Eli hommasin joku aika sitten tollaisen tekniikanvaihto Golfin, bensa->diesel.
Nyt tänään mittaristossa ilmeni outo vika, jota ei aiemmin ole ollut.
Kun käännän avaimesta virrat päälle, mittaristo surahtaa ja samalla trippi ja kello nollaantuvat. Sitten sammuttaessa kiekkamittari ei palautunut samantien takaisin nollaan, vaan se jäi hitaasti valumaan alaspäin.
Aiemmin virrat päälle laittaessa ei mittaristo ole kertaakaan surahtanut.
Mikäköhän siihen tuli ja mistä kannattaa vikaa alkaa metsästämään?
Golf III ongelma mittaristossa
Valvoja: ffp jäsenet
Eikö kukaan osaa veikata syyllistä vikaan?
Voisiko vika olla itse mittaristossa (voiko sitä jotenkin korjata?) vai kaapeleiden liitoksissa? Missä on ton mittariston maadoituspiste?
Tarkennus tohon mittariston toimintaan. Virtojen sammuttamisen jälkeen jää lämpö-, kierros- sekä polttoaineviisarit ylös ja eivät sieltä itsestään laskeudu.
Aiemmin huomasin sellaisen oireen tossa mittaristossa, jos tankki oli täynnä tai lähes täynnä, polttoaineviisari ei välttämättä toiminut lainkaan. Lähti virrat päällelaittaessa nousemaan, mutta sitten tipahti ihan alas.
Voisiko vika olla itse mittaristossa (voiko sitä jotenkin korjata?) vai kaapeleiden liitoksissa? Missä on ton mittariston maadoituspiste?
Tarkennus tohon mittariston toimintaan. Virtojen sammuttamisen jälkeen jää lämpö-, kierros- sekä polttoaineviisarit ylös ja eivät sieltä itsestään laskeudu.
Aiemmin huomasin sellaisen oireen tossa mittaristossa, jos tankki oli täynnä tai lähes täynnä, polttoaineviisari ei välttämättä toiminut lainkaan. Lähti virrat päällelaittaessa nousemaan, mutta sitten tipahti ihan alas.
Tarkasta sulakkeet, mulla raksutti aina kun avaimesta kääns ja oli just sulake menny. Ei jää mitkään muistiin kun ei saa virtaa... polttoaine viisarikin kestää vähän aikaa hakea että asettuu aloilleen jos on sulake menny. Ainoo mikä tos hämää, et mulla ei ainakaan viisarit jääny mitenkään ihmeellisesti ylös.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”