Putkistoa hankkimassa 1.8t golfhiin, Mikä ja mistä?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Putkistoa hankkimassa 1.8t golfhiin, Mikä ja mistä?
Eli tarkoituksena olisi muuttaa loputkin putkistosta rosteriksi mutta ongelma on nyt siinä että mistä mahtaisi löytää sen putkenpätkän mikä tulee ahtimelta alas? Supersprintillä on mutta onko muita valmistajia? Niin juu ja auto on 1.8t golffi
-
- -
Muuttuuko äänet paljon??
Riippuu vähän mitä kaikkea olet uusimassa. Käsittääkseni (saa joku pätevämpi korjata) tuo katilta taakse osio aika suurilta osin vaikuttaa tuohon äänimaailmaan. Eli jos sinulla on jo catback niin mitään järkyttävän isoa muutosta ääniin ei kenties ole odotettavissa.
Itse voin lämpimästi suositella Milltekkiä. Tilasin omaan autooni (ei tosin 1.8T) heidän catbackin ja äänet muuttuivat kertaheitolla aggressiivisimmiksi, mutta samalla täyteläisemmiksi. Sarjan asennus oli "plug & play" tasoa. Kyseessä oli resonoitu sarja. Matka ajossa kuin vakio putki, mutta aggressiivisempi kaasun käyttö nostaa heti hymyn huulille alakierroksilta asti.
Tuo Milltek on työn laadultaan kuin "taideteos". Suosittelen.
-
- -
Löytyykös vielä muista merkeistä kokemusta, jotka valmistavat suht hiljaisia cat-backejä 1,8 turboon? Siis noiden yllä mainittujen lisäksi. Erityisesti kiinnostaisi kokemukset Bosista.
Kun tuli tuohon golfiin vaihdettua 2,5" putki magnaflown vaimentimilla turbolta asti ja nyt on äänet niin törkeen isot. Tulee turhan amis olo ajellessa.. :) Ajattelin jos selviäisin niin että heittäisi magnaflown takapöntöllä vesilintua ja ostaisi jonkun muun takapöntön. Jos saisi sitten jo siedettävämmät äänet autoonsa. kun eiköhän se takapönttö eniten niihin ääniin vaikuta..
Kun tuli tuohon golfiin vaihdettua 2,5" putki magnaflown vaimentimilla turbolta asti ja nyt on äänet niin törkeen isot. Tulee turhan amis olo ajellessa.. :) Ajattelin jos selviäisin niin että heittäisi magnaflown takapöntöllä vesilintua ja ostaisi jonkun muun takapöntön. Jos saisi sitten jo siedettävämmät äänet autoonsa. kun eiköhän se takapönttö eniten niihin ääniin vaikuta..
-
- -
Löytyykös sellaisia viriputkistoja jossa ulostulo jäisi sinne puskurin alle piiloon kuten vakiossakin?
Tuota olen itsekkin miettinyt, eikä vielä ole tullut vastaan. Itellä hakusessa tuohon Passattiin. Tällä hetkellä tuntuu että putken teettäminen olisi ainoa vaihtoehto.
Jos jollain tietoa tuosta niin saa kertoa...
mitä niitä ostelemaan maksavat hirveesti ja mitä väliä sillä pakoputkella on siellä moottorin ja tuli pellin välissä sitä sieltä kukaan näe minä tein ite koko putkiston 3 tuuman rosteri putkesta makso yht 160 eur plus takavaimennin 99 eur ja aivan hyvin toimii kun vaan jättää sellasen järkevän työnjäljen eikä hutiloi turhia ni hyvä tulee. se pätkä sieltä turbolta katille on aivan helppo tehdä ite kun vaan uskaltaa yrittää vanhasta putkesta vaan laippa irti ja siitä se lähtee.
(mulla takana tosin useita vuosia metalli alalla rosteria ja alumiinia sekä mustaa)
mutta kyllä jokainen joka vähänkin omaa käden taitoja osaa sen tehdä...
(mulla takana tosin useita vuosia metalli alalla rosteria ja alumiinia sekä mustaa)
mutta kyllä jokainen joka vähänkin omaa käden taitoja osaa sen tehdä...
mulla takana tosin useita vuosia metalli alalla rosteria ja alumiinia sekä mustaa
Tuosta voisi päätellä, että taidon lisäksi löytyy tarvittavat vehkeet ja ehkä tilatkin missä putken väsätä?
Ei siinä mitään, mutta välillä hieman sapettaa kun niin ylimalkaisesti heitetään että kannattaa tehdä itse. Mutta mitä tehdä kun hitsausvermeet uupuu, puhumattakaan osaamisesta eikä paikkaakaan oikeastaan ole...
Eli jos putkistoa haluaa, taitaa joidenkin olla pakko maksaa siitä, joskus paljonkin.
Itellä harkinnassa teettää tuolla: http://www.lakesteel.org/
Hinnoista ei tietoa, mutta kaippa halvempia kun valmiit putkistot...
E: avautuminen ei ollut kohdistettu suoraan sinuun 1.8tvag, vaan yritin yleisesti tuoda tuon seikan esiin.
no joo ymmärrän toki senkin että ei tietenkään kaikilla ole mahdollisuutta tehdä itse ja kylläpä sitä itsekkin joutuu joskus kavereiden pihalla autoa rassaamaan. tälläkin hetkellä on välijäähdyttimen vaihto isompaan edessä ja pitäs taas käydä ostamassa putkea ja mutkia.kovasti vaatii etukäteis suunnittellua yleensä. mutta se on aina maksanut vaivan .laskin että säästän sellasen tonnin kun teen ite. ja kun asun rivitalossa pikkukaupungissa nin on melkein aina pakko lähteä jonnekin kauemmas hitsaamaan yms... ei naapurit varmaan tykkäis rälläköinnistä keskellä yötä... ainiin en omosta omaa hitsikonetta vielä mutta olis tarkotus ostaa tässä piakkoin oma tig-hitsi että vois tehdä muillekin noita putkia yms...
ja mitä noita lakesteelin tuotteita kattelin nin ovat hienon näkösiä kyllä ja varmasti kannattava sijoitus mutta hintaakin voi olla ja hyvällä tuotteellahan tietysti aina on...
ja mitä noita lakesteelin tuotteita kattelin nin ovat hienon näkösiä kyllä ja varmasti kannattava sijoitus mutta hintaakin voi olla ja hyvällä tuotteellahan tietysti aina on...
no joo kyllä se on aika arvokas toki heillä varmaan on palkka ym kuluja jollakin nekin on katettava niin ja jostain ostavat vaimentimet... tuo euro korotus vaikkuttaa muuhunkin kun kahvin hintaan.. mm teräksen hinta on pilvissä... ite lupasin tehdä audi a3 1.8t vehkeeseen putken 400:lla ja siihen saa ite ostaa vaimentimet
-
- -
Löytyykös sellaisia viriputkistoja jossa ulostulo jäisi sinne puskurin alle piiloon kuten vakiossakin?
Tuossa taas sitä uutta takapönttöä etsiskelin, niin supersportilta saisi ainakin pönttöjä joissa on alaspäin taivutetut putkenpäät, samaan tyylin kuin IV:n vakiopöntössä.
Onkos muuten kellään yleisesti kokemuksia noista supersportin putkista 1.8 turbossa?
Lakesteel:lle itse veisin putken tekoon auton, jos pitäisi. Hinnat/toimitusajat selviää parhaiten lakelta kysymällä.
myös tuossa mpm-performancen sivuilla näytti olevan poistotta muutama putki 1.8 20vt koneeseen. Tosin dp oli sellanen, jossa kiinteä katinkorvausputki.
myös tuossa mpm-performancen sivuilla näytti olevan poistotta muutama putki 1.8 20vt koneeseen. Tosin dp oli sellanen, jossa kiinteä katinkorvausputki.
Viimeksi muokannut ABT, 27.9.2007 13:10. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
itsellä jäi ainakin bsr roikkumaan mielestäni ihan turhan alas, mutta hiukan kun kiinnikkeiden paikkoja muokkaili niin sai takapöntön suht mieleiselle korkeudelle.
Samaa ongelmaa havaittiin myös meidän Golffissa, mutta tarpeeksi kovemmalla ja lyhyemmällä kumilla saatiin pönttö ylemmäs! Joskin se kumi on nyt jo hiukan kuoleentunut, niin pitää keksiä jotain tukevampaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”