g60 golf ei ahda
Valvoja: ffp jäsenet
g60 golf ei ahda
elikkäs kakkos golffi tolla 1.8l g60 padalla..
osaa laitettu:
-68mm ahdinpyörä + lastu
-sytkä 16 astetta ennakkoon
-avara putkisto
-isompi välijäähy keulalla
-joku nokka + sääd. nokkapyörä
-kartio suod.
ja ei vaan nosta ahtoa yli 0.5 bar
ahtovuotoja ei ole..
ensimmäisenä koeajo iltana lastun ja ahdinpyörän asennuksen jälkeen ahdot nousi n.1bar.. seuraavana aamuna ei enää kuin tuohon 0.5bar.
jos joltain jotain vinkkiä sais, kiitos jo näin etukäteen.
osaa laitettu:
-68mm ahdinpyörä + lastu
-sytkä 16 astetta ennakkoon
-avara putkisto
-isompi välijäähy keulalla
-joku nokka + sääd. nokkapyörä
-kartio suod.
ja ei vaan nosta ahtoa yli 0.5 bar
ahtovuotoja ei ole..
ensimmäisenä koeajo iltana lastun ja ahdinpyörän asennuksen jälkeen ahdot nousi n.1bar.. seuraavana aamuna ei enää kuin tuohon 0.5bar.
jos joltain jotain vinkkiä sais, kiitos jo näin etukäteen.
Heikko kohta ahtimessa ja ei kestänyt ylikierroksia? Voisi olla lähtenyt joku tiivistepinta lätkimään.
Millainen huoltohistoria sillä on? Voihan olla, että on vaan pahasti huollon tarpeessa. Sen ahtimen avaa itsekin melko helposti, että pääsee näkemään sisuskalut, kasauksen voi myös ulkoistaa Dopille, joka kyllä tietää mitä tekee. Ja osat saa myös itse ko. firmasta, eli www.mdcomprex.com.
Lisäksi kannattaa varmistua hihnan kunnosta, voi olla yksinkertaisesti kiristyksessä tai hihnassa vika, mutta en usko jos kerran ensin toimi.
Millainen huoltohistoria sillä on? Voihan olla, että on vaan pahasti huollon tarpeessa. Sen ahtimen avaa itsekin melko helposti, että pääsee näkemään sisuskalut, kasauksen voi myös ulkoistaa Dopille, joka kyllä tietää mitä tekee. Ja osat saa myös itse ko. firmasta, eli www.mdcomprex.com.
Lisäksi kannattaa varmistua hihnan kunnosta, voi olla yksinkertaisesti kiristyksessä tai hihnassa vika, mutta en usko jos kerran ensin toimi.
ahdin on käytetty proturbolla jossain välissä rempassa ja sitä on vielä modattukin(ainakin se joku nystyrä hiottu tasaiseksi)
tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kaverin corradosta eikä vaikutusta.
voiko siellä olla jokin muu mikä päästää paineen pois/rajoittaa sitä. mielellään ensin testaisi kaikki muut ja viimeiseksi vasta itse ahtimen kimppuun.
vuodot testasin vaan laittamalla kompuralla painetta siitä ilmanputsarille menevästä letkusta ja ottamalla irti ja tukkimalla sen kaasuläpille menevän putken.
tyhjäkäyntimoottorin vaihdoin kaverin corradosta eikä vaikutusta.
voiko siellä olla jokin muu mikä päästää paineen pois/rajoittaa sitä. mielellään ensin testaisi kaikki muut ja viimeiseksi vasta itse ahtimen kimppuun.
vuodot testasin vaan laittamalla kompuralla painetta siitä ilmanputsarille menevästä letkusta ja ottamalla irti ja tukkimalla sen kaasuläpille menevän putken.
ahtimen huollatti entinen omistaja noin vuosi sitten..
tutkin sitä ahtopaineen säätöventtiiliä/läppääkin ja kun kaasu on kokonaan auki niin se näytti kyllä menevän kokonaan kiinni..
hain sellasen videonkin missä joku vw:n insinööri näyttää miten testataan nostaako ahtoja ym. katsotaan vikoja.. ja ahdot nousi 0.6bar niinkuin siinä sanottiin että pitäisikin, mutta pitäisikö sen nyt nostaa siinä testissä enemmän kun on se 68ahdinpyörä ja lastu?
tutkin sitä ahtopaineen säätöventtiiliä/läppääkin ja kun kaasu on kokonaan auki niin se näytti kyllä menevän kokonaan kiinni..
hain sellasen videonkin missä joku vw:n insinööri näyttää miten testataan nostaako ahtoja ym. katsotaan vikoja.. ja ahdot nousi 0.6bar niinkuin siinä sanottiin että pitäisikin, mutta pitäisikö sen nyt nostaa siinä testissä enemmän kun on se 68ahdinpyörä ja lastu?
Tälleen voi reitittää sen uudestaan. Moottorinohjaus avaa tuon venttiilin ja muuttaa sytkän ajoitusta nakutuksen estämiseksi. Kumpaan se puuttui ensin, en muista.
Google tietää ja G60 ja voimaa tarvis-topikin kun käy läpi niin siellä on asiasta kans jutusteltu
Google tietää ja G60 ja voimaa tarvis-topikin kun käy läpi niin siellä on asiasta kans jutusteltu
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa