Kuka laittanut Venton keskuslukitukseen kauko-ohjauksen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Kuka laittanut Venton keskuslukitukseen kauko-ohjauksen?
http://eshop.jatekimport.fi/Tuotteet/H% ... met/1329/1
Talvi tulee ja volkkareista jäätyy lukot. Tuollaista ajattelin tilata ja kysellä täältä asennuksen käytännön vinkkejä. Mistä löytyy ja mihin kannattaa tehdä liitokset lukkojen ja vilkkujen johtoihin? Ja minkälaisessa maineessa tuo linkin laite on? Vähän kaikenlaista palautetta on kuulunut, lähinnä varmaan johtunut siitä ettei ole löytynyt oikeita johtoja.
Talvi tulee ja volkkareista jäätyy lukot. Tuollaista ajattelin tilata ja kysellä täältä asennuksen käytännön vinkkejä. Mistä löytyy ja mihin kannattaa tehdä liitokset lukkojen ja vilkkujen johtoihin? Ja minkälaisessa maineessa tuo linkin laite on? Vähän kaikenlaista palautetta on kuulunut, lähinnä varmaan johtunut siitä ettei ole löytynyt oikeita johtoja.
Noita keskuslukkosarjoja on myös saatavana semmoisia suoraan noihin origin liittimiin tulevaa settiä. Eli otetaan siitä pumpun kupeesta se "laattaliitin" irti ja sitten siihen väliin kytketään se keskuslukon boxi. Itse tein noin. Tässä tapauksessa ainut sähköhomma minkä joutuu varsinaisesti askartelemaan on vilkkujen johdot, jotka on myös tosi helppo vetää sieltä takavalojen kannoista. Sieltä takavalojen pohjasta löytyy suoraan laattaliittimille paikat. Iisiä.
Muutenkin ainakin golffissa järkevä paikka tuolle boksille on mielestäni siellä takakontissa lähellä pumppua, Johdot varsin näppärästi esillä, tyhjää tilaa jne..
Muutenkin ainakin golffissa järkevä paikka tuolle boksille on mielestäni siellä takakontissa lähellä pumppua, Johdot varsin näppärästi esillä, tyhjää tilaa jne..
Mä oon reilu puolen kymmentä kaukolukkoa laitellu vokkeloihion ja muihinkin, kytkennät olen aina tehnyt kuskinpuolen a-pilarin juureen. Kaikki tarvittavat piuhat kulkee siinä lattialla, plussa ja maadoituspiste on myös kätevästi käsillä. Lopuksi mustan laatikon saa kätevästi sulakerasian päälle/verhoilujen sisälle piiloon ja vilkkuvaloledin saa kätevästi vedettyä kojelaudan päälle. Liitokset juottamalla auton johtosarjan rinnalle. Ventossa vihree ja harmaa ohjailee lukkoa, vilkut saattoi olla harmaa/vih ja musta/valk. noin niinku ulkomuistista heitettynä. Toki siinä lattialla menee useammassa nipussa samanvärisiä karvoja joten kannattaa koestaa ennenkuin kuorii eristeitä/alkaa tinailee.
Juuri noin, kun JariN tuossa yläpuolella ohjeisti. Itse laittelin Defan mallikohtaisen ohjeen mukaan hälyttimen ja kaukolukituksen ohjauksen tuonne sulakerasian viereen (vuonna1997). Kaikki tarvittavat piuhat löytyvät, eikä pitkiä johtovetoja tarvita. Kauko-ohjauksen antennikarvan hyvä paikka (jos sellainen on) on lähellä kuskin puolen a-pilarissa.
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Laitoin itse omaan poloon myös kauko-ohjaus boksin. Asensin sen takakonttiin pumpun lähelle. rosvoilla johdot kiinni ja pari diodia ettei vilkut sekoo.
Mielestäni kaikkein yksinkertaisin paikka koska siellä näkee mikä johto kuuluu mihinkin. eikä siellä ylimääräisiä johtoja ole.(tosin kuin sulake rasian ympärillä, ainakin polossa) useimmiten sinne pumpulle varmaan tulee jatkuva 12V.
yleismittarilla mittaileen jos ei ole täysin varma johtojen paikoista.
Mielestäni kaikkein yksinkertaisin paikka koska siellä näkee mikä johto kuuluu mihinkin. eikä siellä ylimääräisiä johtoja ole.(tosin kuin sulake rasian ympärillä, ainakin polossa) useimmiten sinne pumpulle varmaan tulee jatkuva 12V.
yleismittarilla mittaileen jos ei ole täysin varma johtojen paikoista.
Tässä tapauksessa ainut sähköhomma minkä joutuu varsinaisesti askartelemaan on vilkkujen johdot, jotka on myös tosi helppo vetää sieltä takavalojen kannoista. Sieltä takavalojen pohjasta löytyy suoraan laattaliittimille paikat. Iisiä.
Suunnitelmissa on hankkia kauko-ohjaus tuollaisen johtosarjan kanssa.
Onnistuuko vilkkujen liittäminen siis suoraan takavalojen pohjan kantoihin (onko johtosarjoissa liittimiä) vai pitääkö jotain juottaa? Eipä tulisi mieleenkään alkaa väsäämään sulaketaulun tienoille jos takakonttiin on noin helppo asentaa.
Tuossa on jonkinmoiset ohjeet VDO:n comfort lockin asennukseen Ventoon / Golf III:hin. Vastuuta en ota, mutta hienosti pelaa. Pohjan kopioin joskus itse lukkoa asentaessani tältä foorumilta ja kirjoittelin puolet lisää tekstiä. Asianomainen ottakoot yhteyttä, jos loukkasin jotakuta.
Asennusohjeet
Lisämodina voisin suositella vetää takaluukun valon maadoituksesta johdon vaikka takaoven kytkimen maaoitukseen, jolloin konttia aukaistaessa myös automaattinen turvalukitus (se 30s automaatti, jos ovia ei avata) toimii kuten pitääkin. Normaalistihan konttia avattaessa ovet menevät silti kiinni 30s päästä, ellei ovia avaa.
Asennusohjeet
Lisämodina voisin suositella vetää takaluukun valon maadoituksesta johdon vaikka takaoven kytkimen maaoitukseen, jolloin konttia aukaistaessa myös automaattinen turvalukitus (se 30s automaatti, jos ovia ei avata) toimii kuten pitääkin. Normaalistihan konttia avattaessa ovet menevät silti kiinni 30s päästä, ellei ovia avaa.
Olipas helppo asennus. Johdot kiinni alkuperäisen liittimen ja pumpun väliin, vilkkujohtojen päihin lattaliittimet ja lattaliittimet kiinni takavalojen pohjan yläosassa olevaan liittimeen "BL li". Ja näin keskuslukitus pelaa vilkkuineen päivineen. Vielä avainosan teettäminen stilettiavaimeen ja kaikki on kunnossa.
Mulla tuli semmonen ongelma tuossa asennuksessa että ei toimi se että vilkut vilahtais kun laittaa lukkoon ja pois lukosta.. tein homman tttalja:n ohjeilla, elikkäs otin niille vilkuille ohjauksen siitä ovikynnyksessä menevästä paksusta johtonipusta. Automaatti lukitus on ohitettu ohjeitten mukaan.. Osaisko joku auttaa?
Vika selvisi! Otin sen oranssin johdon pois jatkuvasta virrasta niin rupes pelaamaan. Vihreätä johtoo ei kans tarvii laittaa maihin. Kun ohjeet neuvo laittamaan oranssin johdon jatkuvaan virtaan ja vihreän suoraan maihin.
Vika selvisi! Otin sen oranssin johdon pois jatkuvasta virrasta niin rupes pelaamaan. Vihreätä johtoo ei kans tarvii laittaa maihin. Kun ohjeet neuvo laittamaan oranssin johdon jatkuvaan virtaan ja vihreän suoraan maihin.
Viimeksi muokannut gizmo1985, 5.10.2007 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kokeileppas ottaa tuo automaattilukon ohitus pois päältä - mitä sitten tekee? Ja tuo ohitus pitäisi myös toimia yhdellä noista kolmesta annetusta vaihtoehdosta, ei kaikilla.
Kannattaa tehdä tuo jälkimodi, eli esim. takakontin valon maadoituksesta vetää ovikatkaisijan maadoitukseen johdon, niin automaattilukitus ei pääse tekemään ylläreitä ja toimii kuten pitääkin.
Kannattaa tehdä tuo jälkimodi, eli esim. takakontin valon maadoituksesta vetää ovikatkaisijan maadoitukseen johdon, niin automaattilukitus ei pääse tekemään ylläreitä ja toimii kuten pitääkin.
http://www.mtt-trading.fi/cat/product_catalog.php?c=9
Tuossa on ihan kätevän oloinen paketti omasta mielestä. Ei tule sitten mitään erillistä avaimenperää yms.. Tuon itse pistäisin jos oisin laittamassa moista.
Tuossa lopussa on tuo johtosarja GolfIII mutta luullakseni käy ventoonkin. Eikös niissä ole sama alipainepumppu?
Tuossa on ihan kätevän oloinen paketti omasta mielestä. Ei tule sitten mitään erillistä avaimenperää yms.. Tuon itse pistäisin jos oisin laittamassa moista.
Tuossa lopussa on tuo johtosarja GolfIII mutta luullakseni käy ventoonkin. Eikös niissä ole sama alipainepumppu?
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
http://eshop.jatekimport.fi/Tuotteet/H% ... met/1329/1
Ostin sitten tuon.
Miksi tuossa on kaksi piuhaa, johon tulee +12V? Keltamusta, jossa ei ole sulaketta ja punanen jossa on 15A sulake.
Pitäiskö tuohon keltamustaankin pistää sulake väliin?
Sireenillekin on yksi johto, mutta ei tullut paketin matkassa semmosta. Mistä sellaisen saisi?
Ostin sitten tuon.
Miksi tuossa on kaksi piuhaa, johon tulee +12V? Keltamusta, jossa ei ole sulaketta ja punanen jossa on 15A sulake.
Pitäiskö tuohon keltamustaankin pistää sulake väliin?
Sireenillekin on yksi johto, mutta ei tullut paketin matkassa semmosta. Mistä sellaisen saisi?
Tuosta jäätymisestä vielä.
Itse olen Ventossa ja MK3 Golf variantissa ruuvannu sen lukkomekanismin ylimmän torxin irti ja poralla varovasti sieltä sellane muovi pohja puhki. Siitä sitten Wurth HHS2000 (Synteettinen vaseliini) voitelemaan lukkomekanismi ja torx takaisin reikäänsä Näin se voide menee sinne lukon mekanismiin paljon ylempiinkin osiin kuin mitä siitä lukkokielen aukosta. Vento pelasi ongelmitta moisen jälkeen.. ja ei tuossa golffissakaan ekan talven aikana vielä ollut mitään.
Sama kikka toimii niin etu kuin takaoviin..
Itse olen Ventossa ja MK3 Golf variantissa ruuvannu sen lukkomekanismin ylimmän torxin irti ja poralla varovasti sieltä sellane muovi pohja puhki. Siitä sitten Wurth HHS2000 (Synteettinen vaseliini) voitelemaan lukkomekanismi ja torx takaisin reikäänsä Näin se voide menee sinne lukon mekanismiin paljon ylempiinkin osiin kuin mitä siitä lukkokielen aukosta. Vento pelasi ongelmitta moisen jälkeen.. ja ei tuossa golffissakaan ekan talven aikana vielä ollut mitään.
Sama kikka toimii niin etu kuin takaoviin..
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24.7.2007 0:08
Ostin jatek importin halvimman kaukon http://eshop.jatekimport.fi/Tuotteet/H%E4lyttimet++Kaukos%E4%E4t%F6+Keskusluk/Auton+kaukos%E4%E4timet/1329
Ja sain asennettua sen kikkailemalla.
Näin jälkeen päin vielä kiinnostaisi tietää, että mikä johto ilmakompuralle menevistä on 'ohjauslinja' tai ruottiksi 'common line'. Ei meinaan löytynyt. Avaus- ja lukituspiuhat kyllä löytyivät helposti. Jatekin ohjeiden mukaan avaus- ja lukituispiuhoihin ei volkkareiden, audien ja mersujen tapauksessa tarvitse edes koskea, kauko-ohjausboksi vain ohjauslinjan väliin. Kun ei löytynyt niin kikkailin boksin puskemaan virtasta sitten avaus- ja lukituspiuhoihin.
Ja missä päin ventossa on tämä ohjeissa esiintyvä ohjauskytkin, onko se lukon yhteydessä ovissa?
Ja sain asennettua sen kikkailemalla.
Näin jälkeen päin vielä kiinnostaisi tietää, että mikä johto ilmakompuralle menevistä on 'ohjauslinja' tai ruottiksi 'common line'. Ei meinaan löytynyt. Avaus- ja lukituspiuhat kyllä löytyivät helposti. Jatekin ohjeiden mukaan avaus- ja lukituispiuhoihin ei volkkareiden, audien ja mersujen tapauksessa tarvitse edes koskea, kauko-ohjausboksi vain ohjauslinjan väliin. Kun ei löytynyt niin kikkailin boksin puskemaan virtasta sitten avaus- ja lukituspiuhoihin.
Ja missä päin ventossa on tämä ohjeissa esiintyvä ohjauskytkin, onko se lukon yhteydessä ovissa?
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 21.9.2007 17:48
- Viesti:
Johtosarjalla asennus helpompaa ku paskalla käynti.
Peräkontissa vasemmalla siinä varoituskolmio telineen takana on sellanen musta suojapakkaus ja sen sisällä on pumppu. Siihen väliin johtosarja ja that's it.
Jos haluat vilkut välähtämään, ni ota vaikka vasemmasta takalampusta vilkkujen johdot, kuori johtoa ja tinaa kiinni (muistaakseni valk/must ja valk/vihr) selviää kokeilemalla.
Peräkontissa vasemmalla siinä varoituskolmio telineen takana on sellanen musta suojapakkaus ja sen sisällä on pumppu. Siihen väliin johtosarja ja that's it.
Jos haluat vilkut välähtämään, ni ota vaikka vasemmasta takalampusta vilkkujen johdot, kuori johtoa ja tinaa kiinni (muistaakseni valk/must ja valk/vihr) selviää kokeilemalla.
Itse asensin kanssa kauko-ohjaimen, mutta tuli pieni probleema. Homma toimi kuin rasvattu tovin jos toisen, mutta viime talvena rupesi lukitus temppuilemaan. enään ei mene lukkoon eikä auki kaukkarista eikä myöskään ovista. Epäilen hieman alipainepumpun sököksi menemistä ? koska kaukkari toimii ihan ok kun pistän vilkuttamaan vilkkuja sillä. Ongelmana vain ovien toimimattomuus.
No nyt on muutama tunti tullut taisteltua tuon kanssa ja ovet vaan ei aukea...
Elikkäs ohjeet kertoo juurikin niin että Lukitus/Avaus johdot (vihr/harm) jätetään koskematta ja jonkin ohjauslinjan väliin tulee boksi... kaikki johdot testattu ja ei vaan toimi.
Voisiko joku joka on tuon saman jatekin sarjan saanut toimiaan hieman valoittaa tilannetta.
Ja jos joku on laittanut suoraan lukitus/avaus piuhoihin niin mitkä johdot?
Elikkäs ohjeet kertoo juurikin niin että Lukitus/Avaus johdot (vihr/harm) jätetään koskematta ja jonkin ohjauslinjan väliin tulee boksi... kaikki johdot testattu ja ei vaan toimi.
Voisiko joku joka on tuon saman jatekin sarjan saanut toimiaan hieman valoittaa tilannetta.
Ja jos joku on laittanut suoraan lukitus/avaus piuhoihin niin mitkä johdot?
Jonkinlainen standardi noissa bokseissa on se, että moottoreita ohjaa sininen (sulku) ja vihreä (avaus). Samat värit löytyvät esim. yleismallin ovimoottoreista.
Tämän aikakauden volkkareihin kytkentä on käsitykseni mukaan niinkin suoraviivainen, että kauko-ohjaimen boksin sininen kytketään auton oman boksin harmaaseen ja vihreä auton vihreään.
Tuon lisäksi joutuu joitakin johtoja jättämään ilmaan ja toisia kytkemään yhteen/maahan.
Tämän aikakauden volkkareihin kytkentä on käsitykseni mukaan niinkin suoraviivainen, että kauko-ohjaimen boksin sininen kytketään auton oman boksin harmaaseen ja vihreä auton vihreään.
Tuon lisäksi joutuu joitakin johtoja jättämään ilmaan ja toisia kytkemään yhteen/maahan.
kokeilin juuri tuollainkin mutta ei toimi vieläkään... rupeaa jo arveluttamaan että toimiiko koko laite.
Esim. Jos yrittää aktivoida avaimia ja yrittää mennä aktivointi tilaan niin valot kyllä vilkahtaa 3 kertaa ja sitten palaa 2sek ja sammuu kun taas niiden pitäisi jäädä palamaan.
Ja pitääkö sitten se pinni jättää paikoillee mikä yhditää 2 napaa?... eli se mistä valitaan onko ilmakompura lukitus vai sähköinen?
ps.
Ohjeen mukaan vihreä ja ruskea pitäisi yhdistää keskenään...??
Esim. Jos yrittää aktivoida avaimia ja yrittää mennä aktivointi tilaan niin valot kyllä vilkahtaa 3 kertaa ja sitten palaa 2sek ja sammuu kun taas niiden pitäisi jäädä palamaan.
Ja pitääkö sitten se pinni jättää paikoillee mikä yhditää 2 napaa?... eli se mistä valitaan onko ilmakompura lukitus vai sähköinen?
ps.
Ohjeen mukaan vihreä ja ruskea pitäisi yhdistää keskenään...??
Tuolla on periaatekytkentä yhdestä ohjainmallista.
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 31.1.2008 18:17
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 31.1.2008 18:17
No niin, tuli viimein itsekin asennettua tuo härpäke eukon Golffiin.
Asennusohje on kyllä omituinen. Ohjauslinja? WTF?
Jos ohjeista soveltaa tuo "ohjauslinjan" niin se on punavalkoinen johto jossa on jatkuva virta. Lukon kytkin sitten ohjaa tuon virran joko avauspiuhaan (vihreä) tai lukituspiuhaan (harmaa).
Viritys ei edes voi toimia asennusohjeen mukaan joten pitää soveltaa niistä muista kytkennöistä.
Itse vedin punaisen, keltaisen ja keltanmustan jatkuvaan virtaan ja musta tietty maihin.
Avaussingaali tulee vihreästä johdosta eli se liitetään kompuran johtonipun vihreään johtoon.
Lukitussingaali napsahtaa sinisestä johdosta joka liitetään tietysti kompuran harmaaseen.
Niin, ja se jumpperi on mulla paikallaan ja systeemi toimii hienosti.
Asennusohje on kyllä omituinen. Ohjauslinja? WTF?
Jos ohjeista soveltaa tuo "ohjauslinjan" niin se on punavalkoinen johto jossa on jatkuva virta. Lukon kytkin sitten ohjaa tuon virran joko avauspiuhaan (vihreä) tai lukituspiuhaan (harmaa).
Viritys ei edes voi toimia asennusohjeen mukaan joten pitää soveltaa niistä muista kytkennöistä.
Itse vedin punaisen, keltaisen ja keltanmustan jatkuvaan virtaan ja musta tietty maihin.
Avaussingaali tulee vihreästä johdosta eli se liitetään kompuran johtonipun vihreään johtoon.
Lukitussingaali napsahtaa sinisestä johdosta joka liitetään tietysti kompuran harmaaseen.
Niin, ja se jumpperi on mulla paikallaan ja systeemi toimii hienosti.
Viimeksi muokannut Multivalve, 16.3.2008 8:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkaveri kyseli tuollaisen : http://osaverkko.shop.wosbee.com/Publis ... code=JN281
Kytkemistä -00 Polo farmariin, onko joku kytkenyt ja missä keskuslukon pumppu on? Onko kytkennät sama kun golf / Vento?
Kytkemistä -00 Polo farmariin, onko joku kytkenyt ja missä keskuslukon pumppu on? Onko kytkennät sama kun golf / Vento?
Viimeksi muokannut -jarkko-, 7.4.2008 22:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Apua kaivataan tuon mtt-tradingin sarjan kanssa.
Tuonhan pitäisi olla melkein plug&play sen välikappaleen avulla jonka saa golffiin tuolta samaiselta sivulta.
Eli ongelma on: Boxi vetäsee ovet lukkoon kyllä aivan normaalisti, mutta ei suostu aukaisemaan. Boxista kuuluu vaan naksutus, ilmeisesti vilkkujen vilautusta naksuttaa, mutta ei suostu aukasemaan.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Hyviä vinkkejä kaivataan.
Tuonhan pitäisi olla melkein plug&play sen välikappaleen avulla jonka saa golffiin tuolta samaiselta sivulta.
Eli ongelma on: Boxi vetäsee ovet lukkoon kyllä aivan normaalisti, mutta ei suostu aukaisemaan. Boxista kuuluu vaan naksutus, ilmeisesti vilkkujen vilautusta naksuttaa, mutta ei suostu aukasemaan.
Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Hyviä vinkkejä kaivataan.
Sheikki:
Soita tuonne mtt-tradingiin, puhelimeen vastaava kaveri osaa kyllä todennäköisesti sinua neuvoa.
Ostin sen asennusta helpottavan johtosarjan ja vikana että avausnappia painettaessa ovet meni kiinni ja päinvastoin. Soitin tradingiin ja kaveri kertoi heti, että minkä johtojen paikka piti ohjainboksin liittimessä vaihtaa. Oli kuulemma ollut useimpia tapauksia joissa oli johtosarjassa ollut 2 johtoa väärässä paikassa.
Soita tuonne mtt-tradingiin, puhelimeen vastaava kaveri osaa kyllä todennäköisesti sinua neuvoa.
Ostin sen asennusta helpottavan johtosarjan ja vikana että avausnappia painettaessa ovet meni kiinni ja päinvastoin. Soitin tradingiin ja kaveri kertoi heti, että minkä johtojen paikka piti ohjainboksin liittimessä vaihtaa. Oli kuulemma ollut useimpia tapauksia joissa oli johtosarjassa ollut 2 johtoa väärässä paikassa.
En kyllä millään muista, mutta jotenkin on sellainen kuva jäänyt päähän, että sen ohjainboksin valkoisesta liittimestä melko vasemmasta laidasta kaksi lähes vierekkäistä johtoa vaihtaa vaikkaa.. olisiko kenties ollut valkoinen ja keltainen? (jos siellä edes sellaiset värit on :D )
Voin yrittää testata huomenna jos on vielä tarvetta?
Voin yrittää testata huomenna jos on vielä tarvetta?
Nyt alkaa palaa käämit tuon keskuslukon kans. Tuli mtt-tradingilta uus boksi, mutta ei toimi silläkään. Olen testannut kaikkien ohjeiden mukaan mitä mtt:ltä on tullut, mutta ei pelaa.
Pitää taas huomenna soittaa tuonne mtt:lle ja kysellä lisää.
No rupeeko lukitus pelaamaan? Itellä vähän samaa ongelmaa mut a4 kanssa.
Nyt on sit vähän ton sielunelämää tutkittu. Eli esim. meikäläisen a4 pumpulle menevän johtosarjan avaava karva tarvii kaksi perättäistä pulssia ennenkuin ovet aukeaa. Nyt täytyisi sitten suunnitella sellainen kytkentä että saa ton pirun laitteen toimimaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa