VR6 corrado nykii.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

VR6 corrado nykii.

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 30.9.2007 18:31

Eli on tullut nyt tohon corroon semmoista vikaa, että alkaa nykimään välillä.
Nykiminen tuntuu olevan täysin satunnaista, eikä ilmaannu kuin matalilla kierroksilla ajaessa (n. 1000-2000rpm.). muuten auto tuntuu pelaavan ihan normaalisti ja tehot on tallessa.

Nykiminen ei ole mitenkään kovaa, vaan enemmänkin sellaista pientä nyppimistä/pätkimistä. Paikallaan kierrättäessä tuntuu kuitenkin käyvän aivan tasaisesti eikä mitään pätkimistä ilmene.

Mikähän tuota voisi aiheuttaa? Lambda elämänsä ehtoopuolella? tai mahdolllisesti joku muu anturi kiukuttelee?

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 30.9.2007 18:59

Asiasta en kyllä mitään tiedä, mutta tällänen sattu silmään.
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=564425

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 30.9.2007 19:10

Nii unohtu tosta sanoa, että auto vm. -94, eli sillä uudemmalla sytytyssysteemillä.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 4.10.2007 22:16

Tähän mennessä tehtyä: Puhdistettu ilmamäärämittari, puhdistettu tyhjäkäyntimoottori, erillisten liittimien tarkistusta, yritetty etsiä mahdollista imuvuotoa yms. , eikä ole apua löytynyt nykimiseen :(

Voiko tuo olla sytkäpuolen vikaa? Kun jos toi olis sytkäpuolen vikaa nii eikös sen sillon luulisi tekevän sitä koko kierrosalueella kaasun asennosta/kuormituksesta riippumatta? Kun nyt tuo tosiaan ilmenee vain pintakaasulla ajaessa, enemmän kuormittaessa pelaa normaalisti..?

Lambdakaan tuo ei varmaan ole, kun toiminta ei parane yhtään vaikka ottaisi lambdan pois pelistä ?

_Miksu_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.8.2007 11:21

ViestiKirjoittaja _Miksu_ » 5.10.2007 1:17

Voi se olla myös sytkäpuolen vika. Kannattaa tarkistaa tulpan johdot, jos sulla on käytössä yleismittari, niin mittaa sytytysjohtimien resistanssi. Jos johtimien resistanssi on n. 1-6 Kilo ohm, niin johdot pitäis olla kunnossa, mut jos ylittää reippaasti 6 Kilo ohm, niin vaihdon tarpeessa. Tai jos jonku johdon eristeessä näkyy pientäkää katkeilua/halkeilua, niin johto mäkeen vaan.. Ei mikään harvinainen vika jos johdot olis rikki.

Samallahan vois tarkistaa tulpat, et minkä näköset on.

Ei varmaan lambdan irti kytkeminen paranna käyntiä, oli se ehjä tai ei. Mut lambdan signaalit voi myös mitata jos epäilyttää.

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 5.10.2007 10:33

Hieman OT, mutta: En tiedä vr6:Sta sen kummemmin, mutta voisiko vika olla jossakin mikrokytkimessä, joka ohjaa ruiskutuksen katkaisua kaasun ollessa ylhäällä? Arvelin vain kun samantapainen ongelma oli omassa G60:ssa mikrokytkimen johdossa...

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 5.10.2007 19:58

Eipä korjaantunut ainakaan tulpan johtojen vaihdolla. Tulppia ei tänään ehtinyt katsomaan, joten ne huomenna vuorossa. Vois vaihtaa ne joka tapauksessa vaikka varmuuden vuoksi.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 5.10.2007 21:51

Et oo vikamuisteja lukenu/luetuttanu? Toimiiko kaasuläppäpotikka? Hall-antureissa joskus ollut sanomista...

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 5.10.2007 23:08

Samoin puola kandee tarkistaa, tai siis sen esiastekko se on oikeelta nimeltään? Ja kaikki mahdolliset ilmavuodot, itellä nyki kevyesti viime keväänä sen takia kun pääsi vetämään ilmaa näennäisen "muka-tiiviistä" liitoksesta. Siihen uus klemmari ni loppu nykimiset.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 6.10.2007 12:04

Mites ton kaasuläppäpotikan ja puolan esiasteen pystyy tarkastaa? Tulpat kohta vaihtoon, kunhan ehtii hakemaan ne liikkeestä.. Jos ei nyt viikonlopun aikana vikaa löydy niin pitää viikolla käydä kattoos noi vikakoodit.

Mahdolliset ilmavuodot oon yrittäny kattoo läpi ja niitä ei pitäisi olla.

tuoppi2
-
Viestit: 68
Liittynyt: 3.6.2007 13:59

ViestiKirjoittaja tuoppi2 » 6.10.2007 18:33

No nyt toimii, eli tulpista löytyi vika. Oli muutama tulppa kyl aika hirveen näköisessä kunnossa.. Varsin paskamainen homma toi tulppien vaihto kyllä ilman kunnollisia työkaluja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa