Transporter T4 2.4D -96 käynnistyvyys.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ZimV6
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2005 11:44

Transporter T4 2.4D -96 käynnistyvyys.

ViestiKirjoittaja ZimV6 » 21.2.2007 9:10

Miten teillä lähtee Dieselit käyntiin pakkasilla? Otsikon mukainen auto ei lähde käyntiin ellei ole ollut lohkolämmitin päällä. Tämä ongelma on silloin, kun pakkasta on yli 10 ja auto on yli yön seissyt. Käynnistäessä pyörittää todella vaivalloisesti muutaman kerran, eikä lähde käyntiin.

Autoon on tehty juuri suuri huolto, joten kaikki "pitäisi" olla kunnossa. Hehkuja tietääkseni ei ole vaihdettu.

Kaverilla on samanlainen kärry ja uusi akku ja sama ongelma.

Onko tälle tehtävissä jotain, vai onko tämän mallin ominaisuus?

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 21.2.2007 10:00

Syitä joko akku, joka ei jaksa hehkuttaa, tai hehkuista osa/kaikki pimeenä.

Tai sitten molemmat, eli huono akku ja pimeet hehkut. Normaalia tuo ei missään nimessä ole. Mulla oli entisessä T4:ssä samoja ongelmia kuin sulla, ja syynä oli pimenneet hehkut.

Käyntiin lähtee tarvittaessa mulla ainakin tommosessa -25 pakkasessa ilman lämppäriä, mutta eipä se herkkua koneelle ole...

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 21.2.2007 10:06

Lisäksi kannattaa tutkia startin johtojen kunto sekä liitokset.

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 21.2.2007 12:32

ja lisäksi varmaan kannattaa tarkistaa se hehkujen pääsulake(metalli"lärpäke") ja vaihtaakin vaikka näyttäisi ehjältä, ei luulis kellään tulevan tuosta konkurssia ;-))

-Timo-
-
Viestit: 215
Liittynyt: 3.8.2005 0:50

ViestiKirjoittaja -Timo- » 21.2.2007 14:07

Miten teillä lähtee Dieselit käyntiin pakkasilla?


Auto sanoi startatessa. Kev-väääm-mälllllllll-llllllllä.
Yhä huonommin ja huonommin autoa sai käyntiin. Oli lämmin tai kylmä moottori. Kunnes eilen sitten vaihdoin pakkasessa startti-moottorin. Nyt hehkutuksen jälkeen pamahtaa hyvin käyntiin.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 21.2.2007 14:11

Myös pielessä oleva pumpun ennakko vaikeuttaa käynnistymistä kylmänä huomattavasti. Pumpun säädöt vaikuttavat myös muuten koneen ominaisuuksiin huimasti. Kannattaa käyttää pumppu ennakon säädössä silloin tällöin.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.2.2007 17:27

Akku, huonot kaapelit/liitokset, startti kulunut..

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 21.2.2007 22:22

Itellä ihan samaa ongelmaa 2.4 imudiisselin kanssa alkutalvesta... hehkuja epäilin ja niistä se syy löytyikin : 1 ehjä 2 toimi jotenkuten ja 2 pimeeenä, syynä noiden kuolemaan oli välillä päälle jäänyt rele.

Uudet hehkut, rele ja ennakot kohilleen niin lähtee yllättävänkin hyvin -25 pakkasestakin.

majuri
-
Viestit: 348
Liittynyt: 23.7.2003 23:31

ViestiKirjoittaja majuri » 23.2.2007 1:12

just tulin töistä ja näyttää mittari -27, niin se vaan portteri lähti käymään.... Joskin ensin vaan 4:llä pytyllä kun en ole jaksanut suuttimia vielä laittaa

ZimV6
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2005 11:44

ViestiKirjoittaja ZimV6 » 26.9.2007 13:24

Kun tän topicin joskus olen laittanut niin jatketaan harjoituksia. Kun tuo talvi on taas tulossa.

Kaikki hehkut vaihdettiin uusiin.
T4 D/TD Bosch-Chromium hehkutulppa (ei TDi). . . . . . . . 26-1606 19.90 ?.
Vaihdon jälkeen tarkastettiin vanhat tuloksena....kaikki ok. No siellä päässä ei enää pitäisi olla ongelmia. Seuraavaksi on tarkoituksena tarkistaa startin kunto. Ehdin jo hieman silmäilemään starttia ja liitokset näyttivät erittäin hapettuneilta. Alapaa kontaktit tulen käymään myös läpi. Akun ja hehkusulakkeen kontaktit on jo puhdistettu. Palataan astialle myöhemmin.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 26.9.2007 17:22

Testaa akun kunto rasitustesterillä ennen kuin enempää ihmettelet. Ja jos ei probleemia niin kokeile vaikka sitten lisämaadoituksella.

ZimV6
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2005 11:44

ViestiKirjoittaja ZimV6 » 28.9.2007 19:06

Startti oli jo nähnyt parhaat päivänsä. Uusi startti tilalle ja kaikki liitokset puhdistettiin. Nyt ei tarvii kun näyttä avainta virtalukolle niin jo hörähtää käymään....vielä. Katsotaan miten käy, kun tuo elohopea alkaa lähentelemään -10 astetta. Mutta kuten jo sanoin huomattavasti iloisemmin pyörittää.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 28.11.2007 14:39

Tuli tuossa hankittua ensimmäinen diisseli perheeseen. Kyseessä siis T4 Transportteri 2.4D koneella vuosimallia -92. Nyt lämpötilan laskiessa nollaan ja alle käynnistyy heikosti. Saa useammankin hehkutuksen jälkeen sahata useita sekunteja käyntiin ja käynnistyy aivan kuin vajailla pytyillä pikkuhiljaa, niin että lopulta käy kaikilla. Mittasin että hehkuille tulee jännite, joten kannattaisiko alkaa vaihtelemaan hehkuja, vai voiko olla esim suuttimet tukkeessa, tai ilmavuotoa jossain...? Lämpimänä lähtee hyvin käyntiin kuin palmun alta. Veto on kai kohdallaan, tietysti kun ei ole kokemusta toisesta vastaavasta, niin on paha verrata.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 28.11.2007 15:21

kuulostaa juuri siltä että osa hehkuista on tullut tiensä päähän jo, ei niiden uusiminen ole etes kovinkaan kallista loppupelissä.

ssateri
-
Viestit: 15
Liittynyt: 8.12.2007 12:54

ViestiKirjoittaja ssateri » 8.1.2008 23:07

Pumpun säädöt vaikuttavat myös muuten koneen ominaisuuksiin huimasti. Kannattaa käyttää pumppu ennakon säädössä silloin tällöin.


Missä noita edukkaasti pääkaupunkiseudulla kannattaa säädättää?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 9.1.2008 13:39

Käy diesel liikkeessä, niin näkevät mittareista onko ohjearvoissa (turha hienosäätö tulee kalliiksi jos on mekaaninen säätö kyseessä ja ei ole suurta hyötyä), mutta hehkujen kunnolla on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa