manuskaan en enää osta....

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 14.10.2007 19:16

Diipa ->
En ole löytänyt siitä viitteitä kirjoituksista täältä tai audi-foorumilta. Myöskään vw:llä eivät osanneet sanoa että siinä olisi mitään ongelmaa joskaan en vielä tavannut juuri V6-koneiden asentajaa. Syöttöpumppuja on mennyt vaihtoon varsin monesta tuontiautosta, arveli asentaja että polttoaineessa täytyy olla syy.

Käyn varmaan 2 viikon sisällä tapaamassa V-konemiestä jotta saan kuulla kokemuksia.

Mikä on ettei automaatti kestä? Tiptronickiko? Kerrotko kokemuksia. Audilla kertoivat, V6:n tiptronic kestää 420Nm eli ei siinä paljon ole toleranssia jos lastuttaa. Olen tässä juuri pähkäilemässä sen kestoa tai kestämättömyyttä kun pitäisi vaunuakin vetää. Näkyy olevan noita mauaalejakin kohtuullisesti saatavana saksasta.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 20.10.2007 15:26

jostain muistan lukeneeni että B alkuiset konekoodit on kaikki uusilla nokkaratkaisuilla jo?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa