Eli on tullut nyt tohon corroon semmoista vikaa, että alkaa nykimään välillä.
Nykiminen tuntuu olevan täysin satunnaista, eikä ilmaannu kuin matalilla kierroksilla ajaessa (n. 1000-2000rpm.). muuten auto tuntuu pelaavan ihan normaalisti ja tehot on tallessa.
Nykiminen ei ole mitenkään kovaa, vaan enemmänkin sellaista pientä nyppimistä/pätkimistä. Paikallaan kierrättäessä tuntuu kuitenkin käyvän aivan tasaisesti eikä mitään pätkimistä ilmene.
Mikähän tuota voisi aiheuttaa? Lambda elämänsä ehtoopuolella? tai mahdolllisesti joku muu anturi kiukuttelee?
VR6 corrado nykii.
Valvoja: ffp jäsenet
Asiasta en kyllä mitään tiedä, mutta tällänen sattu silmään.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=564425
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=564425
Tähän mennessä tehtyä: Puhdistettu ilmamäärämittari, puhdistettu tyhjäkäyntimoottori, erillisten liittimien tarkistusta, yritetty etsiä mahdollista imuvuotoa yms. , eikä ole apua löytynyt nykimiseen :(
Voiko tuo olla sytkäpuolen vikaa? Kun jos toi olis sytkäpuolen vikaa nii eikös sen sillon luulisi tekevän sitä koko kierrosalueella kaasun asennosta/kuormituksesta riippumatta? Kun nyt tuo tosiaan ilmenee vain pintakaasulla ajaessa, enemmän kuormittaessa pelaa normaalisti..?
Lambdakaan tuo ei varmaan ole, kun toiminta ei parane yhtään vaikka ottaisi lambdan pois pelistä ?
Voiko tuo olla sytkäpuolen vikaa? Kun jos toi olis sytkäpuolen vikaa nii eikös sen sillon luulisi tekevän sitä koko kierrosalueella kaasun asennosta/kuormituksesta riippumatta? Kun nyt tuo tosiaan ilmenee vain pintakaasulla ajaessa, enemmän kuormittaessa pelaa normaalisti..?
Lambdakaan tuo ei varmaan ole, kun toiminta ei parane yhtään vaikka ottaisi lambdan pois pelistä ?
Voi se olla myös sytkäpuolen vika. Kannattaa tarkistaa tulpan johdot, jos sulla on käytössä yleismittari, niin mittaa sytytysjohtimien resistanssi. Jos johtimien resistanssi on n. 1-6 Kilo ohm, niin johdot pitäis olla kunnossa, mut jos ylittää reippaasti 6 Kilo ohm, niin vaihdon tarpeessa. Tai jos jonku johdon eristeessä näkyy pientäkää katkeilua/halkeilua, niin johto mäkeen vaan.. Ei mikään harvinainen vika jos johdot olis rikki.
Samallahan vois tarkistaa tulpat, et minkä näköset on.
Ei varmaan lambdan irti kytkeminen paranna käyntiä, oli se ehjä tai ei. Mut lambdan signaalit voi myös mitata jos epäilyttää.
Samallahan vois tarkistaa tulpat, et minkä näköset on.
Ei varmaan lambdan irti kytkeminen paranna käyntiä, oli se ehjä tai ei. Mut lambdan signaalit voi myös mitata jos epäilyttää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa