VW hieman vanhemmat dieselit (Vento, Golf jne.)
Valvoja: ffp jäsenet
VW hieman vanhemmat dieselit (Vento, Golf jne.)
En ollut varma kumpaan foorumiin kysymys olisi kuulunut, tänne vai diesel osioon mutta modet varmaan tarvittaessa siirtää.
Eli tarkoitus olisi vaihtaa dieseliin ihan käytännön syistä ja nuo volkkarin dieselit on "kehuttu" luotettaviksi ja tuntuvat parhaiten vastaavan hinta-laatu-kilometri suhdettakin.
1.9 TD konetta olen katsellut ja Golffia tai Ventoa. Onko noissa koneissa eri vuosimalleissa eroja tms. huomioon otettavaa ? Mitä eroa on GTD Golfilla tavan dieseliin nähden? Ilmeisesti katsomani Golfit ovat 3-koppaisia (vm.95). Ilmeisesti Poloa ei saa TD koneella. Paljonko tuollainen 1.9SDI häviää TD koneelle kulkupuolella tai kulutuksessa ?
Kaikkea saa kertoa autojen kestävyydestä, ongelmista, tyyppivioista jne jne. Hyvät ja huonot puolet. ABS:siä ei noihin taida saada ? Venton mittari ilmeisesti pyörähtää ympäri 300tkm kohdalla (?) Koskeeko tämä myös Golffia ?
Haen siis pieni kulutuksista ja luotettavaa käyttöautoa. Golfin suhteen korimalli voi olla mikä tahansa 3/5/farmari joten sekin on huomioitavaa. Kriteerit eivät siis ole kovinkaan tarkat. Tietenkin muitakin tuohon hintaluokkaan (max.6000euroa) saa ehdottaa.
Jos jollain sattuu olemaan tietoa miten paljon lisälämmittimen asennus maksaa niin senkin kuuntelen mielelläni. Itsellä kun ei ole tolppapaikkaa ja täytyy startata tuosta -30asteen pakkasillakin niin olisi hyvä jotain lämmitystä lohkolle saada. Ei ainakaan ole näkynyt myynnissä vastaavia joissa tuollainen jo valmiina olisi.
Kiitoksia jo etukäteen jos joku jaksaa vastata.
Eli tarkoitus olisi vaihtaa dieseliin ihan käytännön syistä ja nuo volkkarin dieselit on "kehuttu" luotettaviksi ja tuntuvat parhaiten vastaavan hinta-laatu-kilometri suhdettakin.
1.9 TD konetta olen katsellut ja Golffia tai Ventoa. Onko noissa koneissa eri vuosimalleissa eroja tms. huomioon otettavaa ? Mitä eroa on GTD Golfilla tavan dieseliin nähden? Ilmeisesti katsomani Golfit ovat 3-koppaisia (vm.95). Ilmeisesti Poloa ei saa TD koneella. Paljonko tuollainen 1.9SDI häviää TD koneelle kulkupuolella tai kulutuksessa ?
Kaikkea saa kertoa autojen kestävyydestä, ongelmista, tyyppivioista jne jne. Hyvät ja huonot puolet. ABS:siä ei noihin taida saada ? Venton mittari ilmeisesti pyörähtää ympäri 300tkm kohdalla (?) Koskeeko tämä myös Golffia ?
Haen siis pieni kulutuksista ja luotettavaa käyttöautoa. Golfin suhteen korimalli voi olla mikä tahansa 3/5/farmari joten sekin on huomioitavaa. Kriteerit eivät siis ole kovinkaan tarkat. Tietenkin muitakin tuohon hintaluokkaan (max.6000euroa) saa ehdottaa.
Jos jollain sattuu olemaan tietoa miten paljon lisälämmittimen asennus maksaa niin senkin kuuntelen mielelläni. Itsellä kun ei ole tolppapaikkaa ja täytyy startata tuosta -30asteen pakkasillakin niin olisi hyvä jotain lämmitystä lohkolle saada. Ei ainakaan ole näkynyt myynnissä vastaavia joissa tuollainen jo valmiina olisi.
Kiitoksia jo etukäteen jos joku jaksaa vastata.
Pyörähtää tai sitten ei pyörähdä. Omassani on mittarissa kaikki hieman yli 330 tuhatta kilsaa ja samaten kaverilla melkein 400 tonnia. Muutaman Golfin ja Venton olen myös nähnyt joissa on pyörähtänyt.Venton mittari ilmeisesti pyörähtää ympäri 300tkm kohdalla (?) Koskeeko tämä myös Golffia ?
Tuossa 1.9TD:ssä ei taida olla mitään suurempia murheita, kunhan hihnan vaihdon yhteydessä on vaihdettu myös kampiakselin pultti. Joku viisaampi voisi vahvistaa tämän.
Ei nyt jaksa tyhjentävää vastausta kirjoittaa, mutta muutamia huomioita.
- TD koneen (AAZ )akileen kantapää on se kuningaspultti, eli kampiakselin pultti. Jakohihnaremontit on syytä tehdä ajallaan, asiansa varmasti osaavalla korjaamolla ja mielellään ihan vierestä katsoa että kunkkupultti vaihdetaan ja vedetään oikeaan momenttiin. Liian skeptinen ei tässä voi olla.
- Omassa -94 TD passatissa on ABSit, joten ei se "tuon ikäisistä" ainakaan ole kiinni.
- SDI häviää TD:lle satanolla ja SDI:llä ajamalla saat sääliviä ja nauravia katseita ;)
- TD koneen (AAZ )akileen kantapää on se kuningaspultti, eli kampiakselin pultti. Jakohihnaremontit on syytä tehdä ajallaan, asiansa varmasti osaavalla korjaamolla ja mielellään ihan vierestä katsoa että kunkkupultti vaihdetaan ja vedetään oikeaan momenttiin. Liian skeptinen ei tässä voi olla.
- Omassa -94 TD passatissa on ABSit, joten ei se "tuon ikäisistä" ainakaan ole kiinni.
- SDI häviää TD:lle satanolla ja SDI:llä ajamalla saat sääliviä ja nauravia katseita ;)
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Voihan se tietenkin tuollaisessa jatkuvassa kiihdyttelyssä ja jarruttelussa syödä noinkin paljon. AAZ:sta on itselläni kokemusta kohta 250 tuhannen kilometrin ajalta ja kulutus on pysynyt alle kuuden, paitsi jos on vedetty peräkärryä enemmän. SDI:stä ei sen kummemmin ole kokemusta. Yhden reilun 20 kilsan lenkin olen SDI IV Golfilla ajanut ja ainakin siinä se kone tuntui laiskalta AAZ Ventoon verrattuna.
Lainataan vähän topiccia, työmatka pitenee ja opiskelija budjetilla pitäisi diesel auto saada, mikä on järkevä vaihtoehto 3000 luokassa.
Kattelin nettiautosta niin ainoita reilut kakssataa ajettuja tossa hinta luokassa oli Skoda Felicia vm 97-98 milläköhän tekniikalla noi on kun on niin paljon halvempia kuin vw ja Seat...
Ai niin ja diesel veron ei tarttis olla kauhee eli pikku auto riittää kun yksin ajan enimmäkseen:)
Kattelin nettiautosta niin ainoita reilut kakssataa ajettuja tossa hinta luokassa oli Skoda Felicia vm 97-98 milläköhän tekniikalla noi on kun on niin paljon halvempia kuin vw ja Seat...
Ai niin ja diesel veron ei tarttis olla kauhee eli pikku auto riittää kun yksin ajan enimmäkseen:)
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Tuo on aika kumma tuo mittarin "pyörähtäminen". Kaikki sanoo, että se on se 300k km, Mutta omasta Ventosta se nollas vasta 400k km jälkeen... Täytyy kyllä kaiken AAZ paskan kokeneena neuvoa, että kuningaspultti on KUNINGAS syystä, siitä jos ei pidä huolta, saa ongelmia. Toinen on kansi, se kyllä kestää keittämistä ja halkeamista (ainaki mulla) aika hyvin, mutta jos ostat kyseisen, kannen kunnon saa helposti selville seisottamalla autoa tyhjäkäynnillä paikallaan tai ottamalla pari kisakierrosta. Jos vaihtelee alilämmöstä kiehuntaan helposti, on syytä epäillä, että kansi on susi. Paras keino selvittää, on raskas lumisade toisen auton perässä, se näyttää onko kansi kunnossa vai ei, sillä resukansi ei sitä kestä. Ja sitten laturi kannattaa tarkistaa, onko kunnolla kiinni ja ehjä, resu laturi alkaa pätkimään remmejä ja ei ole hauskaa. Ja ne turbon laakerit, jos turbo vinkuu kylmänä, on laakerit melko varmasti luvattoman väljät. Silti nämä kaikki kokeneena auto vei minne käskettiin, ja jos piti korjata, riitti kaks kättä ja leatherman, eli TD Vento on melko varmasti ainoa ydinsodan kestävä ajoneuvo Kuplan ja Kakkiksen kans...
Jos haluaa ajaa todella halvalla ja varmasti, niin ostaa tuosta meikäläiseltä tuon paku kakkiksen ;) Vaikka on rullattu jo yli 500t (kopalla) niin silti porskuttaa niinku vw ihmedieselin pitää, just eilen heitin pikku roadtripin Lapissa (300km), niin naftaa meni suunnilleen 15ltr vaikka tuli tehtyä ohituksiakin, kokoajan 120 lasissa ja perkeleen moinen vastatuuli. Jopa ylämäessäkin tuolla pystyy ohittamaan, vaikkei ole kun ne huimat 55hv :)
Äitellä on tollanen Skoda Felisia 1.9D rekisteröitynä pakuksi. Helvetin halpaa ajoa, tekniikka on niin yksinkertasta et kaiken voi vähiin päin korjailla ja huoltaa itse! Moottori vääntää niin saatanasti et melkonen kuski saa olla et sen saa sammuun, mut muuta se kone ei sit teekkään kuin väännä. "Tehoista" ei kannata puhua mitää... Kerra oli hyvä ku äite valitteli isälle et ei kuje toi skoda ni isä oli käyny kurkkaamassa, ni oli ollu lattiamatto kaasupolkimen ja sen lattiassa olevan rajottimen välissä :D Kulutus tollasella autolla on siinä 5-6 litraa... Äänetkin on sellaset kunnon dieselin paukutukset varsinkin ku talvella pistää käyntiin...
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 3.11.2006 0:31
Tästä mittarin nollauksesta hiukan lisätietoa. Käsittääkseni vain VDO:n mittarit nollaa 300-400km jälkeen, mutta Motometerin ei. Varma en ole, mutta mikäli mittarissa ei lue total kilometrien päällä, se on pyörähtäny, ellei ole softalla sutkattu ja se taas menee petoksen puolelle... Huoltokirja=VAGin raamattu.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa