IV gti golf tyhjäkäynti ongelma!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Te-Me
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.9.2007 21:22

IV gti golf tyhjäkäynti ongelma!!

ViestiKirjoittaja Te-Me » 30.9.2007 21:37

No niin,mites tämän mahd. epäselvästi selittäis!! elikäs kertokaa viisaammat mikä mättää kun..esim: ajossa risteykseen tultaessa kytkin pohjaan,kierrokset menee alaspäin ihan normaalisti,mutta ihan tyhjäkäynnillä heti laskettuaan alle 1000,sahaa kaksi-kolme kertaa melko alas (melko nopeasti edestakaisin)jonka jälkeen nousee taas ihan normaaliin n. alle 1000?..mistä siis johtuu tämä sahaus??autoon on juuri vaihdettu ilmamassamääränmittarikin..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.9.2007 22:08

Onko akun piuhat ollu irti? Jos on, ni onko sen jälkeen tyhjäkäynti sopeutettu??

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 1.10.2007 15:44

jep, jos akun kenkä on ollu irti niin minulla ainakin soutelee kierrokset pitkänkin aikaa kunnes itsestään ne tasottuu. syytä en tiedä miksi siihen menee joskus montakin ajopäivää.

Te-Me
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.9.2007 21:22

ViestiKirjoittaja Te-Me » 1.10.2007 16:16

juu on ollu akun kengät irti kun vaihdoin akun!!..pitääpä kokeilla tuota..
Viimeksi muokannut Te-Me, 2.10.2007 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 1.10.2007 16:19

Mites se akun irtiotto vaikuttaa tyhjäkäyntiin? Itsellä on ainakin ollut golffista irti sen kymmenen kertaa ja ainut mitä on ikinä tarvinnut tehdä, on ollut laittaa radion asetukset kohdalleen ja etuikkunoiden "onetouch"-toiminto käyttöön.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 1.10.2007 16:57

sullo nii uus auto, ilmeisesti toi sähköne kaasuläppä reagoi erilailla. (sopeutuu nopeammin?!?!?)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.10.2007 18:11

Onkos moista ongelmaa sitte vaijerikaasullisessa?

Te-Me
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.9.2007 21:22

ViestiKirjoittaja Te-Me » 1.10.2007 22:01

no siitä nyt on kuitenkin melko kauan(pari vkoa) jo ku sen akun vaihdoin eikä se tyhjäkäynti ole sopeutunut..toi sahaaminen on hetkellistä,sen kaksi-kolme kertaa,sit se palaa normaaliin kunnes taas polkasee kaasua uudestaan..!?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 2.10.2007 14:20

Vaijerikaasullisessa moottori ohjaa kaasuläppää vain tyhjäkäynnillä jolloin kalibroinnin ollessa pielessä voi esiintyä noin mutta tässä tapauksessa luulen että kaasuläpän putsaus auttaa. Muutaman kerran törmännyt vastaavaan.

Imuputki irti ja jollain liuottimela kastellulla rätillä pyyhit läpän ja rungon. Erityisen tarkasti siitä kohtaa missä läppä ottaa runkoon kiinni. Tuo kierrosten vatkaaminen johtuu siitä että kaasuläppä hieman jumittuu eikä siksi ehdi reakoimaan kierroksiin ja korjaamaan niitä.

Kaasuläpän sopeutus joko VAG-COM:lla tai laitat vaan virrat päälle ja kuuntelet kun kaasuläppä ajelee hetken aikaa edestakaisin. Käsittääkseni kalibroi itse itsensä noin.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 2.10.2007 17:53

joo jos tosiaan on oikein paskanen kaasuläppä nii se auton oma kalibrointi ei oikein onnistu ja siksi vatkaaminen, mul on ilmeisesti sillalailla paskane kaasuläppä et ku akunkengän käyttää auki nii saattaa tosiaan mennä useampi päivä ennenkuin käynti tasaantuu normiksi. OT mikä muuten on sellane normi tyhjäkäynti kierrosluku tuollaiselle 1.8T moot.tyypille

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 2.10.2007 22:03

Kun käytätte akun kenkää irti nii antakaa auton sen jälkeen pyöriä viitisen minuuttia tyhjäkäyntiä niin kalibroituu se tyhjäkäynti :) kaasuun EI saa koskea..

Te-Me
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.9.2007 21:22

ViestiKirjoittaja Te-Me » 2.10.2007 22:49

pitäs varmaa ottaa piuhat irti uudestaan akusta ja koittaa antaa käydä sen viisi minuuttia ku en muistaakseni viimeks antanu olla akun vaihon jälkeen..!

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 3.10.2007 11:31

Musta AGU ei kalibroi kaasuläppää käydessä vaan niin että virrat kun laittaa päälle niin ajaa pari kertaa läpän päästä päähän. Tarkemmin tuon tekee tosiaan VAG-COM:lla. Avaa konepelti ja heitä virrat päälle niin pitäis kuulua kaasuläpän moottorin surina hetken aikaa. Eihän se käydessä voi ääriarvoja läpälle hakea...

Mutta putsaa se kaasuläppä. Ei siellä paljon tarvii sitä öljytöhnää olla niin alkaa jo jumittamaan. Se on 5min homma.

Noin 800 rpm on normi tyhjäkäynti.

Te-Me
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.9.2007 21:22

ViestiKirjoittaja Te-Me » 4.10.2007 18:38

toi 5min tyhjäkäynnin sopeuttaminen kokeiltiin..ei sopeuta automaattisesti vaikka ei painelis kaasua viiteen minuuttiin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa