Uuta ahdinta golf 1.8t

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

Uuta ahdinta golf 1.8t

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.9.2007 15:35

Elikkäs löytyykö muita vakioahtimen suoraan korvaavia kuin tuo k04?
Meinaan ei olis kiva pilkkoo milltekin 3" downpipee uuden ahtimen takia ja muutenkin olis kiva saada vaan pultata uus ahdin kiinni ilman mitää muutoksia!
Tehoja olis tarkotus hakee 250-280, eli toi k04 on hieman liian pieni :/

Edittii sen verran et moottori on AGU

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 26.9.2007 16:14

Fin-turbolta tollanen K04 Upgrade -ahdin.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 26.9.2007 16:51

"Tehtaan suosittelema turbo lastutettuun autoon vakion tilalle."

Tarkoittaako tuo sitä että jos autoon on tehty lastu K03-ei sport ahtimelle (1.8T), sitä ei tarvitse enää uudelleen säädättää tuon turbon vaihdon yhteydessä?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.9.2007 17:07

Mitäs eroo mahtaa olla TCS:n tarjooma ahdimella: KKK K04-015 (päivitysahdin K03 tilalle esimerkiksi Audi A4 1.8T) 1150€

Ja Fin-Turbon tarjoamalla: K04 Upgrade ahdin poikittaiseen 1.8T VAG-moottoriin Golf,Seat,Skoda 1350€.Tehoreservi aina 250hp teholle.Tehtaan suosittelema turbo lastutettuun autoon vakion tilalle.

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 26.9.2007 18:43

KKK K04-015 taitaa olla pitkittäiselle koneelle kun poikittaiselle pitäisi olla K04-001 että sopii. Erilainen kiinnitys ainakin pakosarjaan. Johonkin meni myös kai K04-020? Olisiko poikittainen S3-ahdin? Joka ei siis sovi peruspoikittaisen paikalle. Fin-Turbon malli taitaa olla tämä peruspoikittaisen paikalle menevä. Olikohan tarpeeksi epäselvästi kirjotettu....

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 26.9.2007 18:43

Toi fin-turbon ahdin menee myös kaikkiin orkkisletkuihin ym...

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.9.2007 21:12

Sais vaan riittää toi fin-turbon ahdin vähän pidemmälle! Eli kestääkö toi vielä noilla 250hp tehoilla vai onko se ehdoton maksimi?

Ja tuli kopioituu väärä ahdin tuolta HCS:n sivuilta, piti laittaa tämä: KKK K04 53049500001 (tulossa piakkoin päivitysahdin esimerkiksi poikittaiskoneisiin Audi A3/Vw Golf/Audi TT sekä Seat Leon Cupra) 1150€ <-- eli onko tuo sama kuin pro-turbon tarjoama?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 26.9.2007 21:41

250hv on tuolle k04-001 ahtimelle jo aika raju lukema. Tuskin on pitkäikäinen niillä tehoilla, puhumattakaan että ottaisi sillä vielä enemmän.

Jos haluat päästä yli 250hv lukemiin niin sitten pitää vaihtaa vähän muutakin kuin se ahdin. Itse hommaisin S3/TT225hv ahtimen, pakosarjan ja suuttimet. Asennus on aika pitkälti bolt-on (ahtoputkia vähän pitää askarrella itse, jos ei käytä S3:n ahtoputkia, imusarjaa ja cooleria). Lastun kanssa tuolla kokoonpanolla saanee sitten yli 250hv.

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 26.9.2007 22:08

eikös maailmalla ole gtrs28 upgrade kittiä 1300$ !! sisältää jäähy sekä oil punokset sekä imuilmaputki muutos palasen....
et semmoinen menee siihen sarjaan bolt on.... siinähän riittää potku lyömään etuvetosessa riittämiin sutia =)

itse päivitin kko3 sportiin ja muutos ihan kovasti huomattava vaikka täällä suomessa jotkut kertoi että kirjekuorilastulla saa saman tehon=) en uskonut enkä usko edelleen!

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.9.2007 22:10

Tuosta ^^ kitistä olis kiva saada varmistus! Kovin mielenkiintoiselta kuulostaa :P

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 26.9.2007 22:58

Tuohon 1300 vielä sitten tulli ym... päälle. Taitaa olla vielä vakiopakosarjaan?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 27.9.2007 0:17

juu vakiosarjaan... ite yhteen semmosen sarjan vaihdoin jonkin aikaa sitten, meni heittämällä paikoilleen ja joka ikinen nippeli mukana mitä tarvii, mutta s3:seen ainakin helvetin ahras homma ;)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.9.2007 15:01

Ok! Mistäs tollasen sais sitte tilata? Eiks tollanen perus gt28rs riitä 350hp tienoille, onko tuossa upgradessa sama juttu?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 27.9.2007 15:17

siitä ei tietoo, ita vaan vaihdoin sen, kyseinen sälli varmaan ite kans liikkuu täällä niin ottakoon suhun yhteyttä jos näkee =) oli tutun mukana tullu ulkomailta kummiskin.. ainoo mitä tiedän...

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 27.9.2007 16:26

Riittähän se, mutta vaatii vielä suuttimet, putkiston ja softan ja mielellään paremman välijäähyn, isomman ilmamassamittarin/vaparin ja varmaan kytkin alkaa vähän ajan päästä olla kovilla.

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 27.9.2007 16:46

gt2x 1300$ 937€ alle 300hp
gtrs28 1700$ 1225€ yli 300hp


sit siihen rahti ja tulli.
maksaa suomeessakin tonnikäteen fööni. Siihen matkahuolto siihen teräspunosta sit muuttelet pakoputken ostat pakosarjan =) ainiin muuttelet sit viä puhtaan ilman puolta=)


ja toki varmasti löytynee hieman edukkaamminkin
Viimeksi muokannut teemuoksanen, 27.9.2007 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.9.2007 16:47

Putkisto on Milltekkiä alusta loppuun! Just tilasin BMC:n CDA systeemin ton BSR:n optiflowin tilalle eli parempi vaparikin ny löytyy. Minkäs ilmamassamittari tohon käy, kenties jonku 225hp TT:n? Suuttimet tulis vaihdettuu sitten säädön yhteydessä. Kytkin+vauhtipyörä hankinnassa.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.9.2007 16:50

Teemu: Muuten ihan jees, mut haen nyt just sellasta ahdinta et käy vakio pakosarjaan ja tohon milltekin downpipeen jossa on laippa vakioahtimelle.

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 27.9.2007 17:03

JUURI NYT PUHUN SELLAISESTA upgradesta, joka sopii vakisatsin tilalle myös pakari.... suomihinta gt28rs EI vakipakosarjaan sopivalle on 990€ - ? joka tarvii kaikkea lisäksi.... ihan vaan muistutuksena.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.9.2007 17:12

"maksaa suomeessakin tonnikäteen fööni. Siihen matkahuolto siihen teräspunosta sit muuttelet pakoputken ostat pakosarjan =) ainiin muuttelet sit viä puhtaan ilman puolta=)" <-- tosta vaan sai jotenki sellasen käsityksen et tarvii vähän muokkaillakki! Mut juu mun moka =)

Onkos sulla tietoo mistä tollasen GTX ahtimen sais hommattua, joka siis sopii suoraan kiinni?

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 27.9.2007 17:13

Ameriikasta =)

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 27.9.2007 17:14

2871r johon luvataan 400hp


ja vakikone poks=)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.9.2007 17:18

No ameriikasta ameriikasta, mut mistä sieltä =) Tietääkseni melko iso paikka tuo jenkkilä ;)

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 27.9.2007 17:32

tuunattu täämäkin gt2x 1050 alkaen paikallista brittirahaa (puntaa) tekee tasan 1532€ löytyy saarelta


eu maa ei veroja mutta äkkiseltään halvempi ameriikasta tuunattua turboo

esim. ebay ameeriika on halvin paikka siellä jopa yrityksiä tai sit noita wolsu/audi tuuning pajoja ja ottaa siihen selkään se kiinan kooleri =)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 27.9.2007 17:40

Nyt linkkejä kehiin mistä noita turboja saa, kiitos =)

J.T.
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.11.2004 15:34

ViestiKirjoittaja J.T. » 27.9.2007 23:06

Kannattaa tota eBay:ta kytätä. Siellä oli just myynnissä K04-001 esim ihan kohtuuhinnalla. Tais mennä alle 200 punnalla. Varmaan noita Garrettejaki sieltä löytyy jos hakee.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.9.2007 9:32

Saa olla kyllä aika tarkka noiden ahtimien kanssa, jos tilaa esim. ebay:stä noita on niin paljon erinlaisia ja sitten ei käykkään.

Tuolla 225hv malli on ihan jees. Karalla näytti olevan ainakin viimeksi hyllyssä noita metallisia 3" runkoja. Vakio on 65mm niin tuo 225hv malli on 75mm

Itse kyllä en vakiopakosarjaa käyttäisi enkä vakio intakea, mutta se vaan mun mielipide.

Tuosta teemun listasta puuttui mekaaninen tai digitaallinen ahtopaineensäädin, muuten ei saa säädettyä. Myös varmaan bypass kannattaa vaihtaa parempaan.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 28.9.2007 11:34

Mulla on siis jo forgen/samcon intake putki ja forgen bypass.
Mitäs siinä vakio pakosarjassa on niin huonoa ettei kannattais käyttää? Oon vaan saanu sellasen käsityksen et se riittää melko pitkällekki?

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 28.9.2007 13:02

Tuo samcon intake ei tule sopimaan tuohon gt28rs suu aukkoon. Menee varmaan sen ahtimen imupuolen sisälle ja toi samco ei todellakaan ole mitään venyvää.

Toi intaken muutos varmaan on tuossa vakio intakessa tuo metallinen osuus?

Ei se vakiopakosarja mikään mailman mahtavin ole, mutta kyllä varmasti tuolla gt28rs riittäis. Ja niinkuin sanoin se vain mun mielipide, että en käyttäis.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 28.9.2007 13:55

Niin tuota gt28rs en ole hankkimassa. Juuri siksi koska ei mene suoraan kiinni. Löysin ATP:n sivuilta suoraan käyvän ahtimen joka riittää 290hp saakka.

http://atpturbo.com/root/releases/release090105.htm

Tuolta toi Eliminator GT2X

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.9.2007 14:09

mitä eroo tosa eliminator GT2X ja GTRS ? ainakin gtrs meni suoraa kiinni ilman mitään, mukana tuli 2 erikokosta intake lähtöö, toinen siis samaa kokoa kun vakioturbossakin... toi siis s3:sessa mut sama sarja siihenki ku kolviin...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2007 14:14

Puuttuikos tuosta GT2X:stä vesijäähdytys tai jotain? Jos niin lyhentääkö se ikää kuinka paljon?

teemuoksanen
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.6.2007 23:00

ViestiKirjoittaja teemuoksanen » 28.9.2007 18:09

mistään minä mitään tiedäkkään garretin ahtamisesta ja mitä muutoksia se tarvii . . .

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 1.10.2007 12:44

Myös gt28rs saa "eliminatorina" eli vakio pakosarjaan käypäisenä...tuppaa vaan olemaan aika harvassa :) GT2X:stä puuttuu vesikierto...käyttöiän lyhenemisestä en osaa sanoa, mutta ei vesikierto ole mitenkään pakollinen ominaisuus :)

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 1.10.2007 23:05

Jotta tuollaisesta gt28rs sais kaikki tehot ulos n.350hp(?) niin eiks tarvis alkaa vaihtaa jo mäntiä ja kiertokankia et kestäis?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 2.10.2007 8:11

Ei tarvi vielä, mutta menee jo niille rajoille!!

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 2.10.2007 11:50

Tuo gt28rs vaatii jo n.350hv tehoille n.1.5bar ahtoja. Jos autollesi ei ole kauheasti ajettu ja huollot tehty ajallaan niin kyllä sen pitäisi tuo n.350hv kestää. Enemmänkin vaarana on, että paljonko tulee vääntöjä, koska tuo voimansiirto/moottori ei kestä kauheesti yli 400nm.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 2.10.2007 19:02

Millanen tollasen 28rs herääminen on? 3000rpm ja lekalla takaraivoon? autolla ajettu nyt 130tkm joista ite ajanu sen 30tkm, minun aikana autoa ainakin huollettu hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa