IV gti golf tyhjäkäynti ongelma!!
Valvoja: ffp jäsenet
IV gti golf tyhjäkäynti ongelma!!
No niin,mites tämän mahd. epäselvästi selittäis!! elikäs kertokaa viisaammat mikä mättää kun..esim: ajossa risteykseen tultaessa kytkin pohjaan,kierrokset menee alaspäin ihan normaalisti,mutta ihan tyhjäkäynnillä heti laskettuaan alle 1000,sahaa kaksi-kolme kertaa melko alas (melko nopeasti edestakaisin)jonka jälkeen nousee taas ihan normaaliin n. alle 1000?..mistä siis johtuu tämä sahaus??autoon on juuri vaihdettu ilmamassamääränmittarikin..
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Vaijerikaasullisessa moottori ohjaa kaasuläppää vain tyhjäkäynnillä jolloin kalibroinnin ollessa pielessä voi esiintyä noin mutta tässä tapauksessa luulen että kaasuläpän putsaus auttaa. Muutaman kerran törmännyt vastaavaan.
Imuputki irti ja jollain liuottimela kastellulla rätillä pyyhit läpän ja rungon. Erityisen tarkasti siitä kohtaa missä läppä ottaa runkoon kiinni. Tuo kierrosten vatkaaminen johtuu siitä että kaasuläppä hieman jumittuu eikä siksi ehdi reakoimaan kierroksiin ja korjaamaan niitä.
Kaasuläpän sopeutus joko VAG-COM:lla tai laitat vaan virrat päälle ja kuuntelet kun kaasuläppä ajelee hetken aikaa edestakaisin. Käsittääkseni kalibroi itse itsensä noin.
Imuputki irti ja jollain liuottimela kastellulla rätillä pyyhit läpän ja rungon. Erityisen tarkasti siitä kohtaa missä läppä ottaa runkoon kiinni. Tuo kierrosten vatkaaminen johtuu siitä että kaasuläppä hieman jumittuu eikä siksi ehdi reakoimaan kierroksiin ja korjaamaan niitä.
Kaasuläpän sopeutus joko VAG-COM:lla tai laitat vaan virrat päälle ja kuuntelet kun kaasuläppä ajelee hetken aikaa edestakaisin. Käsittääkseni kalibroi itse itsensä noin.
joo jos tosiaan on oikein paskanen kaasuläppä nii se auton oma kalibrointi ei oikein onnistu ja siksi vatkaaminen, mul on ilmeisesti sillalailla paskane kaasuläppä et ku akunkengän käyttää auki nii saattaa tosiaan mennä useampi päivä ennenkuin käynti tasaantuu normiksi. OT mikä muuten on sellane normi tyhjäkäynti kierrosluku tuollaiselle 1.8T moot.tyypille
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Musta AGU ei kalibroi kaasuläppää käydessä vaan niin että virrat kun laittaa päälle niin ajaa pari kertaa läpän päästä päähän. Tarkemmin tuon tekee tosiaan VAG-COM:lla. Avaa konepelti ja heitä virrat päälle niin pitäis kuulua kaasuläpän moottorin surina hetken aikaa. Eihän se käydessä voi ääriarvoja läpälle hakea...
Mutta putsaa se kaasuläppä. Ei siellä paljon tarvii sitä öljytöhnää olla niin alkaa jo jumittamaan. Se on 5min homma.
Noin 800 rpm on normi tyhjäkäynti.
Mutta putsaa se kaasuläppä. Ei siellä paljon tarvii sitä öljytöhnää olla niin alkaa jo jumittamaan. Se on 5min homma.
Noin 800 rpm on normi tyhjäkäynti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa