Hankinpa tuossa viikonloppuna subjektin kulkineen, autosta löytyi hienoja esimerkkejä miten asioita ei pidä tehdä. Näitä virheitä pitäisi sitten korjailla ja paikkailla jotta tuosta työmatkakulkine tulisi.
Tiedossa oli jo etukäteen että hukkaa vettä (kansipahvi ainakin mennyt) eikä muutenkaan ole ns. helmi.
Edes uudella akulla auto ei suostunut starttaamaan. Eikun purkamaan autosta jatkuvasti päällä ollut volttimittari, stereoitten piuhat (paljaina karvoineen kojetaulun sisällä ilman sulakkeita), ahtopainemittari (ei oltu jaksettu laittaa t-haaraa ahdonalaisen syötön karan ohjaukselle, tulpattu popniitillä piuha). Kusevat ruiskupumpun letkut tiukalle ja apuvirralla testaamaan, joku hehku tai useampi lie kaputt, koskapa useammankin hehkutuksen jälkeen sai sahata kiitettävän kauan. Ja ilmeisesti syöttöä on ruuvattu miehekkäästi koska voimasavua tuli likipitäen kaasuun koskemalla. Röpötyksen saattelemana auto kuitenkin käynnistyi, pakoputken vakiokiinnikkeet on ilmeisesti koettu liian hankaliksi, helpompaa vetää pari rautalankaa ahtimen ympäri, ja huonosti kiinni olevassa alkupätkässäkin oli sormenmentävä reikä.
Paisuntasäiliöön kertyi mukavasti painetta vettä lisätessä, koneen tukikumit antoivet miehekkäästi periksi, tekemistä siis riittää.
Ostoslistalla on jo kannentiiviste, jostain olin lukevinani että aaz koneen peltitiiviste sopisi pikkukikkailulla (joku öljyn paluureikä ahdistavammaksi) ja olisi parempi kuin originaali, onkohan tästä apua ? Tukikumit, ainakin etummainen ja koneenpäässä oleva takakumi ja kannenpultit.
Konetta sain purettua siihen asti että kannen avaus on seuraava vaihe (remppapaikka 300 kilometrin päässä ja avainvalikoima huono), ahtimen akselilla ei tuntunut ihmeemmin väljää, imuputki oli öljyinen.
Likipitäen kaikki ffp:n 1.6td postaukset on luettu läpite, ensi viikonloppuna näkee odottaako kannen alla ylläri vai palkinto, eikai tuossa muuta ihmettelyä ole kuin tuo kannentiivisteen valinta.
Olikos tuossa ahdistava downpipe vai ensimmäinen pätkä pakoputkea.
Arska
tuore golffaaja
Golf Mk2 1.6td remppausta
Valvoja: ffp jäsenet
No nytpä on vaihdettu kansipaffi. Senverran kurkattiin sylintereihin että kakkosessa oli mukavat sormella tuntuvat naarmut (ja ilmeisesti männänrenkaat sökönä, jälkeenpäin oireista päätellen) mutta varaosien puuttuessa keskellä metsää ei juuri ollut vaihtoehtoja kuin kasata kone.
Vaikeuksitta ei tästäkään rastista selvitty, ajoitusta arpoessa hihnan kiristimen pinnapultista meni kierteet, varaosa löytyi Kuusakosken roskalavalta, huoltoasemiltahan ei saa normipultteja, vain kaljaa ja kahvia. Ajoitusmerkkien ollessa kohdallaan kone ei pyörinyt, merkit tarkistettu toisesta vastaavasta monta kertaa. Kannen ollessa jo paikallaan tarvittiin mäkkaiverisovellus yläkuolokohdan löytämiseksi. nelospytyn suutin irti ja reiästä paloöljyä sisään, konetta pyörittämällä nesteen pinta korkeimpaan kohtaan ja viilalla merkki vauhtipyörään, ei ollut lähelläkään sitä _oikeaa_ merkkiä. Kun näin hienosti saatiin merkit kohdalleen (ja irtonainen vaihdekepin vipu kiinni laatikkoon) kone saatiin käyntiin ja auto liikkeelle. Kävi tosin vain kolmella, kierroksillakin, ja huohotti mukavasti imusarjaan, tyhjäkäynnillä putkesta tuli öljysavua, kierroksilla voimasavua, vaikka pumpusta käännettiin syöttöjä pienemmälle pari kiekkaa.
Paisuntasäiliöön ei enää kerry painetta, eli kansi on ehjä ja kansipaffikin taisi mennä oikein, savukoneella en uskaltanut lähteä tien päälle, joten remontti jatkuu taas joskus kun eksyn samalle tontille auton kanssa.
Vaikeuksitta ei tästäkään rastista selvitty, ajoitusta arpoessa hihnan kiristimen pinnapultista meni kierteet, varaosa löytyi Kuusakosken roskalavalta, huoltoasemiltahan ei saa normipultteja, vain kaljaa ja kahvia. Ajoitusmerkkien ollessa kohdallaan kone ei pyörinyt, merkit tarkistettu toisesta vastaavasta monta kertaa. Kannen ollessa jo paikallaan tarvittiin mäkkaiverisovellus yläkuolokohdan löytämiseksi. nelospytyn suutin irti ja reiästä paloöljyä sisään, konetta pyörittämällä nesteen pinta korkeimpaan kohtaan ja viilalla merkki vauhtipyörään, ei ollut lähelläkään sitä _oikeaa_ merkkiä. Kun näin hienosti saatiin merkit kohdalleen (ja irtonainen vaihdekepin vipu kiinni laatikkoon) kone saatiin käyntiin ja auto liikkeelle. Kävi tosin vain kolmella, kierroksillakin, ja huohotti mukavasti imusarjaan, tyhjäkäynnillä putkesta tuli öljysavua, kierroksilla voimasavua, vaikka pumpusta käännettiin syöttöjä pienemmälle pari kiekkaa.
Paisuntasäiliöön ei enää kerry painetta, eli kansi on ehjä ja kansipaffikin taisi mennä oikein, savukoneella en uskaltanut lähteä tien päälle, joten remontti jatkuu taas joskus kun eksyn samalle tontille auton kanssa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
seuraavaksi venttiili kauppaan....eiköhän tää sopisi jo tonne vitsit osastolle...*nauraa vedet silmissä* =)Ajoitusmerkkien ollessa kohdallaan kone ei pyörinyt, merkit tarkistettu toisesta vastaavasta monta kertaa. Kannen ollessa jo paikallaan tarvittiin mäkkaiverisovellus yläkuolokohdan löytämiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa